Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2017

Έκθεση Β Γυμνασίου ,θεματα ενοτ.1-4

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ,ΤΑΞΙΔΙΑ -ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

1 ) ΠΗΓΗ: ΜΑΡΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

1η ενότητα
Η 1η ενότητα είναι ταξιδιάρικη και έχει άρωμα διακοπών! Θα περιγράψουμε τις ομορφιές και τα αξιοθέατα της περιοχής μας και θα μάθουμε πώς να γράφουμε μία πρόσκληση. Εκτός από αυτό, θα μιλήσουμε για τον τουρισμό, τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας και θα περιγράψουμε τα θετικά και τα αρνητικά μιας περιοχής που επισκεφτήκαμε. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!!!

Έκθεση 1η
ΘΕΜΑ: «Χάχνοντας στο διαδίκτυο ανακαλύψατε πολλές διευθύνσεις σχολείων ή φορέων στα οποία προβάλλεται με απλό και αισθητικά σύγχρονο τρόπο η περιοχή τους ή η πόλη τους. ΢’ ένα κείμενο – πρόσκληση τριών παραγράφων το οποίο απευθύνεται στους μαθητές ενός Γυμνασίου μιας άλλης περιοχής της χώρας καλέστε τους να επισκεφτούν την περιοχή σας».
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ
Πρόλογος: Απόφαση να σας καλέσουμε στον τόπο μας και να περάσουμε όλοι μαζί ένα όμορφο σαββατοκύριακο.
  Κύριο μέρος 1η παράγραφος – Ιστορία Μυθικά ή ιστορικά πρόσωπα που έζησαν ή έδρασαν στην περιοχή μας. Σημαντικά ιστορικά γεγονότα.Αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία. Μοναστήρια. 2η παράγραφος – Φυσικές ομορφιές Παραλίες, λιμάνια, γραφικά χωριά στα βουνά, λίμνες, ποτάμια, ιαματικές πηγές, τουριστικά μέρη, δραστηριότητες στη θάλασσα ή στο βουνό (ορειβασία, σκι, κατάβαση ποταμού, θαλάσσια σπορ). 3η παράγραφος – Η πόλη μας Αξιοθέατα (κάστρο, πλατείες), πολυχώροι για ψυχαγωγία και αγορές, τοπικές λιχουδιές, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις (φεστιβάλ), τοπικές γιορτές.
Επίλογος: Ανυπομονησία για την απάντηση και ευχή για την πραγματοποίηση της επίσκεψής σας.

Tο θέμα κάθε παραγράφου - Ιστορία, Φυσικές ομορφιές, Πόλη - παραμένει το ίδιο. Αλλάζουν μόνο οι λεπτομέρειες από περιοχή σε περιοχή. Αρχή και τέλος πρόσκλησης / καλέσματος : Αγαπημένοι μας φίλοι, οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Ρόδου

Έκθεση 2η
ΘΕΜΑ: «Η Ελλάδα είναι αγαπημένος προορισμός για τουρίστες από όλο τον κόσμο. Ποια πιστεύετε ότι είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά του τουρισμού;».
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ
 Πρόλογος: Η χώρα μας ως ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως κάθε χρόνο κατακλύζεται από εκατομμύρια τουρίστες.
 Κύριο μέρος 1η παράγραφος: Oι θετικές συνέπειες του τουρισμού στη χώρα μας Οικονομική πρόοδος και ευημερία. Οι τουρίστες ξοδεύουν χρήματα για τη διαμονή και τη διασκέδασή τους, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα έσοδα της χώρας μας. Προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό. Οι ξένοι έρχονται σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό και μεταφέρουν την αγάπη τους γι' αυτόν στην πατρίδα τους. Με άλλα λόγια, γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές του. Πολιτιστικές ανταλλαγές. Οι Έλληνες, που ζουν στις τουριστικές περιοχές είναι πιο ανοιχτόμυαλοι και αποδέχονται ευκολότερα το διαφορετικό, καθώς γνωρίζουν διαφορετικούς τρόπους ζωής, ήθη και έθιμα. Μείωση της ανεργίας και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Φιλιάδες Έλληνες εργάζονται στις τουριστικές περιοχές. Δημιουργία έργων υποδομής (αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμοι, σύγχρονες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις) και βελτίωση της ποιότητας ζωής. 2η παράγραφος: Oι αρνητικές συνέπειες του τουρισμού στη χώρα μας Ξενομανία. Οι κάτοικοι των τουριστικών περιοχών υιοθετούν τον τρόπο ζωής των ξένων (μουσική, φαγητό, διασκέδαση) και υποτιμούν το δικό τους πολιτισμό. Πολλές φορές νομίζει κανείς ότι βρίσκεται σε χώρα του εξωτερικού και όχι στην Ελλάδα. Οι τουρίστες συχνά λειτουργούν ως αρνητικό πρότυπο, καθώς, επειδή θεωρούν την Ελλάδα χώρα της απόλυτης ελευθερίας και του τρελού ξεφαντώματος, μεθούν, παραφέρονται και φτάνουν σε ακρότητες . Όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό ενδιαφέρονται μόνο για το εύκολο και γρήγορο κέρδος και γι’ αυτό χρησιμοποιούν κάθε μέσο. Ως συνέπεια, χάνεται ο παραδοσιακός τρόπος φιλοξενίας ενώ απουσιάζουν η ευγένεια και η φιλοξενία. Εξαιτίας της ανεξέλεγκτης ανοικοδόμησης καταστρέφεται το φυσικό περιβάλλον και απειλείται η ισορροπία του οικοσυστήματος.

Επίλογος: Ο τουρισμός είναι η «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας. Οφείλουμε να αλλάξουμε νοοτροπία, για να γίνουμε πιο ποιοτικοί και ανταγωνιστικοι.

Έκθεση 3η
ΘΕΜΑ: «Περιγράψτε στην τάξη ή στους συμμαθητές σας / φίλους σας έναν τόπο (πόλη, περιοχή) της Ελλάδας που έχετε επισκεφτεί. Δώστε έμφαση σ’εκείνα τα στοιχεία του τόπου που σας εντυπωσίασαν και σ’εκείνα που σας απογοήτευσαν».
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΣΗΣ
Πρόλογος: Ποια περιοχή επισκέφτηκα ; Πότε ; Για πόσες μέρες; Μαζί με ποιους;
Κύριο μέρος 1η παράγραφος – Σι μου άρεσε Η υπέροχη θέα από το δωμάτιο του ξενοδοχείου στην παραλία. Η πεντακάθαρη θάλασσα με τα κρυστάλλινα νερά. Ο κήπος του ξενοδοχείου με τα πανύψηλα δέντρα και τα πολύχρωμα λουλούδια. Σο θαλάσσιο πάρκο και το ενυδρείο της περιοχής. Σο μουσείο και οι αρχαιολογικοί χώροι, που ήταν ανοιχτοί καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας καθώς και οι πλήρως ενημερωμένοι ξεναγοί. Οι ευγενικοί και φιλόξενοι κάτοικοι. 2η παράγραφος – Σι δε μου άρεσε Σο δωμάτιο του ξενοδοχείου ήταν βρώμικο και μικρό. Δεν είχε καμία σχέση με τις φωτογραφίες στο διαδίκτυο. Οι επιλογές στο πρωινό ήταν περιορισμένες και τα φαγητά δεν ήταν πάντα φρέσκα και καλομαγειρεμένα. Οι τιμές στα εστιατόρια και στα καταστήματα, όπως και στις ομπρέλες στην παραλία, ήταν ιδιαίτερα τσουχτερές. Σο προσωπικό του ξενοδοχείου δεν ήταν πολύ εξυπηρετικό και πολλοί δε μιλούσαν ελληνικά, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε.
Επίλογος: Προτάσεις για βελτίωση. Απαραίτητος ο σεβασμός στον επισκέπτη.

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ,ΤΑΞΙΔΙΑ -ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ)-http://skapanefs.blogspot.gr/2013/02/1_17.html
 ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑΤΟΣ 
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΤΑΞΙΔΙΑ - ΕΚΔΡΟΜΕΣ

Τουρισμός είναι τα ταξίδια σε άλλους τόπους, διαφορετικούς από τον τόπο διαμονής μας. Γίνονται με σκοπό την αναψυχή, την ξεκούραση, την επικοινωνία ή τη γνωριμία με άλλους λαούς.

Μορφές τουρισμού
α) εσωτερικός
β) εξωτερικός

Ο τουρισμός είναι γνωστός από την αρχαίοτητα με το όνομα "περιήγηση". Σπουδαίοι αρχαίοι περιηγητές ήταν ο Ηρόδοτος, ο Πυθαγόρας, ο Πλάτων και ο Παυσανίας.

Γιατί αναπτύχθηκε ο τουρισμός στην εποχή μας;
1. Η ανάπτυξη μέσων μαζικής μεταφοράς  έδωσε τη δυνατότητα να γίνονται τα ταξίδια με ασφάλεια και σε σύντομο χρονικό διάστημα.
2. Η συγκέντρωση πληθυσμού στις πόλεις και οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής δημιούργησαν την ανάγκη για φυγή και ξεκούραση.
3. Η μείωση του ωραρίου εργασίας και η καθιέρωση των αργιών και των αδειών πολλαπλασίασαν τον ελεύθερο χρόνο των εργαζομένων.
4. Η διασφάλιση της ειρήνης και η πολιτική ομαλότητα στις αναπτυγμένες χώρες βοήθησαν στη δημιουργία κλίματος ασφάλειας, το οποίο είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη του τουρισμού.

Τι κερδίζω με τα ταξίδια;
1. χαλάρωση, εκτόνωση, νέες εμπειρίες
2. έρχομαι σε επαφή με διαφορετικές μορφές συμπεριφοράς και νέους τρόπους σκέψης. Διευρύνω τους πνευματικούς μου ορίζοντες.
3. μαθαίνω ήθη, έθιμα και παραδόσεις άλλων λαών και αποκτώ καινούριες γνώσεις.
4. γίνομαι πρεσβευτής της χώρας μου και του πολιτισμού μας, όταν ταξιδεύω στο εξωτερικό.


ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ,ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

2η ενότητα-ΜΑΡΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Η 2η ενότητα είναι αυστηρώς οικογενειακή υπόθεση! Θα περιγράψουμε το καθημερινό πρόγραμμα της σύγχρονης εργαζόμενης μητέρας και θα αναφερθούμε στα θετικά και στα αρνητικά, όταν η μητέρα εργάζεται. Επιπλέον, θα μιλήσουμε για τη σημασία του θεσμού της οικογένειας και για τους λόγους, για τους οποίους περνάει κρίση.

Έκθεση 1η
ΘΕΜΑ: «Περιγράψτε την καθημερινή ζωή της σύγχρονης εργαζόμενης μητέρας. Πότε ξυπνάει, ποιες δουλειές κάνει στο σπίτι, ποιες εκτός σπιτιού και ποιες αναθέτει σε σας. Επιπρόσθετα, αναφερθείτε στις επιπτώσεις που έχει η εργασία τόσο σε αυτή όσο και στην οικογένειά της».
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ
 Πρόλογος: Πολλές οι προκλήσεις και οι απαιτήσεις για τη σύγχρονη γυναίκα, που είναι εργαζόμενη και μητέρα.
 Κύριο μέρος 1η παράγραφος – Η καθημερινή ζωή της σύγχρονης εργαζόμενης μητέρας Σο πρωί: ξυπνά πρώτη, ετοιμάζει το πρωινό και το κολατσιό των παιδιών, τα ξυπνά, τα βοηθά με τις τσάντες και τα ρούχα τους, ετοιμάζεται για τη δουλειά της. Σο μεσημέρι / το απόγευμα (μετά τη δουλειά) : στο σπίτι : ετοιμάζει το φαγητό, στρώνει το τραπέζι, βοηθά τα παιδιά στα μαθήματά τους, πλένει τα πιάτα, σιδερώνει τα ρούχα, καθαρίζει το σπίτι. Εκτός σπιτιού : πηγαίνει τα παιδιά στο φροντιστήριο και στις υπόλοιπες δραστηριότητές τους, ψωνίζει για το σπίτι και την οικογένειά της. Σο βράδυ : βλέπει τηλεόραση (αν έχει χρόνο), βάζει τα παιδιά για ύπνο. Επομένως, δεν έχει πολύ χρόνο για τον εαυτό της, ν'ασχοληθεί με μία αγαπημένη δραστηριότητα, να βγει έξω και να διασκεδάσει. 2η παράγραφος -
 Οι θετικές και οι αρνητικές επιπτώσεις της γυναικείας εργασίας τόσο στην ίδια όσο και στην οικογένειά της Θετικά Η γυναίκα γίνεται ανεξάρτητη, δυναμική και δραστήρια. Σονώνεται η αυτοπεποίθησή της και ολοκληρώνεται ως προσωπικότητα. Ενισχύει οικονομικά την οικογένειά της. Όλα τα μέλη της οικογένειας μαθαίνουν να προσφέρουν. Σα παιδιά κάνουν δουλειές, όπως το στρώσιμο του κρεβατιού, την τακτοποίηση του δωματίου τους, τα ψώνια. Έτσι, ωριμάζουν γρηγορότερα. Αρνητικά Πολλές φορές οι σύζυγοι είναι απρόθυμοι να κατανοήσουν και να βοηθήσουν την εργαζόμενη γυναίκα τους - συγκρούσεις και προστριβές. Όταν και οι 2 γονείς δουλεύουν και γυρίζουν στο σπίτι κουρασμένοι, δεν περνούν πολύ χρόνο με τα παιδιά τους - μοναξιά και προβληματική συμπεριφορά παιδιών. Συχνά η εργαζόμενη μητέρα μεταφέρει την πίεση και το άγχος της δουλειάς στο σπίτι. Απουσία ηρεμίας και ασφάλεια
Επίλογος: Η παρουσία της γυναίκας στο χώρο εργασίας είναι απαραίτητη και γι’ αυτό η οικογένειά της πρέπει να τη στηρίζει.
Στο σχεδιάγραμμα αναπτύσσει δύο θέματα – καθημερινότητα της εργαζόμενης μητέρας και συνέπειες της γυναικείας εργασίας. Στο σχολικό βιβλίο ζητείται μόνο το πρώτο.

Έκθεση 2η
ΘΕΜΑ: «Η οικογένεια είναι το αρχικό κύτταρο της κοινωνίας. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η σημασία της και γιατί στην εποχή μας ο θεσμός της οικογένειας περνάει κρίση; »
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ
 Πρόλογος: Η οικογένεια αποτελεί το θεμέλιο λίθο και τη μικρογραφία της κοινωνίας. Δυστυχώς, στην εποχή μας περνά κρίση.
Κύριο μέρος 1η παράγραφος - Ο ρόλος της οικογένειας Καλύπτει τις βιολογικές ανάγκες των μελών της - τροφή, στέγη, ενδυμασία. Βοηθά στην πνευματική τους ανάπτυξη και ωρίμανση. Στην οικογένεια το παιδί μαθαίνει να μιλά και αποκτά τις πρώτες του γνώσεις για τον κόσμο. Κοινωνικοποιεί τα μέλη της, καθώς μαθαίνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, αλλά και να συνυπάρχουν αρμονικά με τους γύρω τους. Προσφέρει αίσθημα γαλήνης και ασφάλειας. Αποτελεί το καταφύγιο όλων ειδικά στις δύσκολες στιγμές. Διαμορφώνει το χαρακτήρα των παιδιών και τους μεταδίδει αρχές και αξίες, όπως η δικαιοσύνη και η αλληλεγγύη. ΢τηρίζει οικονομικά τα μέλη της κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, καθώς και στη μετέπειτα ζωή τους. 2η παράγραφος - Η κρίση της οικογένειας Συχνά και οι δύο γονείς εργάζονται και απουσιάζουν για αρκετές ώρες από το σπίτι. συνεπώς, δε μένει χρόνος, για να ασχοληθούν με τα παιδιά τους. Κυριαρχεί ο εγωισμός και η ανωριμότητα ενώ απουσιάζει ο διάλογος από τη οικογένεια. Μοιραία δημιουργούνται εντάσεις και συγκρούσεις και ο καθένας κλείνεται στον εαυτό του. Η ανωριμότητα και η απουσία διάθεσης για ανάληψη ευθυνών από την πλευρά των γονιών επιδεινώνουν τις σχέσεις των μελών της. Η απουσία ελεύθερου χρόνου, η επιθυμία για καριέρα και το κυνήγι του χρήματος απομακρύνουν το άτομο από τη δημιουργία οικογένειας.
  Επίλογος: Η οικογένεια αποτελεί το κύτταρο του ατόμου και της κοινωνίας. Τποχρέωση όλων μας να την στηρίξουμε ως θεσμό και να την προστατέψουμε

2) ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ-http://eu-mathein.gr/
Ενότητα 2 η
- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ – Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ 
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες γυναίκες έχουν εισέλθει στην αγορά εργασίας ενώ παράλληλα γίνονται μητέρες και συντηρούν τις οικογένειές τους. Η εργασία της μητέρας επέφερε δραματικές αλλαγές στο οικογενειακό σύστημα, επαναπροσδιορίστηκαν όλοι οι καθιερωμένοι ρόλοι στην οικογένεια και παραδοσιακές αξίες ανατράπηκαν.
Τι άλλαξε στην οικογένεια από την εργασία της μητέρας
:  Πλέον εργάζονται και οι δύο γονείς. Η μητέρα λείπει πολλές ώρες απ’ το σπίτι.
  Τις ώρες που απουσιάζει η μητέρα στη δουλειά , τα παιδιά τα αναλαμβάνει κάποια νταντά, γιαγιά ή πηγαίνουν σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.
  Οι ευθύνες πλέον μοιράζονται, όλα τα μέλη της οικογένειας συμμετέχουν στις δουλειές του σπιτιού, ο σύζυγος αναλαμβάνει πολλές από τις οικιακές εργασίες που παραδοσιακά θεωρούνται γυναικεία υπόθεση.
  Η μητέρα συνεισφέρει οικονομικά στο σπίτι.  Αποποιείται παραδοσιακές συνήθειες και ρόλους π. χ κέντημα , πλέξιμο, υφαντά, περίτεχνες συνταγές και ασχολείται μόνο με τα απολύτως απαραίτητα στο σπίτι.  Η μητέρα πλέον έχει λόγο στη διαχείριση και στις αποφάσεις του οίκου, δεν αποφασίζει μόνο ο σύζυγος.  Υπάρχει λίγος ελεύθερος χρόνος για να ασχοληθεί με τα παιδιά της. Αρνητικές συνέπειες από την εργασία της μητέρας:
o Τα παιδιά μένουν πολλές ώρες μόνα τους χωρίς τους γονείς. Ελλιπής διαπαιδαγώγηση των παιδιών που πολλές φορές δημιουργεί συναισθηματικά προβλήματα και αδιέξοδα. Τα παιδιά νιώθουν πολλές φορές έντονη παραμέληση και πικρία και ότι δεν βρίσκουν συμπαράσταση στα προβλήματα τους.
 o Οι γονείς αδυνατούν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη και τις συνήθειες των παιδιών τους, τις παρέες τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να παρέμβουν έγκαιρα σε περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς.
 o Δεν υπάρχει η γυναικεία παρουσία στο σπίτι που καθορίζει με την αγάπη της και τη στοργή της το συναισθηματικό κλίμα του σπιτιού. Ψυχρό και άτονο το κλίμα στο σπίτι λόγω απουσίας της μητέρας. o Συγκρούσεις κι εντάσεις λόγω πιεστικού τρόπου ζωής και απαιτητικών εργασιών. Η μητέρα βιώνει την ένταση της καθημερινότητας και το άγχος του βιοπορισμού και το μεταφέρει εντός σπιτιού. Εντάσεις και ανάμεσα στους συζύγους λόγω σύγχυσης των ρόλων.
o Έλλειψη ελεύθερου χρόνου, οι υποχρεώσεις πνίγουν τους γονείς, με συνέπεια οι γονείς να μην έχουν διάθεση να ασχοληθούν με τα παιδιά τους.
 o Δεν συγκεντρώνεται η οικογένεια γύρω απ’ το οικογενειακό τραπέζι, αποξένωση , μοναξιά , συναισθηματικά κενά.
 Θετικές συνέπειες από την εργασία της μητέρας:
  Η μητέρα ενισχύει οικονομικά την οικογένεια, άνοδος του βιοτικού επιπέδου της οικογένειας- κάλυψη των υλικών αναγκών αλλά και δυνατότητα για επιπλέον δραστηριότητες , ταξίδια, αγορές , χόμπι λόγω της αυξημένης αγοραστικής δύναμης της οικογένειας.
  Η μητέρα αισθάνεται δραστήρια και ισορροπημένη μέσα απ’ την εργασία της έτσι έχει περισσότερα ψυχικά αποθέματα και γυρίζει στο σπίτι πιο χαρούμενη.
  Τα παιδιά βλέπουν μια δραστήρια και δυναμική μητέρα που τη θεωρούν πρότυπο.
 ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Η σημασία και η αξία της οικογένειας είναι πολύ μεγάλη τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το κοινωνικό σύνολο γι’ αυτό και πρέπει να γίνουν συστηματικές προσπάθειες από όλους για την ενίσχυση του θεσμού της οικογένειας.

ΕΝΟΤΗΤΑ 3 -ΦΙΛΙΑ-
http://eu-mathein.gr/wp-content/uploads/2015/04/%CE%95%CE%9D%CE%9F%CE%A4%CE%97%CE%A4%CE%91-3-%CE%A6%CE%99%CE%9B%CE%99%CE%91.pdf
: Προϋποθέσεις ορθής φιλίας:
• Σεβασμός στην προσωπικότητα του άλλου. • Ειλικρίνεια και τιμιότητα. • Κατανόηση προβλημάτων. • Αλληλοβοήθεια. • Κοινά ενδιαφέροντα. • Απουσία εγωισμού. • Συνεχής επικοινωνία. Αξία της φιλίας: • Βαθύτερη επικοινωνία. • Εμπιστοσύνη. • Αποφυγή της μοναξιάς. • Συμπαράσταση στις δύσκολες στιγμές. • Διάλογος. • Μας βοηθά να γνωρίσουμε τον εαυτό μας. • Μας βελτιώνει σαν άτομα. • Μας εντάσσει ομαλά στην κοινωνία. 

Η φιλία στην εποχή μας περνάει κρίση.
 Αίτια:
 α. Έλλειψη ελεύθερου χρόνου. β. Ανταγωνισμός. γ. Καταναλωτικό πνεύμα της εποχής. δ. Τηλεόραση μας αποξενώνει. ε. Ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη.


ΔΕΣ ΚΑΙ :

http://evgeniageorgakopoulou.weebly.com/uploads/3/1/4/8/31483521/filia-agapi.pdf ΦΙΛΙΑ - ΑΓΑΠΗ ΦΙΛΙΑ: αποτελεί τον ισχυρό ψυχικό συνεκτικό δεσμό που αναπτύσσεται ανάμεσα στους ανθρώπους και εδράζεται στην αμοιβαία συμπάθεια, στην ανταπόκριση των αισθημάτων, στα κοινά ενδιαφέροντα. Φιλία μπορεί να υπάρξει μεταξύ ατόμων, λαών ,ή αθλητικών, πολιτικών, επαγγελματικών, θρησκευτικών και άλλων ομάδων. Σημειωτέων ότι δε νοείται φιλική σχέση, αν δεν υφίσταται η αγάπη και δεν επικρατούν υψηλά συναισθήματα.
ΑΓΑΠΗ: πρόκειται για ισχυρότατο ψυχικό συναίσθημα, το υψηλότερο όλων των ανθρώπινων συναισθημάτων. Η αγάπη εκδηλώνεται ως ανθρωπισμός, φιλανθρωπία,, φιλία, αδελφοσύνη, στοργή, έρωτας, φιλαλληλία, ευεργεσία, ελεημοσύνη, συμπαράσταση, ευσπλαχνία, σεβασμός, φιλαλήθεια, αυτοθυσία, φιλοπατρία κ.ά. Αποτελεί τον κυριότερο συνδετικό κρίκο της ανθρωπότητας. Στηρίζει τη συνεργασία, την ομόνοια, την αρμονική συμβίωση των ανθρώπων και εγγυάται την υλική, ηθική και πνευματικά ευημερία.
ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ 1. Ανάγκη του ατόμου να επικοινωνήσει πνευματικά και ψυχικά εφόσον ο άνθρωπος είναι από τη φύση του κοινωνικό ον, γι’ αυτό δεν μπορεί να ζήσει μόνος του. 2. Αδυναμία του ανθρώπου να καλύψει μόνος του τις φυσικές του ανάγκες και επιθυμία να μοιραστεί τις ψυχικές του ανάγκες (χαρά, ευτυχία, πόνο, θλίψη, ανησυχίες) όπως και να μεταδώσει τα συναισθήματα που βιώνει.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΦΙΛΩΝ 1. Εγγύτητα ηλικίας 2. Κοινοί σκοποί και επιδιώξεις 3. Κοινό πνευματικό επίπεδο 4. Κοινές ιδεολογίες 5. Κοινή κοινωνική και οικονομική κατάσταση 6. Αμφότερη επιθυμία για ψυχική προσέγγιση
 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΑΣ ΦΙΛΙΑΣ 1. Ειλικρίνεια, καθαρότητα σκέψης και ήθους 2. Εντιμότητα, ευκρίνεια πράξεων, αξιοπρέπεια 3. Ανιδιοτέλεια, έλλειψη σκοπιμότητας και εξυπηρέτησης ατομικών ή άλλων συμφερόντων 4. Σεβασμός στην προσωπικότητα του άλλου, εκτίμηση προς το πρόσωπό του, χωρίς υποκρισία και διάθεση εμπαιγμού 5. Ηρωισμός και αυτοθυσία. Η αληθινή φιλία στηρίζεται ανθρώπους αυθεντικούς και αλτρουιστές 6. Συμπάθεια, αγάπη και ευαισθητοποίηση. Εκφράζονται με τη συμμετοχή στον ανθρώπινο πόνο, στην ψυχική ένωση των ανθρώπων, την αφοσίωση που στηρίζεται στην καλοσύνη 7. Συνεργασία και αλληλεγγύη για ικανοποίηση ατομικών και συλλογικών στόχων 8. Ανεκτικότητα και διαλλακτικότητα 9. Αγνότητα των ψυχών, γιατί μέσα από αυτήν εκλείπουν πάθη και προσωπεία, ενώ εξοβελίζεται κάθε μορφή αλλοτρίωσης 10.Μεγαθυμία, δηλαδή έκφραση της μεγάλης καρδιάς του ανθρώπου που είναι σεμνός, μεγαλοπρεπής και απορρίπτει τη σεμνοτυφία.
ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ 1. Καλύπτει την έμφυτη ανάγκη του ατόμου για επικοινωνία, καταπολεμώντας την εσωστρέφεια και τη μοναξιά 2. Βοηθά στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ατόμου, καθώς αναπτύσσει την κριτική σκέψη και συμβάλλει στην κατάκτηση της αυτογνωσίας και της αξιοπρέπειας 3. Συντελεί στην καλλιέργεια διαχρονικών ηθικών αξιών και ιδανικών 4. Η φιλία προσφέρει αρωγή σε δύσκολες στιγμές της ζωής 5. Πολύτιμη εκτιμάται και η φιλία μεταξύ των λαών, διότι καλλιεργείται ο διάλογος και η πολιτισμική επικοινωνία, αναπτύσσεται η αλληλεγγύη, συσφίγγονται οι σχέσεις των λαών και εδραιώνεται η ειρήνη.
ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ 1. Η ασύμμετρη ανάπτυξη του σύγχρονου πολιτισμού. Ο τεχνοκρατισμός σε συνδυασμό με την πνευματική υποβάθμιση εμποδίζουν τη σύναψη αληθινών φιλικών σχέσεων 2. Η επικράτηση του υλικού ευδαιμονισμού. 3. Η βιομηχανοποίηση και η απόλυτη εξειδίκευση: σήμερα η φιλία είναι επιλεκτική και στηρίζεται συχνά σε επαγγελματικά συμφέροντα. Παράλληλα, εξαιτίας των ρυθμών της σύγχρονης ζωής και της απουσίας ελεύθερου χρόνου, δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια για σύναψη υγιών φιλικών σχέσεων ή, και όταν υπάρχουν, ο άνθρωπος στρέφεται σε ατομικές μορφές ψυχαγωγίας, οπότε απουσιάζει η ουσιαστική επαφή με τους συνανθρώπους. Η επιλογή της απομόνωσης είναι απόρροια του εγωισμού, που σε συνδυασμό με την υποκρισία αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για τη δημιουργία φιλικών δεσμών 4. Η αστικοποίηση και κατ’ επέκταση η πολυκοσμία, η ανωνυμία, ο ατομικισμός, η ιδιοτέλεια δεν ευνοούν τη δημιουργία φιλίας, όπως και η όξυνση των φαινομένων κοινωνικής παθογένειας. 5. Η κρίση των ηθικών αξιών: η απουσία ηθικότητας και η έλλειψη πίστης σε αξίες και αρετ6ές δυσχεραίνουν τις σχέσεις φιλίας 6. Η δυσλειτουργία των φορέων κοινωνικοποίησης και αγωγής. Η οικογένεια διέρχεται κρίση, η εκπαίδευση εκπαιδεύει αλλά δε μορφώνει, τα Μ.Μ.Ε προβάλλουν αρνητικά πρότυπα και ενισχύουν την αποξένωση του ατόμου, ενώ η πολιτική απώλεσε τους υγιείς σκοπούς της, οπότε καθίσταται φανερό ότι οι φορείς αγωγής αδυνατούν να μεταγγίσουν την αξία των φιλικών σχέσεων. 7. Ο άκρατος ανταγωνισμός των κρατών υποσκάπτει τα θεμέλια για τη σύναψη δεσμών ειλικρινούς φιλίας μεταξύ τους.
 ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΦΙΛΙΑΣ Α. Άτομο 1. Ηθικές, ψυχικές και πνευματικές αρετές: σεβασμός στο συνάνθρωπο, ειλικρίνεια, εντιμότητα, εμπιστοσύνη, εχεμύθεια, ανιδιοτέλεια, αλληλεγγύη, κατανόηση και συμπαράσταση, συμπάθεια, έλλειψη εγωισμού, υποχωρητικότητα, διαλλακτικότητα, ανεκτικότητα, κοινά ιδανικά και αναζητήσεις 2. Περιορισμός κερδοσκοπίας, αποβολή χρησιμοθηρικού πνεύματος 3. Κριτική και προβληματισμός, πνευματική διαύγεια, αποφυγή δογματισμού και μαζοποίησης 4. Συνεχής αυτοκριτική και ενδοσκόπηση, που καλλιεργεί τον ανθρωπισμό και αποτρέπει την ανάπτυξη ταπεινών συμπλεγμάτων και αμοραλισμού. 5. Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου 6. Καλλιέργεια διαλόγου 7. Συμμετοχή σε κοινωνικοπολιτικές οργανώσεις, για την ενίσχυση των ανθρώπινων σχέσεων


3η ενότητα -ΜΑΡΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Σ χ ε δ ι α γ ρ ά μ μ α
Η 3η ενότητα αφορά τους αγαπημένους μας φίλους! Εδώ θα περιγράψουμε τον καλύτερο μας φίλο καθώς και τα σκαμπανεβάσματα της φιλίας μας. Εκτός από αυτό, θα συζητήσουμε για την αξία της φιλίας και γιατί αυτή απουσιάζει από τη ζωή μας. Τέλος, θα μάθουμε πώς να γράφουμε σε ημερολόγιο! Ξεκινάμε αμέσως…

Έκθεση 1η
ΘΕΜΑ: «Σε μία σελίδα του ημερολογίου σας γράψτε για τον πιο καλό σας φίλο ή φίλη (πότε και κάτω από ποιες συνθήκες άρχισε η φιλία σας, ποια τα χαρακτηριστικά του φίλου ή της φίλης – σωματικά, ψυχικά, πνευματικά - ποιες δυσκολίες ή κρίσεις πέρασε η φιλία σας, ποιες σκέψεις κάνετε για το μέλλον της φιλίας σας κτλ.). Γράψτε το κείμενο σε 2 – 3 παραγράφους».

 Πρόλογος: Ποιος είναι ο καλύτερός μου φίλος / η καλύτερή μου φίλη; Πώς τον / την λένε και πόσο χρονών είναι ; Πότε και κάτω από ποιες συνθήκες άρχισε η φιλία μας ; Αν έχω να διηγηθώ κάποιο περιστατικό σχετικά με το πώς ξεκίνησε η φιλία μας, το γράφω σε ξεχωριστή παράγραφο στο κύριο μέρος, δηλαδή κάνω 3 παραγράφους.
  Κύριο μέρος 1η παράγραφος – Σα χαρακτηριστικά του φίλου / της φίλης μου  Εξωτερικά / σωματικά χαρακτηριστικά Ανάστημα (ψηλός, κοντός, μικροκαμωμένος, μεσαίου αναστήματος) , χαρακτηριστικά προσώπου (μαλλιά, μάτια) , στυλ ντυσίματος (σπορ, απλό, ακριβό, προσεγμένο), κάποιο άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό (έντονα ζυγωματικά, γαλλική μύτη).  Εσωτερικά (ψυχικά, πνευματικά) χαρακτηριστικά ΢υμπεριφορά, προτερήματα - ελαττώματα (ευγενικός, ανοιχτόκαρδος, καλοσυνάτος, με αίσθηση του χιούμορ, βρίσκει πάντα χρόνο για τους φίλους του και τους στηρίζει, άριστος μαθητής - οξύθυμος, εγωιστής, μαλώνει με το παραμικρό, νευριάζει εύκολα, δεν παραδέχεται τα λάθη του), αγαπημένες συνήθειες. 2η παράγραφος – Ποιες δυσκολίες ή κρίσεις πέρασε η φιλία μας; Περιγραφή κάποιας παρεξήγησης ή ενός καβγά (Πότε έγινε; Για ποιο λόγο; Πώς αντιδράσαμε; Σι ένιωθε ο ένας για τον άλλο ; Πώς λύθηκε η παρεξήγηση και ξαναγίναμε φίλοι; Σι εκτιμώ περισσότερο στον φίλο / στη φίλη μου και είμαστε ακόμα φίλοι ;)
Επίλογος: Ποιες σκέψεις κάνω για το μέλλον της φιλίας μας; Σι εύχομαι ;

Όταν γράφουμε στο ημερολόγιο, ξεκινάμε με την φράση : Αγαπημένο μου ημερολόγιο… Σο ύφος μας είναι οικείο και εξομολογητικό σα να μιλάμε σε φίλο μας.

Έκθεση 2η
ΘΕΜΑ: «Οι φίλοι είναι τα αδέρφια που θα θέλαμε να έχουμε. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η σημασία της φιλίας και γιατί στην εποχή μας περνάει κρίση
 Πρόλογος: Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον και γι’ αυτό έχει ανάγκη από φίλους. Δυστυχώς, όμως, η φιλία, που είναι ένας από τους σημαντικότερους και διαχρονικότερους θεσμούς, στις μέρες μας περνά κρίση.
  Κύριο μέρος 1η παράγραφος – Η αξία της φιλίας Εντασσόμαστε σε μία ομάδα. Έχουμε καλύτερη ψυχολογία, γιατί νιώθουμε ότι ανήκουμε κάπου και ότι δεν είμαστε μόνοι. Αποκτάμε αυτογνωσία μέσα από τις συζητήσεις, τα σχόλια και την κριτική των φίλων μας. Κοινωνικοποιούμαστε. Μαθαίνουμε να μοιραζόμαστε πράγματα, να συνυπάρχουμε αρμονικά με άλλα άτομα και να υποχωρούμε. Με τους φίλους μας περνάμε ευχάριστα στον ελεύθερό μας χρόνο -βγαίνουμε έξω, διασκεδάζουμε και μοιραζόμαστε τα κοινά μας ενδιαφέροντα. Οι φίλοι είναι το καταφύγιό μας στις δύσκολες στιγμές. Σ’αυτούς μπορούμε να εμπιστευτούμε τα μυστικά μας και να ζητήσουμε συμβουλές για τα προβλήματά μας. 2η παράγραφος – Η κρίση στο θεσμό της φιλίας Οι περισσότερες φιλίες στηρίζονται στην επίδειξη και στη σκοπιμότητα. Επιλέγουμε τους φίλους μας με κριτήριο τα χρήματα ή τη δύναμη που έχουν και όχι το χαρακτήρα τους. Είμαστε καχύποπτοι και δεν εμπιστευόμαστε κανένα, με συνέπεια να μένουμε κλεισμένοι στον εαυτό τους και μόνοι. Εξαιτίας των γρήγορων ρυθμών ζωής – πολλές ώρες στο σχολείο και στα φροντιστήρια, μακρινές αποστάσεις - απουσιάζει ο χρόνος για τη δημιουργία και την ανάπτυξη δεσμών φιλίας. Ο ανταγωνισμός, ο ατομικισμός και η επιθυμία για απόκτηση μόνο υλικών αγαθών μας απομακρύνουν από τους φίλους μας. Η κυριαρχία του διαδικτύου δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι έχουμε φίλους ή ότι δεν τους έχουμε ανάγκη.
Επίλογος: Οι φίλοι είναι άγγελοι χωρίς φτερά. Δε μπορούμε να ζήσουμε χωρίς την ύπαρξή τους. Γι’ αυτό θα πρέπει να προσπαθήσουμε πολύ, ώστε να τους αποκτήσουμε και να τους κάνουμε κομμάτι της ζωής μας.

ΕΝΟΤΗΤΑ 4 -ΣΧΟΛΕΙΟ
ΠΗΓΗ http://eu-mathein.gr/

 Προσφορά:
• Καλλιεργεί πνευματικά το παιδί. • Βοηθά στην κοινωνικοποίηση του παιδιού. • Διδάσκει ηθικές αρχές και αξίες. • Βοηθά στην ομαδικότητα, συνεργασία και αλληλεγγύη. • Καταργεί τις διαφορές μεταξύ των ατόμων. • Καλλιεργεί την περιέργεια και την αναζήτηση. • Βοηθά το παιδί να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του. • Ολοκληρώνει την προσωπικότητα.
 Τα προσόντα του εκπαιδευτικού:
 - Αγάπη για τους μαθητές και το έργο του. - Ηθικός, τίμιος, δίκαιος. - Καθοδηγεί τους μαθητές. - Διατηρεί το ενδιαφέρον των παιδιών για τη γνώση. - Δεν κάνει διακρίσεις. - Σέβεται τα παιδιά και τις δυνατότητές τους. - Ενημερώνεται διαρκώς. - Ανανεώνει τη διδασκαλία του. - Συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη. - Αποτελεί σωστό πρότυπο για τα παιδιά.
 Σήμερα: Αρνητικά:
• Πολλά μαθήματα, κούραση μαθητών. • Έλλειψη σχολικών κτιρίων • Έλλειψη έμπειρων εκπαιδευτικών. • Απουσία οργάνωσης μαθημάτων. • Καλλιεργεί το «κυνήγι του βαθμού» (βαθμοθηρία). • Ξεπερασμένες μέθοδοι διδασκαλίας. • Ο μαθητής δε μαθαίνει να καλλιεργεί την κριτική του σκέψη και να προβληματίζεται. • Ανεπαρκής υλικοτεχνική υποδομή (εργαστήρια, βιβλιοθήκες, χώροι άθλησης).
 Προτάσεις: Πολιτεία:
• Ίδρυση σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές. • Σύγχρονος εξοπλισμός σχολικών κτιρίων (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, ηλεκτρονικοί υπολογιστές). • Μετάδοση ηθικών αξιών και αρχών. • Ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών. • Έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών. • Ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά. Εκπαιδευτικοί: • Προσιτοί και συνεργάσιμοι. • Να μετεκπαιδεύονται. • Να μην έχουν ξεπερασμένες παιδαγωγικές αντιλήψεις.
4η ενότητα ΜΑΡΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Σ χ ε δ ι α γ ρ ά μ μ α
Η 4η ενότητα είναι αποκλειστικά ενδοσχολική υπόθεση. Θα μιλήσουμε για τη σημασία του σχολείου, θα απαριθμήσουμε τα προβλήματά του και θα προτείνουμε τρόπους για την επίλυσή τους. Επίσης, θα αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη και θα περιγράψουμε το σχολείο του μέλλοντος! Θα μάθουμε πώς να γράφουμε γράμμα και άρθρο. Τι περιμένετε; Γυρίστε σελίδα και ξεκινήστε αμέσως το διάβασμα!!!

Έκθεση 1η
ΘΕΜΑ: «Ένας φίλος σας που μένει μακριά σας γράφει ότι πρόκειται να εγκαταλείψει το σχολείο. Γράψτε του μια απάντηση τονίζοντας τους λόγους για τους οποίους πρέπει να το συνεχίσει».

 Πρόλογος: Φαρά που έλαβα το γράμμα σου. Έκπληξη και στεναχώρια για την απόφασή σου. Κύριο μέρος 1η παράγραφος – Σι μας προσφέρει το σχολείο ΢το σχολείο αποκτάμε εφόδια και βάσεις για το μέλλον. Μας εξασφαλίζει επαγγελματικά. Αν το εγκαταλείψεις, θα είσαι άνεργος ή θα υποαπασχολείσαι σε όλη του τη ζωή, αφού το απολυτήριο Γυμνασίου θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν. Σο σχολείο αποτελεί ένα σταθερό και υγιές περιβάλλον. Βρισκόμαστε μαζί με συνομηλίκους μας και με καθηγητές, που νοιάζονται για μας. Έξω υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι. Είναι ο μικρόκοσμος της κοινωνίας. Εδώ μαθαίνουμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας, να συμπεριφερόμαστε με βάση κανόνες και να πειθαρχούμε. Έτσι, ωριμάζουμε. 2η παράγραφος – Σι μας προσφέρει το σχολείο (συνέχεια) ΢το σχολείο κοινωνικοποιούμαστε. Αποκτάμε καινούριους φίλους και μαθαίνουμε να συνυπάρχουμε με άλλα άτομα, να συνεργαζόμαστε και να μοιραζόμαστε μαζί τους πράγματα κι εμπειρίες. Διευρύνει τους πνευματικούς μας ορίζοντες. Σκεφτόμαστε, εκφραζόμαστε κι αποκτάμε γνώσεις πάνω σε διάφορα αντικείμενα. Μας βοηθά να ανακαλύψουμε τις κλίσεις, τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά μας και να γίνουμε ολοκληρωμένες προσωπικότητες.
 Επίλογος: Προτροπή να ξανασκεφτείς την απόφασή σου και να μην εγκαταλείψεις το σχολείο.

 Στην επιστολή γράφουμε πάνω δεξιά τον τόπο και την ημερομηνία ενώ κάτω αριστερά την προσφώνηση, δηλαδή : Λαμία, 14 Ιανουαρίου 2013 Αγαπημένε μου φίλε / Δημήτρη, Στο τέλος γράφουμε την αποφώνηση : Με αγάπη, Μάνος

Έκθεση 2η
ΘΕΜΑ: «Περιγράψτε πώς θέλετε να είναι το σχολείο στο μέλλον. Μπορείτε να ξεκινήσετε την περιγραφή σας από το σχολικό χώρο (κτίριο, αίθουσες), το διδακτικό υλικό και να συνεχίσετε με τους εκπαιδευτικούς, τον τρόπο διδασκαλίας κτλ.»

 Πρόλογος: Ονειρεύομαι ότι το σχολείο στο μέλλον δε θα έχει καμία σχέση με το σημερινό. Θα είναι σύγχρονο και λειτουργικό και θα έχει ως κέντρο του το μαθητή.
 Κύριο μέρος 1η παράγραφος – Σο κτίριο και οι αίθουσες Σο κτίριο θα είναι μεγάλο και σύγχρονο, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και θα βρίσκεται έξω από την πόλη κοντά στο φυσικό περιβάλλον. Θα υπάρχουν 2 κλειστά γυμναστήρια, γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ και βόλεϊ καθώς και πισίνα. Οι μαθητές θα μετακινούνται με ανσασέρ και κυλιόμενες σκάλες. Εκτός από το κυλικείο θα λειτουργεί εστιατόριο, που θα παρέχει γεύματα στους μαθητές και στο οποίο θα μπορούν να κάθονται τις κρύες μέρες του χειμώνα Θα υπάρχουν πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια για τα πειράματα της Υυσικής και της Φημείας, αίθουσα μουσικής και καλλιτεχνικών. Για κάθε μάθημα θα υπάρχει ξεχωριστή αίθουσα. Σο σχολείο θα έχει μία μεγάλη βιβλιοθήκη που θα είναι εμπλουτισμένη με εγκυκλοπαίδειες και εξωσχολικά βιβλία, καθώς μια μεγάλη αίθουσα εκδηλώσεων. 2η παράγραφος – Διδακτικό υλικό Σα βιβλία θα είναι σύγχρονα, κατανοητά και ευχάριστα. Θα προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα των επιστημών και της τεχνολογίας, καθώς και στις ανάγκες των μαθητών. Ο μαθητής θα επιλέγει τα βιβλία που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει και να διδαχθεί. Σο μάθημα θα γίνεται κατεξοχήν με τη χρήση tablet, υπολογιστών και διαδραστικών πινάκων. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές θα χρησιμοποιούν διάφορες ηλεκτρονικές εφαρμογές και θα δημιουργούν δικά τους προγράμματα. Θα επικοινωνούν με τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης.
3η παράγραφος – Ο εκπαιδευτικός και ο τρόπος διδασκαλίας Σα τμήματα θα είναι ολιγομελή και το κέντρο διδασκαλίας θα είναι ο μαθητής και τα ενδιαφέροντά του. Ο μαθητής θα επιλέγει τα μαθήματα με τα οποία θέλει ν’ ασχοληθεί και τον καθηγητή που επιθυμεί να έχει. Σο μάθημα δε θα γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, αλλά θα έχει τη μορφή συζήτησης. Οι μαθητές θα συμμετέχουν ενεργά. Θα σκέφτονται, θα ψάχνουν και θα συγκεντρώνουν υλικό ενώ ο καθηγητής θα τους καθοδηγεί και θα τους ενθαρρύνει. Σο μάθημα θα παρουσιάζεται από ομάδες μαθητών και δε θα υπάρχουν ασκήσεις για το σπίτι, καθώς όλα θα γίνονται μέσα στην τάξη. Θα υπάρχει η δυνατότητα κάποια μαθήματα να γίνονται μέσω τηλεκπαίδευσης. Σέλος, οι εκπαιδευτικές εκδρομές θα είναι περισσότερες ενώ συχνά θα προβάλλονται ταινίες και θα γίνεται συζήτηση για θέματα που αφορούν αποκλειστικά τους εφήβους.
 Επίλογος: Αυτό είναι το σχολείο του μέλλοντος – δημιουργικό, ανοιχτό στην κοινωνία και διαδραστικό! Ελπίζω να γίνει σύντομα πραγματικότητα.
Σο μέλλον είναι κοντινό, αλλά και μακρινό. Επομένως, το σχολείο σας μπορεί να γίνει ακόμα πιο διαστημικό στην περιγραφή του!

Έκθεση 3η
ΘΕΜΑ: «Για τη μαθητική εφημερίδα που θα εκδώσετε στην επόμενη Διαθεματική εργασία σας ζητούν να γράψετε ένα σύντομο άρθρο (2-3 παραγράφων) στο οποίο θα παρουσιάζετε τα προβλήματα του σχολείου σας και στη συνέχεια τις προτάσεις σας για τη βελτίωσή του στο άμεσο μέλλον»

 Πρόλογος: Σο σχολείο είναι το δεύτερο σπίτι μας, αφού περνάμε αρκετές ώρες σ’αυτό. Καθημερινά ερχόμαστε αντιμέτωποι με διάφορα προβλήματα, που δυσχεραίνουν τη σχολική μας ζωή. Γι’ αυτό είναι καιρός να παρέμβουμε και να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα. Κύριο μέρος 1η παράγραφος – Σα προβλήματα του σχολείου Σο σχολικό κτίριο είναι παλιό και θέλει συντήρηση και βάψιμο. Πολλοί χώροι του σχολείου είναι βρώμικοι - από τις αίθουσες και τις τουαλέτες μέχρι την αυλή - πράγμα που εκτός από αντιαισθητικό είναι και επικίνδυνο για την υγεία μας. Οι αίθουσες δεν επαρκούν, τα θρανία είναι γραμμένα και φθαρμένα και οι καρέκλες σπασμένες. Κρυώνουμε, καθώς τις περισσότερες μέρες δεν έχουμε θέρμανση. Ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή. Σα εργαστήρια δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένα ενώ οι υπολογιστές είναι λίγοι και δεν επαρκούν για όλους τους μαθητές. Ο χώρος για το κλειστό γυμναστήριο είναι πολύ μικρός και δεν υπάρχει αίθουσα εκδηλώσεων. 2η παράγραφος – Προτάσεις για βελτίωση Σο κτίριο πρέπει να βαφεί και να καθαριστεί. Συγχρόνως, όλοι θα πρέπει να φροντίσουμε να το διατηρούμε καθαρό και να ρίχνουμε τα σκουπίδια στους κάδους. Εφόσον οι αίθουσες δεν επαρκούν και τα τμήματα είναι πολυμελή, θα πρέπει να είμαστε ήσυχοι και προσεκτικοί, ώστε να διευκολύνουμε τους καθηγητές στη διεξαγωγή του μαθήματος. Όσον αφορά το κλειστό γυμναστήριο και την αίθουσα εκδηλώσεων, μπορούμε να ζητήσουμε από το διευθυντή του σχολείου ν’ αξιοποιήσει το χώρο του υπογείου και να τον διαμορφώσει κατάλληλα. Μπορούμε να οργανώσουμε μια εκδήλωση, με σκοπό να συγκεντρώσουμε χρήματα, τα οποία θα διαθέσουμε για τον εξοπλισμό του σχολείου μας και την προμήθεια πετρελαίου.
 Επίλογος: Με καλή διάθεση, υπομονή και πάντα σε συνεργασία με το σύλλογο των εκπαιδευτικών και το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων θα μπορέσουμε να παρέμβουμε δημιουργικά και να μετατρέψουμε τη διαμονή μας στο σχολείο σε μια ευχάριστη εμπειρία!

Σο άρθρο έχει πάντα τίτλο σχετικό με το θέμα. Επειδή απευθυνόμαστε στους συμμαθητές μας, χρησιμοποιούμε το α' πληθυντικό πρόσωπο και το ύφος μας είναι οικείο.