Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ - ΑΝΝΑ ΦΡΑΝΚ

 ΘΕΜΑ: Τα παράπονα της Άννας στο ημερολόγιό της για τη μεροληπτική, όπως νομίζει, στάση των γονιών της υπέρ της αδερφής της και οι γενικότερες σκέψεις και κρίσεις της για τους γονείς και τον εαυτό της.
 ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΕΑ: Η ψυχολογία των εφήβων και οι σχέσεις τους με την οικογένεια.
ΔΟΜΗ 1 η Ενότητα: «Αγαπητή Κίτυ… διάθεση της Μαργκότ». 2 η Ενότητα: «Δεν τις αγαπώ… με τα ελαττώματά της». 3 η Ενότητα: «Περισσότερο απ’ όλους… στα παιδιά τους». 4 η Ενότητα: «Μερικές φορές… Δική σου, Άννα».
 ΠΛΑΓΙΟΤΙΤΛΟΙ: 1 η Ενότητα: Τα παράπονα της Άννας με αφορμή το επεισόδιο με τη Μαργκότ. 2 η Ενότητα: Η σχέση της Άννας με τον πατέρα της. 3 η Ενότητα: Η άποψη της Άννας για τη μητέρα της. 4 η Ενότητα: Οι συναισθηματικές ανάγκες της Άννας και η διάθεση αυτοκριτικής.
 ΤΕΧΝΙΚΗ: - Ο συντάκτης του ημερολογίου και ο αφηγητής ταυτίζονται. - Μορφή αλληλογραφίας. - Εξομολογείται με ειλικρίνεια τις σκέψεις και τα συναισθήματά της. ΤΟΝΟΣ: Εξομολογητικός, επικριτικός, ειρωνικός.
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Άννα: ώριμη, ζηλιάρα, με ωριμότητα για τις απόψεις της όσον αφορά το ρόλο της μητέρας, πεισματάρα, έξυπνη, ειλικρινής, εγωίστρια.
 ΓΛΩΣΣΑ: Απλή δημοτική
. ΥΦΟΣ: Εξομολογητικό.
ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ: Μεταφορές, Παρομοιώσεις, Επίθετα.
 ΙΔΕΕΣ – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ: - Η εξομολόγηση σε ένα ημερολόγιο δείχνει την επιθυμία του εφήβου για επικοινωνία. - Τραγική ειρωνεία αποτελεί η βεβαίωσή της ότι κανείς άλλος δε θα το διαβάσει. - Συναισθήματα που κυριαρχούν είναι η λύπη και η αγανάκτηση μιας έφηβης που αισθάνεται να την πνίγει η αδικία. - Η έλλειψη επικοινωνίας με τους γονείς της προξενεί επίσης στην Άννα συναισθήματα μοναξιάς και απομόνωσης.
http://eumathein.gr/