Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ (επιλογής)




ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ


ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ



ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
https://nomothesia4school.files.wordpress.com/2017/10/2017_172424_d2_odigies_didaskalias_kallitehniki_paideia_a_gel.pdf


ΜΑΘΗΜΑ/ΤΑΞΗ: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑΣ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ

 -“Ο/Η εκπαιδευτικός εμβαθύνει περισσότερο ή λιγότερο σε συγκεκριμένα κεφάλαια των βιβλίων, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο των μαθητών/τριών, το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους για συγκεκριμένα θέματα, καθώς και την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου”.

 Δεδομένου ότι το εν λόγω μάθημα διδάσκεται κυρίως από εκπαιδευτικούς που δεν είναι απαραίτητα θεατρολόγοι και ως εκ τούτου δεν είναι κατάλληλα καταρτισμένοι ώστε να δώσουν στο μάθημα τη μορφή εργαστηρίου στο οποίο με συνεργατικό, βιωματικό και συμμετοχικό τρόπο οι μαθητές/τριες θα εισαχθούν σε βασικά θέματα θεατρολογίας, 
κρίνεται σκόπιμο να δοθεί ιδιαίτερη σημασία
 στο ΑΠΣ και τον Οδηγό του Εκπαιδευτικού – Καλλιτεχνική Παιδεία - Α΄ Λυκείου 2015.

 Το ΑΠΣ και ο Οδηγός του Εκπαιδευτικού δίνουν με σαφήνεια τη φιλοσοφία συγγραφής του σχολικού εγχειριδίου και κατανέμουν “τη διδασκαλία του θεάτρου σε τρία επίπεδα, με κριτήριο τον βασικό σκοπό στο κάθε επίπεδο”. 

Τα επίπεδα αυτά είναι τα εξής:
 Α΄ Επίπεδο: Έκφραση – Δημιουργία
 Β΄ Επίπεδο: Καλλιτεχνική δημιουργία – Θεατρική παράσταση
 Γ΄ Επίπεδο: Θέατρο και Κοινωνία 
α. Σημαντικές Επισημάνσεις Λόγω της φύσης του διδακτικού αντικειμένου προαπαιτείται η δημιουργία εκείνων των προϋποθέσεων που θα οδηγήσουν στη συνοχή της ομάδας καθώς και στην αποδοχή και τον σεβασμό των προσωπικών ιδιαιτεροτήτων κάθε μαθητή/τριας.
 Έτσι, η δυναμική της ομάδας θα οδηγήσει σταδιακά στη δημιουργία δημιουργικού κλίματος προκειμένου μέσα από τη θεατρική δράση οι μαθητές/τριες να οδηγηθούν στην ελεύθερη έκφραση, στη γνώση και την αισθητική καλλιέργεια. 
Εν προκειμένω, ο/η εκπαιδευτικός που θα διδάξει το μάθημα Στοιχεία Θεατρολογίας θα πρέπει να δημιουργήσει ένα πλαίσιο ελκυστικό και βιωματικό για τους μαθητές/τριες που πρόκειται να συμμετέχουν σε αυτό.
 Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι ερευνητικές, συμμετοχικές και βιωματικές δραστηριότητες στοχεύουν να οδηγήσουν τους/τις μαθητές/τριες 
καταρχάς στην κατάκτηση δεξιοτήτων που αφορούν 
την αυτογνωσία, 
την κριτική σκέψη, 
τη συμμετοχή, 
την επικοινωνία,
 τη συνεργασία,
 τον κοινωνικό προβληματισμό, 
την αποδοχή της διαφορετικότητας, 
την αντίληψη των πολλαπλών θεωρήσεων 
καθώς και στην κατάκτηση γνώσεων που αφορούν την ιστορία των τεχνών
  και ειδικότερα του θεάτρου.

Η διαθεματικότητα εξασφαλίζεται με τη χρήση πηγών από άλλα διδακτικά αντικείμενα (ΜουσικήΕικαστικά - Πληροφορική - Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας-Αρχαία Ελληνικά Κείμενα-Ιστορία, κ.λπ.) οι οποίες απαντώνται στη διάρκεια της μαθητικής πορείας δίνοντας έτσι το στίγμα της συνέχειας και της αλληλουχίας της σχολικής γνώσης αλλά και τη δυνατότητα αναπλαισίωσης και αναδημιουργίας του υλικού. Διδάσκονται όλα τα κεφάλαια των διδακτικών εγχειριδίων.

 Ο/Η εκπαιδευτικός εμβαθύνει περισσότερο ή λιγότερο σε συγκεκριμένα κεφάλαια των βιβλίων, λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο των μαθητών/τριών, το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους για συγκεκριμένα θέματα, καθώς και την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.

 Προτείνεται ν’ ακολουθηθούν οι Δραστηριότητες στη Γ΄ Στήλη των πινάκων του Α.Π.Σ., η οποία αποτελεί την "καρδιά" του μαθήματος, διότι πρόκειται για ένα αντικείμενο που προσπαθεί να εμπλέξει ενεργά τους μαθητές/τριες σε μία διαδικασία ελεύθερης έκφρασης μέσα στο ασφαλές περιβάλλον της θεατρικής δράσης.

ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ 

 Α΄ Επίπεδο: Έκφραση-Δημιουργία 

Β΄ Επίπεδο: Καλλιτεχνική Δημιουργία-Θεατρική Παράσταση 





ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSGL-A115/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A0%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF/%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1%20%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D/22-0103_Stoixeia-Theatrologias_A-LYK_BK.pdf


ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΑ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ

Εξεταστέα ύλη αποτελούν τα εξής κεφάλαια του σχολικού εγχειριδίου Στοιχεία Θεατρολογίας:
Ι. Το αρχαίο θέατρο. Από τη λατρευτική όρχηση στο δράμα
ΙΙ. Η αττική κωμωδία
ΙΙΙ. Η Commedia dellarte
IV. To ελισαβετιανό θέατρο και ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
V. Ο γαλλικός κλασικισμός και ο Μολιέρος
VI.Το κρητικό θέατρο
VII.Το θέατρο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού και του 19ου αιώνα
VIII.Το θέατρο του Μεσοπολέμου

και από το κεφάλαιο  ΧΙΙ. Το μεταπολεμικό ελληνικό θέατρο: Η ενότητα θέατρο και παιδεία σελίδες 216-217.



ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΕΚΠ_ΚΟΙ ΠΟΡΟΙ & ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕ

http://ebooks.edu.gr/new/%CE%95%CE%9E%CE%95%20-%20%CE%9A%CE%A0%20-%2090205%20-%202018%20-%CE%A8%CE%97%CE%A6%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%9F%CE%99%20%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%99%CE%A7%CE%A4%CE%9F%CE%99%20%CE%95%CE%9A%CE%A0_%CE%9A%CE%9F%CE%99%20%CE%A0%CE%9F%CE%A1%CE%9F%CE%99%20&%20%CE%94%CE%99%CE%91%CE%94%CE%99%CE%9A%CE%A4%CE%A5%CE%91%CE%9A%CE%95%CE%A3%20%CE%A5%CE%A0%CE%97%CE%A1%CE%95%CE%A3%CE%99%CE%95%CE%A3%20%CE%93%CE%99%CE%91%20%CE%A4%CE%9F%20%CE%A8%CE%97%CE%A6%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%9F%20%CE%95%CE%9A%CE%A0_%CE%9A%CE%9F%20%CE%A0%CE%95%CE%A1%CE%99%CE%95%CE%A7%CE%9F%CE%9C%CE%95%CE%9D%CE%9F%20%CE%A4%CE%97%CE%A3%20%CE%91_%CE%98%CE%9C%CE%99%CE%91%CE%A3%20&%20%CE%92_%CE%98%CE%9C%CE%99%CE%91%CE%A3%20%CE%95%CE%9A%CE%A0_%CE%A3%CE%97%CE%A3.pdf


http://www.pi-schools.gr/

ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ, ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ Logo

http://dschool.edu.gr/p61cti/results/services/