7η ενότητα O KOΣMOΣ MEΣA AΠO THN OΘONH-EIKONA
http://2stav-glossa.blogspot.com/2017/03/7-o-komo-mea-ao-thn-oonh-eikona.html
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A112/346/2309,8829/
http://online.anyflip.com/udfh/kibj/
Για την τηλεόραση και το διαδίκτυο:
Πηγή: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6989?locale=el
Τηλεόραση και διαδίκτυο
Ας διαβάσουμε για την τηλεόραση και τον υπολογιστή και ας συζητήσουμε με τους συμ
μαθητές μας για την τεχνολογική τους εξέλιξη.
http://2stav-glossa.blogspot.com/2017/03/7-o-komo-mea-ao-thn-oonh-eikona.html
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A112/346/2309,8829/
http://online.anyflip.com/udfh/kibj/
Για την τηλεόραση και το διαδίκτυο:
Πηγή: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6989?locale=el
http://online.anyflip.com/udfh/kibj/
Για την τηλεόραση και το διαδίκτυο:
Πηγή: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6989?locale=el
Τηλεόραση και διαδίκτυο
Ας διαβάσουμε για την τηλεόραση και τον υπολογιστή και ας συζητήσουμε με τους συμ
μαθητές μας για την τεχνολογική τους εξέλιξη.
μαθητές μας για την τεχνολογική τους εξέλιξη.
Λεωνίδας Στεργίου, «H Iστορία της τηλεόρασης»
«Τηλεόραση» [πηγή: Βικιπαίδεια]
«Ηλεκτρονικός υπολογιστής» [πηγή: Βικιπαίδεια]
«Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές - Πληροφοριακά δίκτυα» (βίντεο, 14:57min ) [πηγή: Εκπαιδευτική Τηλεόραση]
«Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής» [πηγή: Πληροφορική Α΄ Γυμνασίου]
επαναληψη 1-7
https://samara.gr/wp-content/uploads/2018/06/%CE%91-%CE%93%CE%A5%CE%9C%CE%9D.%CE%9D-.%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3.%CE%95%CE%9D.1-6.pdf
Με αφορμή τις παρακάτω συνδέσεις και εικόνες, μπορούμε να περιγράψουμε τις αρνητικές επιπτώσεις της τηλεόρασης και του διαδικτύου στη ζωή μας;
Βαγγέλης Ζαμάνης, «Η αβάσταχτη ελαφρότητα του facebook»
«Η Μίσυ βρέθηκε» (διαδραστικό κόμικ) [πηγή: Ασφάλεια στο Διαδίκτυο <internet-safety.sch.gr>]
→Ανησυχώ όταν βλέπω παιδιά πάνω από μια οθόνη. Ο κόσμος δε χωράει σε ίντσες
Με αφορμή τις παρακάτω συνδέσεις και εικόνες, μπορούμε να περιγράψουμε τις αρνητικές επιπτώσεις της τηλεόρασης και του διαδικτύου στη ζωή μας;
Βαγγέλης Ζαμάνης, «Η αβάσταχτη ελαφρότητα του facebook»
«Η Μίσυ βρέθηκε» (διαδραστικό κόμικ) [πηγή: Ασφάλεια στο Διαδίκτυο <internet-safety.sch.gr>]
→Ανησυχώ όταν βλέπω παιδιά πάνω από μια οθόνη. Ο κόσμος δε χωράει σε ίντσες
Video Games: Είναι χόμπι ή εθισμός για τα παιδιά;
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C107/358/2415,9232/extras/texts/en5_videogames.html
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C107/358/2415,9232/extras/texts/en5_videogames.html
Τηλεόραση. Ορισμός. Ιστορική Αναδρομή. Κύρια χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες της τηλεόρασης. Σχεδιάγραμμα Έκθεσης Τηλεόραση
Το οριστικό και το αόριστο άρθρο
ΠΡΟΣΟΧΗ:
1. Δε θα πρέπει να μπερδεύουμε το άρθρο με τους αδύναμους τύπους της γ' προσώ
που της προσωπικής αντωνυμίας.
Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι το άρθρο μπαίνει μπροστά από το ουσιαστικό ή από το
επίθετο ή από τη μετοχή, ενώ οι αδύναμοι τύποι της προσωπικής αντωνυμίας μπαίνουν μπροστά από
ρήμα.
Άλλωστε το άρθρο συνοδεύει ένα όνομα και δεν μπορούμε να το αντικαταστήσουμε με κάτι άλλο, ενώ η
αντωνυμία αντικαθιστά ένα όνομα, συνεπώς στη θέση της αντωνυμίας μπορούμε να βάλουμε ένα όνομα.
Φέρε το παιχνίδι του Γιώργου. // Του το έδωσα.
Της Ελένης τα παιχνίδια. // Της τα αγόρασα εγώ.
2. Ακόμη δε θα πρέπει να μπερδεύουμε το άρθρο με τους τύπους της κτητικής αντωνυμίας.
Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι το άρθρο μπαίνει μπροστά από το ουσιαστικό ή από το επίθετο ή από τη
μετοχή, ενώ οι τύποι της κτητικής αντωνυμίας μπαίνουν μετά από το όνομα.
Φέρε το παιχνίδι του Γιώργου // Αυτό είναι το παιχνίδι του.
Της Ελένης τα παιχνίδια. // Πήρε μαζί όλα τα παιχνίδια της.
ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΕΠΙΘΕΤΑ
α) Από ρήματα
Λέγονται και ρηματικά ε π ί θ ε τ α , ιδίως όσα τελειώνουν σε -τός.
Καταλήξεις:
-τικός : βασανίζω - βασανιστικός
-ερός, -ικός, -τήριος : λάμπω - λαμπερός, πειθαρχώ - πειθαρχικός,
σώζω - σωτήριος
-τός : ξυπνώ - ξυπνητός, κλείνω - κλειστός
-σιμος : κατοικώ - κατοικήσιμος
-τέος : Φανερώνουν εκείνο που πρέπει να γίνει : πληρωτέος (που πρέπει να πληρωθεί)
β) Από ουσιαστικά
Καταλήξεις:
-άρης : πείσμα - πεισματάρης
-άτος : μυρωδιά - μυρωδάτος
-ένιος : ασήμι - ασημένιος
-ινος : μαλλί - μάλλινος
-ερός : βροχή - βροχερός
-ής : βύσσινο - βυσσινής
-ωτός : αγκάθι - αγκαθωτός
-ακός, -ιακός, -ικός, -ικος : οικογένεια - οικογενειακός, ήλιος - ηλιακός, αδερφός - αδερφικός, ψέμα -
ψεύτικος
-άτικος, ιάτικος : καλοκαίρι - καλοκαιριάτικος
-ίστικος : αγόρι - αγορίστικος
-ίσιος : αρνί - αρνίσιος
-ιος : αιώνας - αιώνιος
-είος : γυναίκα - γυναικείος
γ) Από επίθετα
Καταλήξεις:
-ούλης : άσπρος - ασπρούλης
-ούτσικος : μικρός - μικρούτσικος
-ωπός : άγριος - αγριωπός
-ιδερός : άσπρος - ασπριδερός
-ουλός : βαθύς - βαθουλός
δ) Από επιρρήματα
Καταλήξεις:
-ινός : κοντά - κοντινός
-ιανός : αύριο - αυριανός
Το οριστικό και το αόριστο άρθρο
ΠΡΟΣΟΧΗ:
1. Δε θα πρέπει να μπερδεύουμε το άρθρο με τους αδύναμους τύπους της γ' προσώ
που της προσωπικής αντωνυμίας.
Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι το άρθρο μπαίνει μπροστά από το ουσιαστικό ή από το
επίθετο ή από τη μετοχή, ενώ οι αδύναμοι τύποι της προσωπικής αντωνυμίας μπαίνουν μπροστά από
ρήμα.
ρήμα.
Άλλωστε το άρθρο συνοδεύει ένα όνομα και δεν μπορούμε να το αντικαταστήσουμε με κάτι άλλο, ενώ η
αντωνυμία αντικαθιστά ένα όνομα, συνεπώς στη θέση της αντωνυμίας μπορούμε να βάλουμε ένα όνομα.
αντωνυμία αντικαθιστά ένα όνομα, συνεπώς στη θέση της αντωνυμίας μπορούμε να βάλουμε ένα όνομα.
Φέρε το παιχνίδι του Γιώργου. // Του το έδωσα.
Της Ελένης τα παιχνίδια. // Της τα αγόρασα εγώ.
2. Ακόμη δε θα πρέπει να μπερδεύουμε το άρθρο με τους τύπους της κτητικής αντωνυμίας.
Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι το άρθρο μπαίνει μπροστά από το ουσιαστικό ή από το επίθετο ή από τη
μετοχή, ενώ οι τύποι της κτητικής αντωνυμίας μπαίνουν μετά από το όνομα.
μετοχή, ενώ οι τύποι της κτητικής αντωνυμίας μπαίνουν μετά από το όνομα.
Φέρε το παιχνίδι του Γιώργου // Αυτό είναι το παιχνίδι του.
Της Ελένης τα παιχνίδια. // Πήρε μαζί όλα τα παιχνίδια της.
ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΕΠΙΘΕΤΑ
α) Από ρήματα
Λέγονται και ρηματικά ε π ί θ ε τ α , ιδίως όσα τελειώνουν σε -τός.
Καταλήξεις:
-τικός : βασανίζω - βασανιστικός
-ερός, -ικός, -τήριος : λάμπω - λαμπερός, πειθαρχώ - πειθαρχικός,
σώζω - σωτήριος
-τός : ξυπνώ - ξυπνητός, κλείνω - κλειστός
-σιμος : κατοικώ - κατοικήσιμος
-τέος : Φανερώνουν εκείνο που πρέπει να γίνει : πληρωτέος (που πρέπει να πληρωθεί)
β) Από ουσιαστικά
Καταλήξεις:
-άρης : πείσμα - πεισματάρης
-άτος : μυρωδιά - μυρωδάτος
-ένιος : ασήμι - ασημένιος
-ινος : μαλλί - μάλλινος
-ερός : βροχή - βροχερός
-ής : βύσσινο - βυσσινής
-ωτός : αγκάθι - αγκαθωτός
-ακός, -ιακός, -ικός, -ικος : οικογένεια - οικογενειακός, ήλιος - ηλιακός, αδερφός - αδερφικός, ψέμα -
ψεύτικος
ψεύτικος
-άτικος, ιάτικος : καλοκαίρι - καλοκαιριάτικος
-ίστικος : αγόρι - αγορίστικος
-ίσιος : αρνί - αρνίσιος
-ιος : αιώνας - αιώνιος
-είος : γυναίκα - γυναικείος
γ) Από επίθετα
Καταλήξεις:
-ούλης : άσπρος - ασπρούλης
-ούτσικος : μικρός - μικρούτσικος
-ωπός : άγριος - αγριωπός
-ιδερός : άσπρος - ασπριδερός
-ουλός : βαθύς - βαθουλός
δ) Από επιρρήματα
Καταλήξεις:
-ινός : κοντά - κοντινός
-ιανός : αύριο - αυριανός
https://www.slideshare.net/BETA8/7-22477841
Νεοελληνική Γλώσσα Α Γυμνασίου Ενότητα 7, Φύλλο εργασίας
πηγη:http://filologosab.blogspot.com/2020/05/7.html
Νεοελληνική Γλώσσα Α Γυμνασίου
Φύλλο εργασίας δομημένης μορφής
Ενότητα 7 : Ο κόσμος μέσα από την οθόνη-εικόνα
Υπομνήσεις:
1 ) Οθόνη καλείται η συσκευή ή διάταξη συσκευών που επιτρέπει την προβολή εικόνων και πληροφοριών σε
καθορισμένο χώρο στην επιφάνεια της. Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι οθονών: αυτές που ανακλούν μια φωτεινή
δέσμη όπως αυτή του κινηματογράφου ή ενός οικιακού συστήματος προβολής Home Theater και αυτές που εκπέμπουν φως χρησιμοποιώντας μια ηλεκτρονική διάταξη και ειδικές επιστρώσεις στην επιφάνεια τους (τηλεορά
σεις, οθόνες ηλεκτρονικών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων και κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών).
2) Εικόνα είναι η αποτύπωση, η απομνημόνευση, της εμφάνισης ενός ή περισσότερων αντικειμένων ή προσώ
πων. Η αποτύπωση αυτή μπορεί να γίνεται σε μέσο όπως το χαρτί, στη μνήμη και την οθόνη ενός υπολογιστή ή
μιας φωτογραφικής μηχανής, στο ανθρώπινο μυαλό κλπ. Η εικόνα περιέχει συνήθως πληροφορία δύο ή τριών
δια
στάσεων και η «κινούμενη» εικόνα (βίντεο) έχει την έννοια της απεικόνισης με σειρές εικόνων στον χρόνο του θέ
ματος που αποτυπώνεται.Ως λέξη, η εικόνα χρησιμοποιείται επίσης για κάθε δύο διαστάσεων σχήμα, όπως ένα
χάρτη, ένα διάγραμμα, ένα γράφημα πίτας, ή ένα ζωγραφικό έργο.
3) Εκτός από την τηλεόραση ποια άλλη οθόνη χρησιμοποιούμε στα σπίτι μας;
Β Δράσεις:
4) Διάβασε σ το παρακάτω κείμενο για το εκπληκτικό project της Google που έχει σκοπό να ταξιδέψει όλους
τους χρήστες του internet στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου.
Ταξιδέψτε στα μουσεία του κόσμου μέσα από την οθόνη του υπολογιστή σας!
Το Google Art Project, είναι το αποτέλεσμα μίας μοναδικής συνεργασίας της Google με ορισμένα από τα
πλέον φημισμένα μουσεία τέχνης του κόσμου με σκοπό να δώσει τη δυνατότητα στον κόσμο να ανακαλύψει και
να δει περισσότερα από χίλια έργα τέχνης στο διαδίκτυο με εξαιρετική λεπτομέρεια.
Tους τελευταίους μήνες, η Google εργάστηκε σε 17 μουσεία τέχνης και το αποτέλεσμα αυτής της συνερ
γα
σίας, το οποίο μπορεί να βρει κάποιος στην επίσημη ιστοσελίδα
https://artsandculture.google.com/ και περιλαμβάνει τη συγκέντρωση ορισμένων από τις εξαιρετικά υψηλής ανά
λυ
σης φωτογραφίες διασήμων έργων τέχνης, καθώς και την αντιπαραβολή περισσότερων από χιλίων άλλων εικό
νων σε ένα σημείο, είναι μαγευτικό. Επιπλέον, η εφαρμογή περιλαμβάνει τη δυνατότητα πανοραμικής περιήγησης
σε συγκεκριμένες γκαλερί χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Street View εσωτερικού χώρου.
Με αυτό το μοναδικό πρόγραμμα, ο καθένας, οπουδήποτε και αν βρίσκεται, θα έχει τη δυνατότητα να μά
θει για την ιστορία αλλά και τους καλλιτέχνες οι οποίοι βρίσκονται πίσω από ένα τεράστιο αριθμό έργων τέχνης με
το κλικ ενός ποντικιού. Κάθε ένα από τα μουσεία έχουν συνεργαστεί εκτενώς με την Google παρέχοντας εμπειρο
γνωμοσύνη και καθοδήγηση σε κάθε βήμα του έργου, από την επιλογή των συλλογών που θα παρουσιαστούν
έως την παροχή συμβουλών για την καλύτερη γωνία λήψης των φωτογραφιών αλλά και το είδος της πληροφο
ρίας που θα συνοδεύει το έργο τέχνης.
Κάθε χρήστης μπορεί να εξερευνήσει τα μουσεία με την τεχνολογία Street View και να κινείται μέσα στην
γκαλερί εικονικά επιλέγοντας έργα τέχνης που τον ενδιαφέρουν και κάνοντας κλικ για να ανακαλύψει περισσότερα
ή απολαμβάνοντας τις εικόνες υψηλής ανάλυσης όταν αυτές είναι διαθέσιμες Το πλαίσιο πληροφοριών επιτρέπει
στους ανθρώπους να διαβάζουν περισσότερα για ένα έργο τέχνης, να βρουν και άλλα έργα του ίδιου καλλιτέχνη
αλλά και να δουν σχετικά video στο YouTube.Ένα ειδικά σχεδιασμένο όχημα του Street View τράβηξε φωτογραφί
ες 360 μοιρών του εσωτερικού επιλεγμένων γκαλερί, οι οποίες στη συνέχεια ενώθηκαν, επιτρέποντας την αρμονι
κή περιήγηση σε περισσότερα από 385 δωμάτια μέσα στα μουσεία. Το εσωτερικό των γκαλερί μπορεί επίσης να
εξερευνηθεί από το Street View in Google Maps.
Χαρακτηριστικό ιδιαίτερα υψηλής ανάλυσης στα έργα τέχνης: κάθε ένα από τα 17 μουσεία, επέλεξαν από
ένα έργο για να φωτογραφηθεί σε εξαιρετική λεπτομέρεια με τη χρήση τεχνολογίας φωτογραφίας super high reso
lution ή «gigapixel».Κάθε τέτοια εικόνα περιέχει περίπου 7 δισ. pixels, επιτρέποντας στον θεατή να μελετήσει τις
λεπτομέρειες της πινελιάς αλλά και την πατίνα πέρα από τις δυνατότητες του γυμνού οφθαλμού. Λεπτομέρειες
που είναι δύσκολο να δει κανείς όπως το μικροσκοπικό χαρτί με τους λατινικού στίχους στο έργο του Hans
Holbein του Νεότερου The Merchant Georg Gisze.ή οι άνθρωποι πίσω από το δέντρο στο έργο του Ivanov The Apparition of Christ to the People.
Επιπλέον, τα μουσεία παρείχαν φωτογραφίες για μία συλλογή η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από
1.000 έργα τέχνης. Η ανάλυση αυτών των εικόνων, σε συνδυασμό με ένα ειδικά κατασκευασμένο zoom viewer,
επιτρέπει στους λάτρεις των έργων τέχνης να ανακαλύψουν μικροσκοπικές πτυχές των έργων τις οποίες μπορεί
να μην είχαν ποτέ δει από κοντά, όπως τους ανθρώπους στον ποταμό στο έργο του El Greco View of Toledo ή τις
μεμονωμένες κουκίδες στο Grandcamp, Evening του Seurat.
Με τη λειτουργία «Create your own collection» οι χρήστες μπορούν να σώσουν συγκεκριμένες οπτικές ο
ποιουδήποτε από τα 1000 έργα τέχνης, να χτίσουν τη δική τους προσωπική συλλογή και να τη μοιραστούν με
τους
φίλους και την οικογένειά τους ενώ τέλος μπορούν να κάνουν σχόλια για κάθε πίνακα που τους κάνει εντύπωση.
Σίγουρα πρόκειται για ένα ιδανικό εργαλείο για μαθητές ή ομάδες που δουλέψουν σε ομαδικές εργασίες ή συλλο
γές.
Εφημερίδα
Newsit : άρθρο
5) Να εντοπίσεις αν οι παρακάτω προτάσεις είναι σωστές ή λάθος:
- οι χρήστες μπορούν να σώσουν συγκεκριμένες οπτικές οποιουδήποτε από τα 100 έργα τέχνης, να χτίσουν τη
δική τους προσωπική συλλογή
-κάθε χρήστης μπορεί να κινείται μέσα στην γκαλερί εικονικά επιλέγοντας έργα τέχνης που τον ενδιαφέρουν και κά
νοντας κλικ για να ανακαλύψει περισσότερα
-κάθε ένα από τα 17 μουσεία, επέλεξαν όλα τους τα έργα για να φωτογραφηθούν σε εξαιρετική λεπτομέρεια με τη
χρήση τεχνολογίας φωτογραφίας super high resolution ή «gigapixel».
7) Να δημιουργήσεις ένα παράγωγο επίθετο από τις λέξεις του κειμένου:
Συλλογή, χρήστες, εντύπωση, ανάλυση, συνδυασμός, περιέ
χει,
να
σώσουν
8) Μπορείς να βρεις από ποιες λέξεις παράγονται τα επίθετα του κειμένου;
προσωπική, ομαδικές
9) Να βρεις στην τελευταία παράγραφο τα οριστικά ή αόριστα άρθρα.
Γ Αξιολόγηση:
10) Να επισκεφθείς το Μουσείο της Ακρόπολης:
Μπες στη σελίδα και κατέβα μέχρι να βρεις το γνωστό πορτοκαλί ανθρωπάκι και η ένδειξη Explore.
Πατώντας το κάποιος μεταφέρεται εντός του μουσείου και μπορεί να περπατήσει στους διαδρόμους του και να
θαυ
μάσει τα εκθέματα. Κάτω αριστερά υπάρχει μια κάτοψη του ορόφου, για να ξέρει κανείς πού βρίσκεται, ενώ μπο
ρεί να περνά κανονικά από πόρτες, να ανεβαίνει σκάλες κ.λπ.
Γράψε μια παράγραφο με κάποιο έκθεμα που σε εντυπωσίασε.
11) Παραγωγή λόγου: Είσαι γονέας και προσπαθείς , χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα επιχειρήματα, να πείσεις
το παιδί σου να μην χρησιμοποιεί το διαδίκτυο μόνο για ηλεκτρονικά παιχνίδια. Γράψε το διάλογο μεταξύ σας.
πηγη:http://filologosab.blogspot.com/2020/05/7.html
3) Εκτός από την τηλεόραση ποια άλλη οθόνη χρησιμοποιούμε στα σπίτι μας;
Νεοελληνική Γλώσσα Α Γυμνασίου
Φύλλο εργασίας δομημένης μορφής
Φύλλο εργασίας δομημένης μορφής
Ενότητα 7 : Ο κόσμος μέσα από την οθόνη-εικόνα
Υπομνήσεις:
1 ) Οθόνη καλείται η συσκευή ή διάταξη συσκευών που επιτρέπει την προβολή εικόνων και πληροφοριών σε
καθορισμένο χώρο στην επιφάνεια της. Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι οθονών: αυτές που ανακλούν μια φωτεινή
δέσμη όπως αυτή του κινηματογράφου ή ενός οικιακού συστήματος προβολής Home Theater και αυτές που εκπέμπουν φως χρησιμοποιώντας μια ηλεκτρονική διάταξη και ειδικές επιστρώσεις στην επιφάνεια τους (τηλεορά
σεις, οθόνες ηλεκτρονικών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων και κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών).
καθορισμένο χώρο στην επιφάνεια της. Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι οθονών: αυτές που ανακλούν μια φωτεινή
δέσμη όπως αυτή του κινηματογράφου ή ενός οικιακού συστήματος προβολής Home Theater και αυτές που εκπέμπουν φως χρησιμοποιώντας μια ηλεκτρονική διάταξη και ειδικές επιστρώσεις στην επιφάνεια τους (τηλεορά
σεις, οθόνες ηλεκτρονικών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων και κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών).
2) Εικόνα είναι η αποτύπωση, η απομνημόνευση, της εμφάνισης ενός ή περισσότερων αντικειμένων ή προσώ
πων. Η αποτύπωση αυτή μπορεί να γίνεται σε μέσο όπως το χαρτί, στη μνήμη και την οθόνη ενός υπολογιστή ή
μιας φωτογραφικής μηχανής, στο ανθρώπινο μυαλό κλπ. Η εικόνα περιέχει συνήθως πληροφορία δύο ή τριών
δια
στάσεων και η «κινούμενη» εικόνα (βίντεο) έχει την έννοια της απεικόνισης με σειρές εικόνων στον χρόνο του θέ
ματος που αποτυπώνεται.Ως λέξη, η εικόνα χρησιμοποιείται επίσης για κάθε δύο διαστάσεων σχήμα, όπως ένα
χάρτη, ένα διάγραμμα, ένα γράφημα πίτας, ή ένα ζωγραφικό έργο.
πων. Η αποτύπωση αυτή μπορεί να γίνεται σε μέσο όπως το χαρτί, στη μνήμη και την οθόνη ενός υπολογιστή ή
μιας φωτογραφικής μηχανής, στο ανθρώπινο μυαλό κλπ. Η εικόνα περιέχει συνήθως πληροφορία δύο ή τριών
δια
στάσεων και η «κινούμενη» εικόνα (βίντεο) έχει την έννοια της απεικόνισης με σειρές εικόνων στον χρόνο του θέ
ματος που αποτυπώνεται.Ως λέξη, η εικόνα χρησιμοποιείται επίσης για κάθε δύο διαστάσεων σχήμα, όπως ένα
χάρτη, ένα διάγραμμα, ένα γράφημα πίτας, ή ένα ζωγραφικό έργο.
3) Εκτός από την τηλεόραση ποια άλλη οθόνη χρησιμοποιούμε στα σπίτι μας;
Β Δράσεις:
4) Διάβασε σ το παρακάτω κείμενο για το εκπληκτικό project της Google που έχει σκοπό να ταξιδέψει όλους
τους χρήστες του internet στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου.
τους χρήστες του internet στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου.
Ταξιδέψτε στα μουσεία του κόσμου μέσα από την οθόνη του υπολογιστή σας!
Το Google Art Project, είναι το αποτέλεσμα μίας μοναδικής συνεργασίας της Google με ορισμένα από τα
πλέον φημισμένα μουσεία τέχνης του κόσμου με σκοπό να δώσει τη δυνατότητα στον κόσμο να ανακαλύψει και
να δει περισσότερα από χίλια έργα τέχνης στο διαδίκτυο με εξαιρετική λεπτομέρεια.
πλέον φημισμένα μουσεία τέχνης του κόσμου με σκοπό να δώσει τη δυνατότητα στον κόσμο να ανακαλύψει και
να δει περισσότερα από χίλια έργα τέχνης στο διαδίκτυο με εξαιρετική λεπτομέρεια.
Tους τελευταίους μήνες, η Google εργάστηκε σε 17 μουσεία τέχνης και το αποτέλεσμα αυτής της συνερ
γα
σίας, το οποίο μπορεί να βρει κάποιος στην επίσημη ιστοσελίδα
γα
σίας, το οποίο μπορεί να βρει κάποιος στην επίσημη ιστοσελίδα
https://artsandculture.google.com/ και περιλαμβάνει τη συγκέντρωση ορισμένων από τις εξαιρετικά υψηλής ανά
λυ
σης φωτογραφίες διασήμων έργων τέχνης, καθώς και την αντιπαραβολή περισσότερων από χιλίων άλλων εικό
νων σε ένα σημείο, είναι μαγευτικό. Επιπλέον, η εφαρμογή περιλαμβάνει τη δυνατότητα πανοραμικής περιήγησης
σε συγκεκριμένες γκαλερί χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Street View εσωτερικού χώρου.
λυ
σης φωτογραφίες διασήμων έργων τέχνης, καθώς και την αντιπαραβολή περισσότερων από χιλίων άλλων εικό
νων σε ένα σημείο, είναι μαγευτικό. Επιπλέον, η εφαρμογή περιλαμβάνει τη δυνατότητα πανοραμικής περιήγησης
σε συγκεκριμένες γκαλερί χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Street View εσωτερικού χώρου.
Με αυτό το μοναδικό πρόγραμμα, ο καθένας, οπουδήποτε και αν βρίσκεται, θα έχει τη δυνατότητα να μά
θει για την ιστορία αλλά και τους καλλιτέχνες οι οποίοι βρίσκονται πίσω από ένα τεράστιο αριθμό έργων τέχνης με
το κλικ ενός ποντικιού. Κάθε ένα από τα μουσεία έχουν συνεργαστεί εκτενώς με την Google παρέχοντας εμπειρο
γνωμοσύνη και καθοδήγηση σε κάθε βήμα του έργου, από την επιλογή των συλλογών που θα παρουσιαστούν
έως την παροχή συμβουλών για την καλύτερη γωνία λήψης των φωτογραφιών αλλά και το είδος της πληροφο
ρίας που θα συνοδεύει το έργο τέχνης.
θει για την ιστορία αλλά και τους καλλιτέχνες οι οποίοι βρίσκονται πίσω από ένα τεράστιο αριθμό έργων τέχνης με
το κλικ ενός ποντικιού. Κάθε ένα από τα μουσεία έχουν συνεργαστεί εκτενώς με την Google παρέχοντας εμπειρο
γνωμοσύνη και καθοδήγηση σε κάθε βήμα του έργου, από την επιλογή των συλλογών που θα παρουσιαστούν
έως την παροχή συμβουλών για την καλύτερη γωνία λήψης των φωτογραφιών αλλά και το είδος της πληροφο
ρίας που θα συνοδεύει το έργο τέχνης.
Κάθε χρήστης μπορεί να εξερευνήσει τα μουσεία με την τεχνολογία Street View και να κινείται μέσα στην
γκαλερί εικονικά επιλέγοντας έργα τέχνης που τον ενδιαφέρουν και κάνοντας κλικ για να ανακαλύψει περισσότερα
ή απολαμβάνοντας τις εικόνες υψηλής ανάλυσης όταν αυτές είναι διαθέσιμες Το πλαίσιο πληροφοριών επιτρέπει
στους ανθρώπους να διαβάζουν περισσότερα για ένα έργο τέχνης, να βρουν και άλλα έργα του ίδιου καλλιτέχνη
αλλά και να δουν σχετικά video στο YouTube.Ένα ειδικά σχεδιασμένο όχημα του Street View τράβηξε φωτογραφί
ες 360 μοιρών του εσωτερικού επιλεγμένων γκαλερί, οι οποίες στη συνέχεια ενώθηκαν, επιτρέποντας την αρμονι
κή περιήγηση σε περισσότερα από 385 δωμάτια μέσα στα μουσεία. Το εσωτερικό των γκαλερί μπορεί επίσης να
εξερευνηθεί από το Street View in Google Maps.
γκαλερί εικονικά επιλέγοντας έργα τέχνης που τον ενδιαφέρουν και κάνοντας κλικ για να ανακαλύψει περισσότερα
ή απολαμβάνοντας τις εικόνες υψηλής ανάλυσης όταν αυτές είναι διαθέσιμες Το πλαίσιο πληροφοριών επιτρέπει
στους ανθρώπους να διαβάζουν περισσότερα για ένα έργο τέχνης, να βρουν και άλλα έργα του ίδιου καλλιτέχνη
αλλά και να δουν σχετικά video στο YouTube.Ένα ειδικά σχεδιασμένο όχημα του Street View τράβηξε φωτογραφί
ες 360 μοιρών του εσωτερικού επιλεγμένων γκαλερί, οι οποίες στη συνέχεια ενώθηκαν, επιτρέποντας την αρμονι
κή περιήγηση σε περισσότερα από 385 δωμάτια μέσα στα μουσεία. Το εσωτερικό των γκαλερί μπορεί επίσης να
εξερευνηθεί από το Street View in Google Maps.
Χαρακτηριστικό ιδιαίτερα υψηλής ανάλυσης στα έργα τέχνης: κάθε ένα από τα 17 μουσεία, επέλεξαν από
ένα έργο για να φωτογραφηθεί σε εξαιρετική λεπτομέρεια με τη χρήση τεχνολογίας φωτογραφίας super high reso
lution ή «gigapixel».Κάθε τέτοια εικόνα περιέχει περίπου 7 δισ. pixels, επιτρέποντας στον θεατή να μελετήσει τις
λεπτομέρειες της πινελιάς αλλά και την πατίνα πέρα από τις δυνατότητες του γυμνού οφθαλμού. Λεπτομέρειες
που είναι δύσκολο να δει κανείς όπως το μικροσκοπικό χαρτί με τους λατινικού στίχους στο έργο του Hans
Holbein του Νεότερου The Merchant Georg Gisze.ή οι άνθρωποι πίσω από το δέντρο στο έργο του Ivanov The Apparition of Christ to the People.
ένα έργο για να φωτογραφηθεί σε εξαιρετική λεπτομέρεια με τη χρήση τεχνολογίας φωτογραφίας super high reso
lution ή «gigapixel».Κάθε τέτοια εικόνα περιέχει περίπου 7 δισ. pixels, επιτρέποντας στον θεατή να μελετήσει τις
λεπτομέρειες της πινελιάς αλλά και την πατίνα πέρα από τις δυνατότητες του γυμνού οφθαλμού. Λεπτομέρειες
που είναι δύσκολο να δει κανείς όπως το μικροσκοπικό χαρτί με τους λατινικού στίχους στο έργο του Hans
Holbein του Νεότερου The Merchant Georg Gisze.ή οι άνθρωποι πίσω από το δέντρο στο έργο του Ivanov The Apparition of Christ to the People.
Επιπλέον, τα μουσεία παρείχαν φωτογραφίες για μία συλλογή η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από
1.000 έργα τέχνης. Η ανάλυση αυτών των εικόνων, σε συνδυασμό με ένα ειδικά κατασκευασμένο zoom viewer,
επιτρέπει στους λάτρεις των έργων τέχνης να ανακαλύψουν μικροσκοπικές πτυχές των έργων τις οποίες μπορεί
να μην είχαν ποτέ δει από κοντά, όπως τους ανθρώπους στον ποταμό στο έργο του El Greco View of Toledo ή τις
μεμονωμένες κουκίδες στο Grandcamp, Evening του Seurat.
1.000 έργα τέχνης. Η ανάλυση αυτών των εικόνων, σε συνδυασμό με ένα ειδικά κατασκευασμένο zoom viewer,
επιτρέπει στους λάτρεις των έργων τέχνης να ανακαλύψουν μικροσκοπικές πτυχές των έργων τις οποίες μπορεί
να μην είχαν ποτέ δει από κοντά, όπως τους ανθρώπους στον ποταμό στο έργο του El Greco View of Toledo ή τις
μεμονωμένες κουκίδες στο Grandcamp, Evening του Seurat.
Με τη λειτουργία «Create your own collection» οι χρήστες μπορούν να σώσουν συγκεκριμένες οπτικές ο
ποιουδήποτε από τα 1000 έργα τέχνης, να χτίσουν τη δική τους προσωπική συλλογή και να τη μοιραστούν με
τους
φίλους και την οικογένειά τους ενώ τέλος μπορούν να κάνουν σχόλια για κάθε πίνακα που τους κάνει εντύπωση.
Σίγουρα πρόκειται για ένα ιδανικό εργαλείο για μαθητές ή ομάδες που δουλέψουν σε ομαδικές εργασίες ή συλλο
γές.
ποιουδήποτε από τα 1000 έργα τέχνης, να χτίσουν τη δική τους προσωπική συλλογή και να τη μοιραστούν με
τους
φίλους και την οικογένειά τους ενώ τέλος μπορούν να κάνουν σχόλια για κάθε πίνακα που τους κάνει εντύπωση.
Σίγουρα πρόκειται για ένα ιδανικό εργαλείο για μαθητές ή ομάδες που δουλέψουν σε ομαδικές εργασίες ή συλλο
γές.
Εφημερίδα
Newsit : άρθρο
5) Να εντοπίσεις αν οι παρακάτω προτάσεις είναι σωστές ή λάθος:
- οι χρήστες μπορούν να σώσουν συγκεκριμένες οπτικές οποιουδήποτε από τα 100 έργα τέχνης, να χτίσουν τη
δική τους προσωπική συλλογή
δική τους προσωπική συλλογή
-κάθε χρήστης μπορεί να κινείται μέσα στην γκαλερί εικονικά επιλέγοντας έργα τέχνης που τον ενδιαφέρουν και κά
νοντας κλικ για να ανακαλύψει περισσότερα
νοντας κλικ για να ανακαλύψει περισσότερα
-κάθε ένα από τα 17 μουσεία, επέλεξαν όλα τους τα έργα για να φωτογραφηθούν σε εξαιρετική λεπτομέρεια με τη
χρήση τεχνολογίας φωτογραφίας super high resolution ή «gigapixel».
χρήση τεχνολογίας φωτογραφίας super high resolution ή «gigapixel».
7) Να δημιουργήσεις ένα παράγωγο επίθετο από τις λέξεις του κειμένου:
Συλλογή, χρήστες, εντύπωση, ανάλυση, συνδυασμός, περιέ
χει,
να
σώσουν
χει,
να
σώσουν
8) Μπορείς να βρεις από ποιες λέξεις παράγονται τα επίθετα του κειμένου;
προσωπική, ομαδικές
9) Να βρεις στην τελευταία παράγραφο τα οριστικά ή αόριστα άρθρα.
Γ Αξιολόγηση:
Γ Αξιολόγηση:
10) Να επισκεφθείς το Μουσείο της Ακρόπολης:
Μπες στη σελίδα και κατέβα μέχρι να βρεις το γνωστό πορτοκαλί ανθρωπάκι και η ένδειξη Explore.
Πατώντας το κάποιος μεταφέρεται εντός του μουσείου και μπορεί να περπατήσει στους διαδρόμους του και να
θαυ
μάσει τα εκθέματα. Κάτω αριστερά υπάρχει μια κάτοψη του ορόφου, για να ξέρει κανείς πού βρίσκεται, ενώ μπο
ρεί να περνά κανονικά από πόρτες, να ανεβαίνει σκάλες κ.λπ.
Πατώντας το κάποιος μεταφέρεται εντός του μουσείου και μπορεί να περπατήσει στους διαδρόμους του και να
θαυ
μάσει τα εκθέματα. Κάτω αριστερά υπάρχει μια κάτοψη του ορόφου, για να ξέρει κανείς πού βρίσκεται, ενώ μπο
ρεί να περνά κανονικά από πόρτες, να ανεβαίνει σκάλες κ.λπ.
Γράψε μια παράγραφο με κάποιο έκθεμα που σε εντυπωσίασε.
11) Παραγωγή λόγου: Είσαι γονέας και προσπαθείς , χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα επιχειρήματα, να πείσεις
το παιδί σου να μην χρησιμοποιεί το διαδίκτυο μόνο για ηλεκτρονικά παιχνίδια. Γράψε το διάλογο μεταξύ σας.
το παιδί σου να μην χρησιμοποιεί το διαδίκτυο μόνο για ηλεκτρονικά παιχνίδια. Γράψε το διάλογο μεταξύ σας.
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΘΟΝΗ - ΕΙΚΟΝΑ " - ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
- ΕΝΟΤΗΤΑ 7η
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Φιλία και Διαδίκτυο
Κατά πόσο το διαδίκτυο ευνοεί την ανάπτυξη της φιλίας ; Πιστεύουμε ότι είναι καλό να χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το διαδίκτυο για να επικοινωνούν με τους φίλους τους, αλλά πρέπει να είναι προσεκτικοί, γιατί υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι.
Mία από τις πιο συχνές αναφερόμενες αρνητικές επιπτώσεις των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης είναι η κοινωνική απομόνωση. Εδώ εννοείται η απομόνωση από τον «πραγματικό» κόσμο, αυτόν έξω από το διαδίκτυο. Το διαδίκτυο κάνει πολλούς ανθρώπους να χάνουν τις κοινωνικές τους επαφές καταλήγοντας απομονωμένοι και επιλέγοντας τις ψηφιακές φιλίες. Επίσης, ποτέ κάνεις δεν ξέρει τι μπορεί να κρύβεται πίσω από έναν διαδικτυακό φίλο. Για παράδειγμα, σε μια σελίδα κοινωνικής δικτύωσης κάποιοι φτιάχνουν ένα ψεύτικο account, έτσι ώστε να παραπλανούν μικρότερα παιδιά… Άλλο ένα αρνητικό σημείο είναι ότι μπορούμε να εκθέσουμε τον υπολογιστή, αλλά κυρίως εμάς σε κινδύνους τους οποίους δεν μπορούμε να τους αποφύγουμε και τόσο εύκολα, όπως η έκθεση της προσωπικής μας ζωής.
Ωστόσο, η ενασχόληση των νέων με το Facebook, αν και έχει κατηγορηθεί από πολλούς, συγκεντρώνει και πολλά πλεονεκτήματα. Επαναπροσδιορίζει την έννοια της φιλίας και οι έφηβοι επικοινωνούν μεταξύ τους. Με τον τρόπο αυτό, αναπτύσσεται η νεανική προσωπικότητα. Οι νέοι ενημερώνονται γρήγορα, ανταλλάσσουν απόψεις, καταθέτουν τις προσωπικές τους μαρτυρίες και δημιουργούν δεσμούς και φιλίες μέσω διαδικτύου. Επίσης, άλλη θετική πλευρά στο διαδίκτυο είναι η συλλογή στοιχείων για οποιοδήποτε θέμα. Δηλαδή μπορείς να βρίσκεις πληροφορίες εύκολα, γρήγορα.
Συμπεραίνουμε ότι είναι καλό να χρησιμοποιείται το διαδίκτυο από τους νέους (π.χ. facebook , twitter , msn κλπ.) ώστε να διατηρούνται φιλίες ή να δημιουργούνται καινούριες, αλλά η χρήση τους πρέπει να γίνεται με προσοχή και μέτρο.
ΠΗΓΗ : Εδώ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ :
1. " Άλλο ένα αρνητικό σημείο είναι ότι μπορούμε να εκθέσουμε τον υπολογιστή, αλλά κυρίως εμάς, σε κινδύνους τους οποίους δεν μπορούμε να τους αποφύγουμε και τόσο εύκολα, όπως η έκθεση της προσωπικής μας ζωής ".
Να αποδώσετε με δικά σας λόγια το νόημα της περιόδου σε 70 - 80 λέξεις.
2. α) Από τα ρήματα και τα ουσιαστικά που είναι υπογραμμισμένα στο κείμενο να δημιουργήσετε επίθετα προσθέτοντας τα κατάλληλα επιθήματα (καταλήξεις).
β) Με αφετηρία το κείμενο που διαβάσατε καταγράψτε λέξεις και εκφράσεις που χρησιμοποιούνται για την περιγραφή των θετικών και αρνητικών συνεπειών ενός φαινομένου, όπως εδώ του διαδικτύου.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ :
Είσαι γονέας και προσπαθείς , χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα επιχειρήματα, να πείσεις το παιδί σου να μην ασχολείται πολλές ώρες με το διαδίκτυο. Γράψε το διάλογο μεταξύ σας.
και παραστατικότητα
⇒κυριαρχία του ενεστώτα (και γενικότερα των εξακολουθητικών ρημάτων)
συχνή χρήση των βοηθητικών ρημάτων (είμαι, έχω)
καλλιτέχνη (χειρισμός χρωμάτων και σκιάσεων, προοπτική, συμμετρία , αναλο
γίες)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ - ΟΡΓΆΝΩΣΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Περιγραφή: είναι η προφορική ή γραπτή αναπαράσταση κάποιου χώ
ρου, τοπίου, προσώπου, ζώου, φυτού, αντικειμένου ,έργου τέχνης, κτηρίου,
φαινομένου, ψυχικής κατάστασης .
ρου, τοπίου, προσώπου, ζώου, φυτού, αντικειμένου ,έργου τέχνης, κτηρίου,
φαινομένου, ψυχικής κατάστασης .
Η περιγραφή ως είδος κειμένου συνδέεται κυρίως με το χώρο. Όμως η
διάσταση του χρόνου δε μπορεί να απουσιάζει πλήρως .Έτσι τα περιγραφι
κά κείμενα διακρίνονται σε δύο είδη:
διάσταση του χρόνου δε μπορεί να απουσιάζει πλήρως .Έτσι τα περιγραφι
κά κείμενα διακρίνονται σε δύο είδη:
Στατική περιγραφή το περιγραφόμενο αντικείμενο παρουσιάζει σχετική σταθε
ρότητα στο χρόνο. Η περιγραφή αναφέρεται κυρίως σε πράγματα, χώρους τόπο
υς, ζώα, φυτά, πρόσωπα.
ρότητα στο χρόνο. Η περιγραφή αναφέρεται κυρίως σε πράγματα, χώρους τόπο
υς, ζώα, φυτά, πρόσωπα.
Εξελικτική περιγραφή Το περιγραφόμενο αντικείμενο επηρεάζεται καθοριστι
κά από τη διάσταση του χρόνου και αναφέρεται συνήθως σε φυσικά
φαινόμενα ,ανθρώπινες δραστηριότητες, ψυχικές καταστάσεις.
κά από τη διάσταση του χρόνου και αναφέρεται συνήθως σε φυσικά
φαινόμενα ,ανθρώπινες δραστηριότητες, ψυχικές καταστάσεις.
Περιγραφικά κείμενα συναντούμε:
• σε πρακτικούς οδηγούς (π.χ. τουριστικός οδηγός)
• σε εφημερίδες
• σε περιοδικά
• σε ενημερωτικά φυλλάδια
• σε διαφημιστικά φυλλάδια
• σε έντυπα για την κατασκευή, τη λειτουργία ή τη χρήση ενός αντικειμένου
(συ
σκευής, παιχνιδιού κ.λπ.)
(συ
σκευής, παιχνιδιού κ.λπ.)
• σε σχολικά εγχειρίδια
• σε καταλόγους μουσείων
• σε επίσημα έγγραφα
Είδη περιγραφής είναι:
⏩τοπίου
⏩αντικειμένου
⏩τιρίου
⏩προσώπου κτλ.
Η περιγραφή διακρίνεται σε:
➔Υποκειμενική (π.χ. λογοτεχνία)
➔ Αντικειμενική (π.χ. επιστήμη)
Τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην περιγραφή εξαρτώνται από:
- την οπτική γωνία/τη θέση στο χώρο.
- από τη σκοπιά που αντιμετωπίζει τα γεγονότα.
Η δομή μιας περιγραφής τοπίου, ειδικότερα:
– Έχει ως αφετηρία το γενικό (γενικές εικόνες) και προχωρά προς το
ειδικό (πιο λεπτομερείς εικόνες)
ειδικό (πιο λεπτομερείς εικόνες)
Η γλώσσα της περιγραφής χαρακτηρίζεται από:
⇒σαφήνεια - ακρίβεια - παραστατικότητα
⇒χρήση επιθέτων (για σταθερές ιδιότητες) τα οποία προσδίδουν ζωντάνια και παραστατικότητα
⇒κυριαρχία του ενεστώτα (και γενικότερα των εξακολουθητικών ρημάτων)
συχνή χρήση των βοηθητικών ρημάτων (είμαι, έχω)
ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ…..
Περιγραφή προσώπου συγκεκριμένου (απλός χαρακτηρισμός)
Πρόλογος: -Ποιο είναι το όνομα του, η καταγωγή και ο τόπος διαμονής του -Γε
νικός χαρακτηρισμός (συμπαθής, αγαπητός…..)
νικός χαρακτηρισμός (συμπαθής, αγαπητός…..)
- Η σχέση μας μαζί του, συνθήκες γνωριμίας….
Κ.Θ. : - Εξωτερικά χαρακτηριστικά προσώπου, σώματος, εμφάνιση, ντύσιμο, -ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ιδιαίτερες κινήσεις-χειρονομίες - Πώς εκδηλώνεται στο κοινωνικό περιβάλλον -Χαρακτηριστικές αρετές ή ελαττώματα
- Περιστατικά από τη ζωή του που φανερώνουν το χαρακτήρα του -Ιδιαίτερες κλίσεις και συνήθειες
Επίλογος: Γενικές κρίσεις για το πρόσωπο, δική μας ή των άλλων
Περιγραφή τοπίου
Πρόλογος: -Γενικά χαρακτηριστικά (γραφικό, ρομαντικό, παράξενο) -Θέση του, σύντομες ιστορικές πληροφορίες
Κ.Θ.: -Έκταση, σχήμα, τι περιλαμβάνει, θέα….
-Η ζωή σ’ αυτό σε διάφορες ώρες και εποχές, εικόνες, στιγμιότυπα….
-Αξία του, ωφέλειες απ’ αυτό -Προσωπικά βιώματα, συναισθήματα,
δεσμοί με αυτό
-Αξία του, ωφέλειες απ’ αυτό -Προσωπικά βιώματα, συναισθήματα,
δεσμοί με αυτό
Επίλογος: Γενικές εντυπώσεις
Περιγραφή αντικειμένου
Πρόλογος: Ποιο το ιστορικό του (Πού και πώς το απέκτησα)
Κ.Θ.: –Εξωτερική περιγραφή Ποιότητα Υλικό
Σχήμα, μέγεθος, χρώμα Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του, μέρη του
Επίλογος: Γενικές εντυπώσεις, σκέψεις
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ (πίνακες ζωγραφικής , γλυπτά, αρχαία αγγεία)
Συμπεριλαμβάνονται τα εξής στοιχεία:
Στον πρόλογο:
Γενικός χαρακτηρισμός του έργου (επιβλητικό, εκφραστικό, εντυπωσιακό…)
Πού βρίσκεται
Πληροφορίες για τον δημιουργό του, το χρόνο και το λόγο κατασκευ
ής του, την κατάστασή του, την ιστορική του εξέλιξη
ής του, την κατάστασή του, την ιστορική του εξέλιξη
Στο κύριο μέρος
Πληροφορίες για το υλικό κατασκευής , την τεχνοτροπία που υιοθετήθηκε
κατά τη δημιουργία του, μέγεθος, χρώματα
κατά τη δημιουργία του, μέγεθος, χρώματα
Περιγραφή του τι απεικονίζει ή τι παριστάνει:
· Διάταξη προσώπων
· Στάση, κίνηση, έκφραση μορφών, λεπτομέρειες σκηνικού
Ανίχνευση των συμβολισμών
Κρίσεις (μου αρέσει και γιατί), αισθητικές και αξιολογικές παρατηρήσεις για τονκαλλιτέχνη (χειρισμός χρωμάτων και σκιάσεων, προοπτική, συμμετρία , αναλο
γίες)
Σύγκριση με άλλα έργα του ίδιου καλλιτέχνη ή με ανάλογα έργα άλλων
Σκέψεις και συναισθήματα που μου γεννά
Στον επίλογο
Συμπεράσματα – γενική κρίση
Περιγραφή οικοδομημάτων (σπίτι, σχολείο, δωμάτιο…..)
Πρόλογος:- Γενικός χαρακτηρισμός (μεγαλόπρεπο, ταπεινό, απλό…) -Θέση του (στο χώρο και στο χρόνο) – θέα από αυτό -Σύντομα η ιστορία του
Κ.Θ.: Α΄ Εξωτερική περιγραφή
- Ό, τι περιβάλλει το οικοδόμημα και ανήκει σ’ αυτό (κήπος, δέντρα,σιντριβά
νια, αγάλματα….)
- Ό, τι περιβάλλει το οικοδόμημα και ανήκει σ’ αυτό (κήπος, δέντρα,σιντριβά
νια, αγάλματα….)
-Διαστάσεις, σχήμα, στυλ, χρώματα….
Β΄ Εσωτερική περιγραφή
-Διαρρύθμιση, δωμάτια, διακόσμηση, επίπλωση, αντικείμενα…..
Γ’ χρήση, χρησιμότητα, σημασία, σπουδαιότητα….
Γ’ χρήση, χρησιμότητα, σημασία, σπουδαιότητα….
Δ’ βιώματα, συναισθήματα, δεσμοί μ’ αυτό….
Επίλογος: Γνώμες άλλων, γενικές εντυπώσεις
Περιγραφή σκηνών από τη ζωή (ομαδικές εκδηλώσεις…)
Πρόλογος: -Γενικός χαρακτηρισμός (γεγονός συνηθισμένο, σπάνιο, συγκινητικό, παράξενο, ενδιαφέρον, τραγικό, κωμικό…)
-Τόπος, χρόνος (πού συνέβη, πότε…)
Κ.Θ. -Προετοιμασίες (όταν πρόκειται για εκδηλώσεις πού οργανώνο
νται...) -Αιτία, σκοπός -Φάσεις, πρόσωπα: σκηνές, εικόνες, στιγμιότυπα, τα
πρό
σωπα που
νται...) -Αιτία, σκοπός -Φάσεις, πρόσωπα: σκηνές, εικόνες, στιγμιότυπα, τα
πρό
σωπα που
συμμετέχουν (τα κυριότερα)
-Συναισθήματα: ενθουσιασμός, χαρά, κατάνυξη, οργή… και πώς εκδηλώνονται (με χειρονομίες, χορούς….)
-Συνέπειες – αποτελέσματα, αν υπάρχουν -Προσωπικές εντυπώσεις και συναισθήματα
Επίλογος: Προσωπική γνώμη, κρίση, συναίσθημα….