ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/katerina60/4-45191570
Ενότητα 4η - ΣΧΟΛΕΙΟ
ΠΗΓΗ http://eu-mathein.gr/wp-content/uploads/2015/04/%CE%95%CE%9D%CE%9F%CE%A4%CE%97%CE%A4%CE%91-4-%CE%A3%CE%A7%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%9F.pdf
Προσφορά:
• Καλλιεργεί πνευματικά το παιδί. • Βοηθά στην κοινωνικοποίηση του παιδιού. • Διδάσκει ηθικές αρχές και αξίες. • Βοηθά στην ομαδικότητα, συνεργασία και αλληλεγγύη. • Καταργεί τις διαφορές μεταξύ των ατόμων. • Καλλιεργεί την περιέργεια και την αναζήτηση. • Βοηθά το παιδί να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του. • Ολοκληρώνει την προσωπικότητα.
Τα προσόντα του εκπαιδευτικού:
- Αγάπη για τους μαθητές και το έργο του. - Ηθικός, τίμιος, δίκαιος. - Καθοδηγεί τους μαθητές. - Διατηρεί το ενδιαφέρον των παιδιών για τη γνώση. - Δεν κάνει διακρίσεις. - Σέβεται τα παιδιά και τις δυνατότητές τους. - Ενημερώνεται διαρκώς. - Ανανεώνει τη διδασκαλία του. - Συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη. - Αποτελεί σωστό πρότυπο για τα παιδιά.
Σήμερα:
Αρνητικά:
• Πολλά μαθήματα, κούραση μαθητών. • Έλλειψη σχολικών κτιρίων • Έλλειψη έμπειρων εκπαιδευτικών. • Απουσία οργάνωσης μαθημάτων. • Καλλιεργεί το «κυνήγι του βαθμού» (βαθμοθηρία). • Ξεπερασμένες μέθοδοι διδασκαλίας. • Ο μαθητής δε μαθαίνει να καλλιεργεί την κριτική του σκέψη και να προβληματίζεται. • Ανεπαρκής υλικοτεχνική υποδομή (εργαστήρια, βιβλιοθήκες, χώροι άθλησης).
Προτάσεις:
Πολιτεία: • Ίδρυση σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές.
• Σύγχρονος εξοπλισμός σχολικών κτιρίων (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, ηλεκτρονικοί υπολογιστές).
• Μετάδοση ηθικών αξιών και αρχών.
• Ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών.
• Έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών.
• Ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά.
Εκπαιδευτικοί:
• Προσιτοί και συνεργάσιμοι. • Να μετεκπαιδεύονται. • Να μην έχουν ξεπερασμένες παιδαγωγικές αντιλήψεις.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
1. Να βρείτε ποια από τα παρακάτω ρήματα είναι αποθετικά:
Εκμεταλλεύομαι, ρωτώ, εργάζομαι, ξεχνιέμαι, υποκλίνομαι, παραδέχομαι, διδάσκομαι, παρασύρομαι, δέχομαι, αγαπιέμαι, συλλογίζομαι, γυμνάζομαι.
2. Να βρείτε τη φωνή και τη διάθεση των παρακάτω ρημάτων:
Τρέχει, διψούσα, μαύρισα απ’ τον ήλιο, ήπια νερό, γυμνάζομαι, εργάζομαι, λιώνω από τη ζέστη, διψώ πολύ, ζω, κόβω τα μαλλιά μου, ασκούμαι κάθε μέρα, σκέφτομαι όλη μέρα, ευχαριστιέμαι τον καφέ μου, θα σε μαυρίσω στο ξύλο, έπαθα ζημιά από τον καιρό, λιώνω από τη ζέστη.
3. Να υπογραμμίσετε στις παρακάτω φράσεις το ποιητικό αίτιο:
Η πόλη λεηλατήθηκε από τους εχθρούς. Είναι αγαπητός σε όλους. (ρ. επίθετο σε- τος) Είμαι εκνευρισμένη με τη συμπεριφορά του. Τιμωρήθηκε από τον προπονητή του. Από τους Αθηναίους προσφέρονταν τιμές στους Ολυμπιονίκες. Το αυτοκίνητο καταστράφηκε από τη θεομηνία.
4. Να βρείτε στις παρακάτω προτάσεις ποια από τα ρήματα είναι μεταβατικά και ποια αμετάβατα:
Ο γεωργός οργώνει με το άροτρο το χωράφι. Η Μαρίνα και η Χριστίνα ταξιδεύουν. Μαζεύτηκαν σύννεφα. Θα βρέξει. Τα παιδιά χαζεύουν στο παράθυρο. Τα πουλιά κελαηδούν.
5. Στις παρακάτω φράσεις να υπογραμμίσετε τα ρήματα και να αναγνωρίσετε τη διάθεση και τη φωνή στην οποία βρίσκονται:
Χαίρομαι κάθε φορά που σε βλέπω. Η περιοχή μας σκεπάστηκε από χιόνι. Διψάσαμε το μεσημέρι και αδειάσαμε όλο το μπουκάλι. Το σπίτι πουλιέται η ενοικιάζεται; Υπόσχομαι πως θα έρθω στη γιορτή. Εγώ τραβήχτηκα στην άκρη για να βολευτείς.
6. Να βρείτε στις παρακάτω φράσεις ποια αντικείμενα είναι μονόπτωτα και ποια δίπτωτα:
Ο Γιώργος κατασκευάζει έπιπλα. Αυτό το παιδί με πότισε πολλά φαρμάκια. Δεν τον συμφέρει να σε αμφισβητήσει. Του έδειξε το δρόμο. Μου στερεί τα δικαιώματα μου. Δεν μου πάει αυτό το φόρεμα Ο Χ. Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική. Πήρα ένα δώρο της Μαρίας. Άρπαξε τα χρήματα της κυρίας.
7. Να μετατρέψετε την ενεργητική σε παθητική σύνταξη και το αντίστροφο:
- Δέκα σπίτια γκρεμίστηκαν από το σεισμό. - Η επιτροπή έκρινε τους υποψήφιους οδηγούς. - Τα δέντρα καταστράφηκαν από την παγωνιά. - Κανένας δεν τον διέψευσε. - Μάταια πίστευε ότι το κόμμα θα τον υποστήριζε. - Κρίθηκε ένοχος από τα δικαστήρια και καταδικάστηκε σε ισόβια
ΠΗΓΗ https://filologika.gr/gimnasio/v-gymnasiou/neoelliniki-glossa-v-gymnasiou/kritirio-axiologisis-enotita-4/
Ενότητα 4η - ΣΧΟΛΕΙΟ
ΠΗΓΗ http://eu-mathein.gr/wp-content/uploads/2015/04/%CE%95%CE%9D%CE%9F%CE%A4%CE%97%CE%A4%CE%91-4-%CE%A3%CE%A7%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%9F.pdf
Προσφορά:
• Καλλιεργεί πνευματικά το παιδί. • Βοηθά στην κοινωνικοποίηση του παιδιού. • Διδάσκει ηθικές αρχές και αξίες. • Βοηθά στην ομαδικότητα, συνεργασία και αλληλεγγύη. • Καταργεί τις διαφορές μεταξύ των ατόμων. • Καλλιεργεί την περιέργεια και την αναζήτηση. • Βοηθά το παιδί να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του. • Ολοκληρώνει την προσωπικότητα.
Τα προσόντα του εκπαιδευτικού:
- Αγάπη για τους μαθητές και το έργο του. - Ηθικός, τίμιος, δίκαιος. - Καθοδηγεί τους μαθητές. - Διατηρεί το ενδιαφέρον των παιδιών για τη γνώση. - Δεν κάνει διακρίσεις. - Σέβεται τα παιδιά και τις δυνατότητές τους. - Ενημερώνεται διαρκώς. - Ανανεώνει τη διδασκαλία του. - Συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη. - Αποτελεί σωστό πρότυπο για τα παιδιά.
Σήμερα:
Αρνητικά:
• Πολλά μαθήματα, κούραση μαθητών. • Έλλειψη σχολικών κτιρίων • Έλλειψη έμπειρων εκπαιδευτικών. • Απουσία οργάνωσης μαθημάτων. • Καλλιεργεί το «κυνήγι του βαθμού» (βαθμοθηρία). • Ξεπερασμένες μέθοδοι διδασκαλίας. • Ο μαθητής δε μαθαίνει να καλλιεργεί την κριτική του σκέψη και να προβληματίζεται. • Ανεπαρκής υλικοτεχνική υποδομή (εργαστήρια, βιβλιοθήκες, χώροι άθλησης).
Προτάσεις:
Πολιτεία: • Ίδρυση σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές.
• Σύγχρονος εξοπλισμός σχολικών κτιρίων (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, ηλεκτρονικοί υπολογιστές).
• Μετάδοση ηθικών αξιών και αρχών.
• Ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών.
• Έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών.
• Ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά.
Εκπαιδευτικοί:
• Προσιτοί και συνεργάσιμοι. • Να μετεκπαιδεύονται. • Να μην έχουν ξεπερασμένες παιδαγωγικές αντιλήψεις.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
1. Να βρείτε ποια από τα παρακάτω ρήματα είναι αποθετικά:
Εκμεταλλεύομαι, ρωτώ, εργάζομαι, ξεχνιέμαι, υποκλίνομαι, παραδέχομαι, διδάσκομαι, παρασύρομαι, δέχομαι, αγαπιέμαι, συλλογίζομαι, γυμνάζομαι.
2. Να βρείτε τη φωνή και τη διάθεση των παρακάτω ρημάτων:
Τρέχει, διψούσα, μαύρισα απ’ τον ήλιο, ήπια νερό, γυμνάζομαι, εργάζομαι, λιώνω από τη ζέστη, διψώ πολύ, ζω, κόβω τα μαλλιά μου, ασκούμαι κάθε μέρα, σκέφτομαι όλη μέρα, ευχαριστιέμαι τον καφέ μου, θα σε μαυρίσω στο ξύλο, έπαθα ζημιά από τον καιρό, λιώνω από τη ζέστη.
3. Να υπογραμμίσετε στις παρακάτω φράσεις το ποιητικό αίτιο:
Η πόλη λεηλατήθηκε από τους εχθρούς. Είναι αγαπητός σε όλους. (ρ. επίθετο σε- τος) Είμαι εκνευρισμένη με τη συμπεριφορά του. Τιμωρήθηκε από τον προπονητή του. Από τους Αθηναίους προσφέρονταν τιμές στους Ολυμπιονίκες. Το αυτοκίνητο καταστράφηκε από τη θεομηνία.
4. Να βρείτε στις παρακάτω προτάσεις ποια από τα ρήματα είναι μεταβατικά και ποια αμετάβατα:
Ο γεωργός οργώνει με το άροτρο το χωράφι. Η Μαρίνα και η Χριστίνα ταξιδεύουν. Μαζεύτηκαν σύννεφα. Θα βρέξει. Τα παιδιά χαζεύουν στο παράθυρο. Τα πουλιά κελαηδούν.
5. Στις παρακάτω φράσεις να υπογραμμίσετε τα ρήματα και να αναγνωρίσετε τη διάθεση και τη φωνή στην οποία βρίσκονται:
Χαίρομαι κάθε φορά που σε βλέπω. Η περιοχή μας σκεπάστηκε από χιόνι. Διψάσαμε το μεσημέρι και αδειάσαμε όλο το μπουκάλι. Το σπίτι πουλιέται η ενοικιάζεται; Υπόσχομαι πως θα έρθω στη γιορτή. Εγώ τραβήχτηκα στην άκρη για να βολευτείς.
6. Να βρείτε στις παρακάτω φράσεις ποια αντικείμενα είναι μονόπτωτα και ποια δίπτωτα:
Ο Γιώργος κατασκευάζει έπιπλα. Αυτό το παιδί με πότισε πολλά φαρμάκια. Δεν τον συμφέρει να σε αμφισβητήσει. Του έδειξε το δρόμο. Μου στερεί τα δικαιώματα μου. Δεν μου πάει αυτό το φόρεμα Ο Χ. Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική. Πήρα ένα δώρο της Μαρίας. Άρπαξε τα χρήματα της κυρίας.
7. Να μετατρέψετε την ενεργητική σε παθητική σύνταξη και το αντίστροφο:
- Δέκα σπίτια γκρεμίστηκαν από το σεισμό. - Η επιτροπή έκρινε τους υποψήφιους οδηγούς. - Τα δέντρα καταστράφηκαν από την παγωνιά. - Κανένας δεν τον διέψευσε. - Μάταια πίστευε ότι το κόμμα θα τον υποστήριζε. - Κρίθηκε ένοχος από τα δικαστήρια και καταδικάστηκε σε ισόβια
ΠΗΓΗ https://filologika.gr/gimnasio/v-gymnasiou/neoelliniki-glossa-v-gymnasiou/kritirio-axiologisis-enotita-4/
13Δεκ