Πριν πάω να γράψω το διαγώνισμα πρέπει να έχω κάνει τα εξής βήματα:
1. Να έχω διαβάσει και κατανοήσει το κείμενο.
2. Να ξέρω το θέμα του.
3. Να κάνω την περίληψή του.
4. Να το χωρίζω σε ενότητες και να βάζω πλαγιότιτλους.
5. Να απαντώ σε όλες τις ερωτήσεις του βιβλίου.
6. Να σχολιάζω συγκεκριμένες φράσεις.
7. Να εντοπίζω τα σχήματα λόγου(παρομοιώσεις, μεταφορές, ασύνδετο σχήμα) και τις εικόνες .
8. Να γράφω τους χαρακτηρισμούς και τα συναισθήματα των ηρώων.
9. Να ξέρω για την αφήγηση, τον αφηγητή και τους αφηγηματικούς τρόπους.
10. Να σχολιάζω τη γλώσσα και το ύφος του κειμένου.
Όταν γράφω το διαγώνισμα, είμαι συγκεντρωμένος/η στο γραπτό μου, διαβάζω καλά τις εκφωνήσεις και απαντώ μόνο σε ό,τι μου ζητείται. Δεν αφήνω κανένα ερώτημα αναπάντητο και στο τέλος ξαναελέγχω το γραπτό μου. Προσέχω αυτό που γράφω να είναι κατανοητό στους άλλους και να βγάζει νόημα!!!Εύκολο διαγώνισμα!Με λίγο διάβασμα και προσοχή μπορώ να τα πάω περίφημα!Το κλειδί είναι η κατανόηση του κειμένου.Καλή επιτυχία!!!
οδηγίες για την αξιολόγηση του μαθήματος
Υπενθύμιση: Η δομή του διαγωνίσματος μπορεί να είναι λίγο διαφορετική σύμφωνα με τη βούληση του καθηγητή.
Α. Νεοελληνική Λογοτεχνία :
Οι μαθητές απαντούν σε τέσσερις ερωτήσεις που αφορούν πεζό ή ποιητικό κείμενο (ολόκληρο ή απόσπασμα) διδαγμένο στην οικεία τάξη. Η κάθε ερώτηση μπορεί να αναλύεται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα. τα οποία προέρχονται από την ίδια θεματική ενότητα.
Οι ερωτήσεις αναφέρονται:
Ερώτηση 1η. Στο περιεχόμενο του κειμένου (κατανόηση ή ερμηνεία ή σύντομη αποτίμηση φράσεων / τμημάτων του κειμένου ή περίληψη).
Ερώτηση 2η . Στη δομή του κειμένου (μορφοποίηση παραγράφων ή θεματικές ενότητες ή αφηγηματικές τεχνικές).
Ερώτηση 3η . Στη γλωσσική αποτίμηση του κειμένου. Η ερώτηση αναλύεται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα :
α. κύρια γνωρίσματα ή ιδιοτυπίες στη γλώσσα και την έκφραση κ.ά.
β. σχήματα λόγου (εικόνες, μεταφορές κ.α).
Ερώτηση 4η. Στην αξιολογική κρίση του συγκεκριμένου κειμένου. Η ερώτηση εναλλακτικά μπορεί να περιλαμβάνει :
– χαρακτηρισμούς προσώπων ή και καταστάσεων,
– εντοπισμό ή και παραλληλισμό αξιών και ιδεών που έχουν σχέση με την εποχή του έργου και τη βιωματικότητα των μαθητών/τριών
– σύγκριση με άλλα έργα του ίδιου συγγραφέα ή άλλων συγγραφέων της εποχής ή της Σχολής (μόνο για τη Γ` τάξη Γυμνασίου)
Οι ερωτήσεις είναι ισοδύναμες και βαθμολογούνται με πέντε (5) μονάδες η κάθε μία (4 X 5=20).