https://free.openeclass.org/modules/document/file.php/HUM125/A.%20%CE%95%CE%9D%CE%94%CE%95%CE%99%CE%9A%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%95%CE%A3%20%CE%95%CE%A1%CE%A9%CE%A4%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20%CE%98%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%99%CE%91%CE%A3%20%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91%CE%A3%20%CE%93%20%CE%9B%CE%A5%CE%9A%CE%95%CE%99%CE%9F%CE%A5.pdf
Πηγή: http://e-didaskalia.blogspot.com/2013/09/blog-post_3413.html#ixzz5P26LJDut
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/evac88/ss-42993095
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/georgiasofi/ss-50444287
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/epi08/ss-38365499
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/labr0s/ss-33988909
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/gnspth/ss-30919163
https://www.slideshare.net/georgiasofi/ss-45080483
https://www.slideshare.net/georgiasofi/ss-37210802
https://www.slideshare.net/labr0s/ss-33458398
https://www.slideshare.net/evac88/ss-43000622
https://www.slideshare.net/georgiasofi/ss-43557227
https://www.slideshare.net/pappa_anna/ss-26916923
Οι ρίζες του μίσους
Πώς μπορούμε να ζήσουμε ειρηνικά σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία
Πώς παρουσιάζουν τα ΜΜΕ τα άτομα με αναπηρία
Το παρασκήνιο της επιλογής επαγγέλματος και η σχέση επαγγέλματος και ζωής
Το πρόσκομμα των παραδοσιακών προτύπων
Υπερβαίνοντας τα στερεότυπα
Υψηλή τέχνη για τους πολλούς
Επαναληπτικές Πανελλήνιες 2012 [Συναίσθημα τιμής]
Εξετάσεις Ομογενών 2012 [Νεανική αμφισβήτηση]
Επαναληπτικές Πανελλήνιες 2011 [Ελεύθερος χρόνος]
Επαναληπτικές Πανελλήνιες 2009 [Γλώσσα]
Εξετάσεις Ομογενών 2008 [Ευρωπαϊκή εκπαίδευση]
Επαναληπτικές Πανελλήνιες 2006 [Φανατισμός]
Εξετάσεις Ομογενών 2005
Θέματα Εσπερινών, Επαναληπτικές 2004 [Γέλιο – Χιούμορ]
Επαναληπτικές Εξετάσεις 2001 (Θανατική ποινή)
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας - Εκπαιδευτικό υλικό
ΠΗΓΗ http://e-didaskalia.blogspot.com/2013/09/blog-post_3413.html
Σχολικό βοήθημα - Έκφραση - Έκθεση για την Γ' Λυκείου
Σχολικό βοήθημα - Γλωσσικές ασκήσεις για το Λύκειο
Σχεδιαγράμματα όλων των θεμάτων
Κριτήρια αξιολόγησης με απαντήσεις
Έκθεση Γ' Λυκείου - Λυσάρι
Συλλογή δοκιμίων για τους μαθητές Λυκείου
Έκθεση Γ' Λυκείου - Πλήρες βοήθημα
112 κριτήρια αξιολόγησης με απαντήσεις για την Έκθεση Γ' Λυκείου
Κριτήρια αξιολόγησης με απαντήσεις για τον νέο τρόπο πανελλαδικών εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα Γ' ΕΠΑΛ
Σχεδιαγράμματα θεμάτων εκθέσεων για την Γ' Λυκείου
Σχεδιαγράμματα βασικών θεμάτων εκθέσεων για την Γ' Λυκείου
Σχεδιαγράμματα όλων των εννοιών των εκθέσεων για την Γ' Λυκείου
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Αναλύσεις Θεμάτων Εκθέσεων
Έκφραση - Έκθεση Γ' Λυκείου - Κριτήρια αξιολόγησης
Έκφραση - έκθεση γενικής παιδείας Γ' Λυκείου - Θεωρία με ασκήσεις
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Θεωρία
Βιβλιοτετράδιο για επανάληψη της ύλης στην Έκφραση - Έκθεση της Γ' Λυκείου
Ασκήσεις για την εφαρμογή και εμπέδωση της θεωρίας - Κριτήρια αξιολόγησης στη Νεοελληνική Γλώσσα για την Γ' Λυκείου
Θεωρία με παραδείγματα και ασκήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα για την Γ' Λυκείου
Σημειώσεις θεωρίας στη Νεοελληνική Γλώσσα για την Γ' Λυκείου
Σημειώσεις για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ' Λυκείου - Θεωρία και θέματα για συζήτηση και έκφραση
Θεματογραφία Έκθεσης Γ' Λυκείου - Θέματα έκθεσης για τη Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου
Έκθεση Γ' Λυκείου - Πλήρες βοήθημα με αναλύσεις θεμάτων, κριτήρια αξιολόγησης, θεωρία, ασκήσεις, θέματα πανελλαδικών
Κείμενα για περίληψη Β' και Γ' Λυκείου - Βοήθημα
Θεωρία Έκθεσης Γ' Λυκείου - Βοήθημα
Έκθεση Γ' Λυκείου - Βοήθημα με σχεδιαγράμματα θεμάτων και θεωρία
Σημειώσεις για την Έκθεση Γ' Λυκείου - Θεωρία και εφαρμογές
Έκθεση Γ' Λυκείου - Επιλογές κειμένων από τους θεματικούς κύκλους
Έκθεση Γ' Λυκείου - Πώς απαντάμε στις ερωτήσεις θεωρίας
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Σημειώσεις για θεωρία και θέματα εκθέσεων
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Ασκήσεις για την εφαρμογή και εμπέδωση της θεωρίας
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Βοήθημα με όλη τη θεωρία
Ενδεικτικές ερωτήσεις και απαντήσεις στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Έκθεση Γ' Λυκείου - Θεωρία και ασκήσεις
Έκθεση Γ' Λυκείου - Βασικά στοιχεία θεωρίας
Έκθεση Γ' Λυκείου - Βοήθημα με σχεδιαγράμματα θεμάτων και θεωρία
Μεθοδολογία σύνταξης προλόγου
Μεθοδολογία σύνταξης επιλόγου
Μεθοδολογία σύνταξης περίληψης
Το επικοινωνιακό πλαίσιο στην έκθεση
Κοινά στοιχεία για όλα τα θέματα της έκθεσης
Επιχειρήματα για τις εκθέσεις του Λυκείου
Μεθοδολογία για τη συγγραφή έκθεσης
Χρήσιμο λεξιλόγιο για την έκθεση
Τρόποι διατύπωσης και ανάπτυξης νοημάτων στην έκθεση
Πώς γράφω περίληψη
Πώς γράφω παράγραφο για την Έκθεση Λυκείου
Σημειώσεις - Περίληψη - Θεωρία
Τα είδη του προλόγου στην Έκθεση
Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου - Εκπαιδευτικό βίντεο
Τα είδη των συλλογισμών - Εκπαιδευτικό βίντεο
Αξιολόγηση συλλογισμών - Εκπαιδευτικό βίντεο
Είδη και αξιολόγηση τεκμηρίων στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Συνοχή - Συνεκτικότητα - Αλληλουχία - Ενότητα
Τεχνική Έκθεση Γ' Λυκείου
Μεθοδολογία ασκήσεων Β.1. Πώς αναπτύσσουμε μία παράγραφο με ένα απόσπασμα του κειμένου
Τύποι και είδη ασκήσεων με ενδεικτικές απαντήσεις στη θεωρία της Έκθεσης της Γ΄Λυκείου
Η θεωρία της Έκθεσης Γ' Λυκείου σε εκπαιδευτικές κάρτες
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Στοιχεία θεωρίας
Η άσκηση «Β1» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις της Έκθεσης
Αξιολόγηση συλλογισμών στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Τα είδη συλλογισμών στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Ασκήσεις στους συλλογισμούς με απαντήσεις για την Έκθεση Λυκείου
Θεωρία για την παραγωγή λόγου
Πώς γράφουμε πρόλογο και επίλογο στην έκθεση
Ρήματα για την περίληψη
Θεωρία της περίληψης
Οδηγίες για περίληψη
Τεχνικές σύμπτυξης για την περίληψη
Ασκήσεις για την περίληψη
Λεξιλογικές ασκήσεις - Έκθεση Γ' Λυκείου
Δομή και τρόποι ανάπτυξης παραγράφου. Θεωρία και παραδείγματα με ασκήσεις Πανελλαδικών
Πώς φτιάχνουμε διάγραμμα κειμένου στην Έκθεση
Αξιολόγηση συλλογισμών και επιχειρημάτων στην Έκθεση Γ' Λυκείου - Εκπαιδευτικά βίντεο
Τρόποι πειθούς - Έκθεση Γ' Λυκείου - Εκπαιδευτικό βίντεο
Διδακτικό υλικό για τη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ' Λυκείου
Σχολικό βοήθημα - Οδηγός νεοελληνικής γλώσσας για το Λύκειο
Κείμενα για περίληψη Β' και Γ' Λυκείου
500 αναγκαίοι ορισμοί για την Έκθεση στο Λύκειο
Λεξικό συνωνύμων
Λεξικό αντωνύμων
Μαθαίνω να κάνω περιλήψεις
Μαθαίνω να γράφω σωστά παραγράφους
Μαθαίνω να γράφω εκθέσεις
Πώς να γράψετε καλή έκθεση στις Πανελλαδικές
Συνοπτική παρουσίαση της θεωρίας της Έκφρασης - Έκθεσης της Γ' Λυκείου
Θεματικοί κύκλοι
Η γλώσσα του κειμένου - Σημειώσεις για την έκθεση της Γ' Λυκείου
Σχεδιαγράμματα βασικών θεμάτων έκθεσης Λυκείου
Η παραγωγή λόγου στις Πανελλαδικές εξετάσεις
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την περίληψη στις Πανελλαδικές
Βοήθημα 27 σελίδων με χρήσιμες οδηγίες για την εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Χρήσιμες οδηγίες για τις Πανελλαδικές εξετάσεις
Η θεωρία της πειθούς στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Νεοελληνική Γλώσσα: Η συλλογιστική πορεία - Θεωρία, μεθοδολογία και ασκήσεις
Έκφραση - Έκθεση για το Λύκειο - Μαρία Κάππου
Θεματικοί τομείς για την έκθεση Λυκείου - Μαρία Κάππου
Εννοιολογικά διαγράμματα θεωρίας και χάρτες των εννοιών στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Τα σχήματα λόγου στα νέα ελληνικά
Βασικοί κανόνες ορθογραφίας
Βασική γραμματική της ελληνικής γλώσσας
Βοήθημα για τη διδασκαλία της ορθογραφίας
Ορθογραφικό - κλιτικό λεξικό της νέας ελληνικής γλώσσας με online αναγνώριση, ετυμολογία, κλίση, αρχικούς χρόνους, κλίση και θεωρία γραμματικής όλων των λέξεων
Εννοιολογικό λεξικό της νέας ελληνικής γλώσσας με συνώνυμα και γνωμικά online για όλες τις λέξεις
Λεξικό ομορρίζων της νέας ελληνικής γλώσσας online για όλες τις λέξεις
Κύριες και δευτερεύουσες προτάσεις
Οι δευτερεύουσες προτάσεις στα νέα ελληνικά
Online ασκήσεις για τις δευτερεύουσες προτάσεις στα νέα ελληνικά
Οι τρόποι ανάπτυξης των παραγράφων
Η σύνδεση των προτάσεων στη νέα ελληνική γλώσσα
Παρατακτικοί και υποτακτικοί σύνδεσμοι
Συνδετικές λέξεις και φράσεις
Η επικοινωνία στα νέα ελληνικά - Παράγοντες επικοινωνίας - Κώδικες επικοινωνίας - Πολυτροπικότητα
Είδη των προτάσεων στα νέα ελληνικά
Είδη προτάσεων ανάλογα με τη δομή και τα συστατικά τους
Είδη των προτάσεων ανάλογα με τη σημασία τους
Είδη των προτάσεων ανάλογα με την ποιότητά τους
Προφορικός και γραπτός λόγος - Είδη προφορικού και γραπτού λόγου - Γλωσσική ποικιλία - Μέσο και περίσταση επικοινωνίας
Διαφορές προφορικού και γραπτού λόγου
Η δομή της παραγράφου
Παράγραφος - Θεωρία
Περιγραφή - Αφήγηση - Περίληψη - Επιχειρηματολογία - Πολυτροπικότητα
Ονοματικές και ρηματικές φράσεις
Επιθετικοί προσδιορισμοί
Κλίση ουσιαστικών
Κλίση επιθέτων
Παραγωγή λέξεων στα νέα ελληνικά
Σύνθεση λέξεων στα νέα ελληνικά
Το ρήμα - Ο ρόλος, η λειτουργία, οι μορφές, τα πρόσωπα και οι αριθμοί του ρήματος
Οι φωνές των ρημάτων στα νέα ελληνικά
Οι συζυγίες των ρημάτων στα νέα ελληνικά
Οι διαθέσεις των ρημάτων στα νέα ελληνικά
Οι χρόνοι των ρημάτων, η χρονική βαθμίδα και το ποιόν ενέργειας στα νέα ελληνικά
Συνδετικά ρήματα στα νέα ελληνικά
Το ρήμα στην αφήγηση
Επιρρηματικοί προσδιορισμοί
Η ορθογραφία των ρημάτων στα νέα ελληνικά
Online ασκήσεις για την ορθογραφία των ρημάτων
Η ορθογραφία της προστακτικής στα νέα ελληνικά
Η λανθασμένη χρήση της προστακτικής στα νέα ελληνικά
Online ασκήσεις για την ορθογραφία της προστακτικής
Online άσκηση ορθογραφίας
Το επίθετο πολύς - πολλή - πολύ και το επίρρημα πολύ
Το τελικό ν
Σχολικό βοήθημα - Έκφραση - Έκθεση για την Γ' Λυκείου
Σχολικό βοήθημα - Γλωσσικές ασκήσεις για το Λύκειο
Σχεδιαγράμματα όλων των θεμάτων
Κριτήρια αξιολόγησης με απαντήσεις
Έκθεση Γ' Λυκείου - Λυσάρι
Συλλογή δοκιμίων για τους μαθητές Λυκείου
Έκθεση Γ' Λυκείου - Πλήρες βοήθημα
112 κριτήρια αξιολόγησης με απαντήσεις για την Έκθεση Γ' Λυκείου
Κριτήρια αξιολόγησης με απαντήσεις για τον νέο τρόπο πανελλαδικών εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα Γ' ΕΠΑΛ
Σχεδιαγράμματα θεμάτων εκθέσεων για την Γ' Λυκείου
Σχεδιαγράμματα βασικών θεμάτων εκθέσεων για την Γ' Λυκείου
Σχεδιαγράμματα όλων των εννοιών των εκθέσεων για την Γ' Λυκείου
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Αναλύσεις Θεμάτων Εκθέσεων
Έκφραση - Έκθεση Γ' Λυκείου - Κριτήρια αξιολόγησης
Έκφραση - έκθεση γενικής παιδείας Γ' Λυκείου - Θεωρία με ασκήσεις
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Θεωρία
Βιβλιοτετράδιο για επανάληψη της ύλης στην Έκφραση - Έκθεση της Γ' Λυκείου
Ασκήσεις για την εφαρμογή και εμπέδωση της θεωρίας - Κριτήρια αξιολόγησης στη Νεοελληνική Γλώσσα για την Γ' Λυκείου
Θεωρία με παραδείγματα και ασκήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα για την Γ' Λυκείου
Σημειώσεις θεωρίας στη Νεοελληνική Γλώσσα για την Γ' Λυκείου
Σημειώσεις για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ' Λυκείου - Θεωρία και θέματα για συζήτηση και έκφραση
Θεματογραφία Έκθεσης Γ' Λυκείου - Θέματα έκθεσης για τη Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου
Έκθεση Γ' Λυκείου - Πλήρες βοήθημα με αναλύσεις θεμάτων, κριτήρια αξιολόγησης, θεωρία, ασκήσεις, θέματα πανελλαδικών
Κείμενα για περίληψη Β' και Γ' Λυκείου - Βοήθημα
Θεωρία Έκθεσης Γ' Λυκείου - Βοήθημα
Έκθεση Γ' Λυκείου - Βοήθημα με σχεδιαγράμματα θεμάτων και θεωρία
Σημειώσεις για την Έκθεση Γ' Λυκείου - Θεωρία και εφαρμογές
Έκθεση Γ' Λυκείου - Επιλογές κειμένων από τους θεματικούς κύκλους
Έκθεση Γ' Λυκείου - Πώς απαντάμε στις ερωτήσεις θεωρίας
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Σημειώσεις για θεωρία και θέματα εκθέσεων
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Ασκήσεις για την εφαρμογή και εμπέδωση της θεωρίας
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Βοήθημα με όλη τη θεωρία
Ενδεικτικές ερωτήσεις και απαντήσεις στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Έκθεση Γ' Λυκείου - Θεωρία και ασκήσεις
Έκθεση Γ' Λυκείου - Βασικά στοιχεία θεωρίας
Έκθεση Γ' Λυκείου - Βοήθημα με σχεδιαγράμματα θεμάτων και θεωρία
Μεθοδολογία σύνταξης προλόγου
Μεθοδολογία σύνταξης επιλόγου
Μεθοδολογία σύνταξης περίληψης
Το επικοινωνιακό πλαίσιο στην έκθεση
Κοινά στοιχεία για όλα τα θέματα της έκθεσης
Επιχειρήματα για τις εκθέσεις του Λυκείου
Μεθοδολογία για τη συγγραφή έκθεσης
Χρήσιμο λεξιλόγιο για την έκθεση
Τρόποι διατύπωσης και ανάπτυξης νοημάτων στην έκθεση
Πώς γράφω περίληψη
Πώς γράφω παράγραφο για την Έκθεση Λυκείου
Σημειώσεις - Περίληψη - Θεωρία
Τα είδη του προλόγου στην Έκθεση
Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου - Εκπαιδευτικό βίντεο
Τα είδη των συλλογισμών - Εκπαιδευτικό βίντεο
Αξιολόγηση συλλογισμών - Εκπαιδευτικό βίντεο
Είδη και αξιολόγηση τεκμηρίων στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Συνοχή - Συνεκτικότητα - Αλληλουχία - Ενότητα
Τεχνική Έκθεση Γ' Λυκείου
Μεθοδολογία ασκήσεων Β.1. Πώς αναπτύσσουμε μία παράγραφο με ένα απόσπασμα του κειμένου
Τύποι και είδη ασκήσεων με ενδεικτικές απαντήσεις στη θεωρία της Έκθεσης της Γ΄Λυκείου
Η θεωρία της Έκθεσης Γ' Λυκείου σε εκπαιδευτικές κάρτες
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Στοιχεία θεωρίας
Η άσκηση «Β1» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις της Έκθεσης
Αξιολόγηση συλλογισμών στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Τα είδη συλλογισμών στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Ασκήσεις στους συλλογισμούς με απαντήσεις για την Έκθεση Λυκείου
Θεωρία για την παραγωγή λόγου
Πώς γράφουμε πρόλογο και επίλογο στην έκθεση
Ρήματα για την περίληψη
Θεωρία της περίληψης
Οδηγίες για περίληψη
Τεχνικές σύμπτυξης για την περίληψη
Ασκήσεις για την περίληψη
Λεξιλογικές ασκήσεις - Έκθεση Γ' Λυκείου
Δομή και τρόποι ανάπτυξης παραγράφου. Θεωρία και παραδείγματα με ασκήσεις Πανελλαδικών
Πώς φτιάχνουμε διάγραμμα κειμένου στην Έκθεση
Αξιολόγηση συλλογισμών και επιχειρημάτων στην Έκθεση Γ' Λυκείου - Εκπαιδευτικά βίντεο
Τρόποι πειθούς - Έκθεση Γ' Λυκείου - Εκπαιδευτικό βίντεο
Διδακτικό υλικό για τη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ' Λυκείου
Σχολικό βοήθημα - Οδηγός νεοελληνικής γλώσσας για το Λύκειο
Κείμενα για περίληψη Β' και Γ' Λυκείου
500 αναγκαίοι ορισμοί για την Έκθεση στο Λύκειο
Λεξικό συνωνύμων
Λεξικό αντωνύμων
Μαθαίνω να κάνω περιλήψεις
Μαθαίνω να γράφω σωστά παραγράφους
Μαθαίνω να γράφω εκθέσεις
Πώς να γράψετε καλή έκθεση στις Πανελλαδικές
Συνοπτική παρουσίαση της θεωρίας της Έκφρασης - Έκθεσης της Γ' Λυκείου
Θεματικοί κύκλοι
Η γλώσσα του κειμένου - Σημειώσεις για την έκθεση της Γ' Λυκείου
Σχεδιαγράμματα βασικών θεμάτων έκθεσης Λυκείου
Η παραγωγή λόγου στις Πανελλαδικές εξετάσεις
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την περίληψη στις Πανελλαδικές
Βοήθημα 27 σελίδων με χρήσιμες οδηγίες για την εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Λυκείου - Χρήσιμες οδηγίες για τις Πανελλαδικές εξετάσεις
Η θεωρία της πειθούς στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Νεοελληνική Γλώσσα: Η συλλογιστική πορεία - Θεωρία, μεθοδολογία και ασκήσεις
Έκφραση - Έκθεση για το Λύκειο - Μαρία Κάππου
Θεματικοί τομείς για την έκθεση Λυκείου - Μαρία Κάππου
Εννοιολογικά διαγράμματα θεωρίας και χάρτες των εννοιών στην Έκθεση Γ' Λυκείου
Τα σχήματα λόγου στα νέα ελληνικά
Βασικοί κανόνες ορθογραφίας
Βασική γραμματική της ελληνικής γλώσσας
Βοήθημα για τη διδασκαλία της ορθογραφίας
Μαθαίνω να γράφω και μιλώ σωστά ελληνικά
Το λέμε σωστά; Το γράφουμε σωστά; Λάθη που κάνουμε στον γραπτό και στον προφορικό λόγο
Κατάλογος με τα συχνότερα λάθη της ελληνικής γλώσσας
Ετυμολογικό λεξικό της ελληνικής γλώσσας
Ορθογραφικό - κλιτικό λεξικό της νέας ελληνικής γλώσσας με online αναγνώριση, ετυμολογία, κλίση, αρχικούς χρόνους, κλίση και θεωρία γραμματικής όλων των λέξεων
Εννοιολογικό λεξικό της νέας ελληνικής γλώσσας με συνώνυμα και γνωμικά online για όλες τις λέξεις
Λεξικό ομορρίζων της νέας ελληνικής γλώσσας online για όλες τις λέξεις
Κύριες και δευτερεύουσες προτάσεις
Οι δευτερεύουσες προτάσεις στα νέα ελληνικά
Online ασκήσεις για τις δευτερεύουσες προτάσεις στα νέα ελληνικά
Οι τρόποι ανάπτυξης των παραγράφων
Η σύνδεση των προτάσεων στη νέα ελληνική γλώσσα
Παρατακτικοί και υποτακτικοί σύνδεσμοι
Συνδετικές λέξεις και φράσεις
Η επικοινωνία στα νέα ελληνικά - Παράγοντες επικοινωνίας - Κώδικες επικοινωνίας - Πολυτροπικότητα
Είδη των προτάσεων στα νέα ελληνικά
Είδη προτάσεων ανάλογα με τη δομή και τα συστατικά τους
Είδη των προτάσεων ανάλογα με τη σημασία τους
Είδη των προτάσεων ανάλογα με την ποιότητά τους
Προφορικός και γραπτός λόγος - Είδη προφορικού και γραπτού λόγου - Γλωσσική ποικιλία - Μέσο και περίσταση επικοινωνίας
Διαφορές προφορικού και γραπτού λόγου
Η δομή της παραγράφου
Παράγραφος - Θεωρία
Περιγραφή - Αφήγηση - Περίληψη - Επιχειρηματολογία - Πολυτροπικότητα
Ονοματικές και ρηματικές φράσεις
Επιθετικοί προσδιορισμοί
Κλίση ουσιαστικών
Κλίση επιθέτων
Παραγωγή λέξεων στα νέα ελληνικά
Σύνθεση λέξεων στα νέα ελληνικά
Το ρήμα - Ο ρόλος, η λειτουργία, οι μορφές, τα πρόσωπα και οι αριθμοί του ρήματος
Οι φωνές των ρημάτων στα νέα ελληνικά
Οι συζυγίες των ρημάτων στα νέα ελληνικά
Οι διαθέσεις των ρημάτων στα νέα ελληνικά
Οι χρόνοι των ρημάτων, η χρονική βαθμίδα και το ποιόν ενέργειας στα νέα ελληνικά
Συνδετικά ρήματα στα νέα ελληνικά
Το ρήμα στην αφήγηση
Επιρρηματικοί προσδιορισμοί
Η ορθογραφία των ρημάτων στα νέα ελληνικά
Online ασκήσεις για την ορθογραφία των ρημάτων
Η ορθογραφία των μετοχών στα νέα ελληνικά
Online ασκήσεις για την ορθογραφία των μετοχών
Η ορθογραφία της προστακτικής στα νέα ελληνικά
Η λανθασμένη χρήση της προστακτικής στα νέα ελληνικά
Online ασκήσεις για την ορθογραφία της προστακτικής
Η ορθογραφία των ουσιαστικών στα νέα ελληνικά
Online ασκήσεις για την ορθογραφία των ουσιαστικών
Η ορθογραφία των επιθέτων στα νέα ελληνικά
Η ορθογραφία των ρημάτων βάλλω, στέλλω, αγγέλω, των σύνθετών τους και των ρημάτων ανατέλλω, θάλλω, μέλλω, ποικίλλω, σφάλλω. Πότε γράφονται με 2-λλ και πότε με 1 -λ;
Αποθετικά ρήματα
Online άσκηση ορθογραφίας
Το επίθετο πολύς - πολλή - πολύ και το επίρρημα πολύ
Το τελικό ν
Η πρόθεση συν
Συλλαβισμός: Κανόνες και ασκήσεις
Πηγή: http://e-didaskalia.blogspot.com/2013/09/blog-post_3413.html#ixzz5P26LJDut
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/evac88/ss-42993095
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/georgiasofi/ss-50444287
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/epi08/ss-38365499
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/labr0s/ss-33988909
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/gnspth/ss-30919163
https://www.slideshare.net/georgiasofi/ss-45080483
https://www.slideshare.net/georgiasofi/ss-37210802
https://www.slideshare.net/labr0s/ss-33458398
https://www.slideshare.net/evac88/ss-43000622
https://www.slideshare.net/georgiasofi/ss-43557227
https://www.slideshare.net/pappa_anna/ss-26916923
Έκθεση Λυκείου: Σχεδιαγράμματα εννοιών - Θεωρία - Ασκήσεις
Design Turnpike
Έκθεση Λυκείου: Σχεδιαγράμματα εννοιών - Θεωρία - Ασκήσεις
Σχεδιαγράμματα Εννοιών
Θεωρία
[ενεργητικής ή παθητικής φωνής / συγκεκριμένου ρηματικού τύπου (προσώπου/χρόνου/έγκλισης) / μακροπερίοδου ή μη λόγου / παρατακτικού ή υποτακτικού λόγου / ρηματικών ή ονοματικών συνόλων / αναφορικής ή ποιητικής λειτουργίας της γλώσσας]
Ασκήσεις
Γλωσσικές Ασκήσεις Λυκείου
Τράπεζα Θεμάτων Β΄ Λυκείου
Οι ρίζες του μίσους
Πώς μπορούμε να ζήσουμε ειρηνικά σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία
Πώς παρουσιάζουν τα ΜΜΕ τα άτομα με αναπηρία
Το παρασκήνιο της επιλογής επαγγέλματος και η σχέση επαγγέλματος και ζωής
Το πρόσκομμα των παραδοσιακών προτύπων
Υπερβαίνοντας τα στερεότυπα
Υψηλή τέχνη για τους πολλούς
Τράπεζα Θεμάτων Α΄ Λυκείου
Πανελλήνιες
Επαναληπτικές Πανελλήνιες 2012 [Συναίσθημα τιμής]
Εξετάσεις Ομογενών 2012 [Νεανική αμφισβήτηση]
Επαναληπτικές Πανελλήνιες 2011 [Ελεύθερος χρόνος]
Επαναληπτικές Πανελλήνιες 2009 [Γλώσσα]
Εξετάσεις Ομογενών 2008 [Ευρωπαϊκή εκπαίδευση]
Επαναληπτικές Πανελλήνιες 2006 [Φανατισμός]
Εξετάσεις Ομογενών 2005
Θέματα Εσπερινών, Επαναληπτικές 2004 [Γέλιο – Χιούμορ]
Επαναληπτικές Εξετάσεις 2001 (Θανατική ποινή)
Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2017 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Γενικής Παιδείας)
Στην εξεταστέα ύλη του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ’ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου περιλαμβάνεται η ύλη των σχολικών εγχειριδίων:
1. Έκφραση-Έκθεση Τεύχος Γ’ της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου των Χ. Τσολάκη κ.ά., εκτός από τα εξής:
• Η ενότητα: Η πειθώ στο δικανικό λόγο
• Η ενότητα: Η Ιστορία του δοκιμίου
• Το κεφάλαιο: Ερευνητική Εργασία
2. Έκφραση-Έκθεση για το Γενικό Λύκειο – Θεματικοί Κύκλοι των Α, Β, Γ τάξεων Γενικού Λυκείου των Γ. Μανωλίδη κ.ά.
3. Γλωσσικές Ασκήσεις για το Γενικό Λύκειο των Γ. Κανδήρου κ.ά.
Στόχος της αξιολόγησης του μαθητή στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι γενικότερα η συνολική αποτίμηση των γλωσσικών του δεξιοτήτων (ως πομπού και ως δέκτη).
Συγκεκριμένα:
Ι. ΔΙΑΒΑΖΩ / ΚΑΤΑΝΟΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ
1. Ο μαθητής απαντά γραπτά σε ερωτήσεις που αφορούν ένα κείμενο.
α) Όσον αφορά το περιεχόμενο ενός κειμένου, επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση να κατανοεί το περιεχόμενο του κειμένου, και συγκεκριμένα:
• να διακρίνει:
- τους τρόπους πειθούς (επίκληση στη λογική, επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη, επίκληση στο ήθος, επίκληση στην αυθεντία)
- τα μέσα πειθούς (επιχειρήματα, τεκμήρια κ.ά.)
- το είδος της συλλογιστικής πορείας (παραγωγική - επαγωγική) μιας παραγράφου ή ενός κειμένου
• να διακρίνει τους τρόπους και τα μέσα πειθούς:
- στη διαφήμιση
- στον πολιτικό λόγο
- στον επιστημονικό λόγο
• να αξιολογεί τα μέσα πειθούς, και συγκεκριμένα:
- να ελέγχει την αλήθεια, την εγκυρότητα και την ορθότητα ενός επιχειρήματος
- να ελέγχει την αξιοπιστία των τεκμηρίων
• να διακρίνει την πειθώ από την προπαγάνδα
• να διακρίνει το είδος του δοκιμίου, με βάση:
- την οργάνωση / δομή (συνειρμική-λογική)
- το σκοπό (απόδειξη μιας θέσης - ελεύθερος στοχασμός)
- την οπτική (υποκειμενική-αντικειμενική)
- τη γλώσσα του (ποιητική, αναφορική λειτουργία) κ.ά.
• να αναγνωρίζει ορισμένα χαρακτηριστικά του δοκιμίου, όπως είναι ο υποκειμενισμός, ο αντιδιδακτισμός, ο κοινωνικός χαρακτήρας, ο εξομολογητικός τόνος κ.ά.
• να διακρίνει το δοκίμιο από άλλα συγγενή είδη του λόγου, όπως το άρθρο και την επιφυλλίδα
• να εντοπίζει σε ένα κείμενο (δοκίμιο/άρθρο /επιφυλλίδα κ.ά.):
- το θέμα
- την άποψη του συγγραφέα
- τα μέσα πειθούς που χρησιμοποιεί για να τεκμηριώσει την άποψή του
- τις προτάσεις του για την αντιμετώπιση του προβλήματος κ.ά.
• να διακρίνει σε ένα κείμενο το καίριο και το ουσιώδες από τη λεπτομέρεια και το επουσιώδες.
β) Όσον αφορά την οργάνωση / δομή ενός κειμένου επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:
• να εντοπίζει τα βασικά μέρη (πρόλογο, κύριο μέρος, επίλογο) ενός κειμένου
• να χωρίζει το κείμενο σε παραγράφους/νοηματικές ενότητες
• να αναγνωρίζει τα μέσα με τα οποία επιτυγχάνεται η συνεκτικότητα και η συνοχή ενός κειμένου (διαρθρωτικές λέξεις, φράσεις κ.ά.)
• να επισημαίνει τους τρόπους με τους οποίους οργανώνονται οι παράγραφοι π.χ. με αιτιολόγηση, με σύγκριση και αντίθεση, με ορισμό, με διαίρεση, με παράδειγμα κ.ά.
• να διακρίνει την οργάνωση/δομή ενός κειμένου (λογική ή συνειρμική οργάνωση, παραγωγική ή επαγωγική συλλογιστική πορεία κ.ά.).
γ) Όσον αφορά τη γλώσσα ενός κειμένου (λεξιλόγιο, στίξη, μορφοσυντακτικά φαινόμενα, γλωσσικές ποικιλίες, λειτουργίες της γλώσσας, ύφος κ.ά.) επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:
• να εντοπίζει και να αιτιολογεί επιλογές του πομπού οι οποίες αφορούν τη χρήση:
- ενεργητικής ή παθητικής φωνής
- συγκεκριμένου ρηματικού τύπου (προσώπου/χρόνου/έγκλισης)
- μακροπερίοδου ή μη λόγου
- παρατακτικού ή υποτακτικού λόγου
- ρηματικών ή ονοματικών συνόλων
- αναφορικής ή ποιητικής λειτουργίας της γλώσσας
- των σημείων της στίξης
- λόγιων ή λαϊκών λέξεων, ειδικού λεξιλογίου, όρων κ.ά.
• να αιτιολογεί την ορθογραφία λέξεων
• να ερμηνεύει λέξεις
• να αξιολογεί την ακρίβεια και τη σαφήνεια του λεξιλογίου
• να βρίσκει συνώνυμα, αντώνυμα, ομόρριζα, να αντικαθιστά λέξεις ή φράσεις του κειμένου με άλλες, να σχηματίζει με ορισμένες λέξεις φράσεις ή περιόδους λόγου κ.ά.
• να χαρακτηρίζει το ύφος του κειμένου, λαμβάνοντας υπόψη την επικοινωνιακή περίσταση (σκοπό, δέκτη, είδος λόγου κ.ά.).
2. Ο μαθητής -με βάση συγκεκριμένο κείμενο- παράγει γραπτό κείμενο. Συγκεκριμένα, επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:
• να πυκνώνει ένα κείμενο, να κάνει την περίληψή του
• να δίνει τίτλο στο κείμενο ή πλαγιότιτλους σε παραγράφους/νοηματικές ενότητες ενός κειμένου
• να οργανώνει το διάγραμμα του κειμένου
• να αναπτύσσει ένα κειμενικό απόσπασμα (μια φράση ή ένα επιχείρημα του κειμενογράφου)
• να ανασκευάζει τα επιχειρήματα του κειμενογράφου και να αναπτύσσει την αντίθετη άποψη
• να μετασχηματίζει ένα κείμενο π.χ. από ένα επίπεδο ύφους σε άλλο κ.ά.
ΙΙ. ΓΡΑΦΩ
Ο μαθητής παράγει κείμενο, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, το θέμα του οποίου σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με οικείους θεματικούς κύκλους από τη γλωσσική διδασκαλία.
Από τα διάφορα είδη γραπτού λόγου δίνεται έμφαση στην παραγωγή κριτικού-αποφαντικού λόγου, δηλαδή στην παραγωγή κειμένου στο οποίο κυριαρχούν η πειθώ, η λογική οργάνωση, η αναφορική λειτουργία της γλώσσας, π.χ. άρθρου, επιστολής, γραπτής εισήγησης κ.ά.
Στο πλαίσιο της παραγωγής κειμένου θα πρέπει να επιδιώκεται από τον μαθητή:
Α. Ως προς το περιεχόμενο του κειμένου
• η συνάφεια των εκτιθέμενων σκέψεων με τα ζητούμενα του θέματος
• η επαρκής τεκμηρίωση των σκέψεών του με την παράθεση κατάλληλων επιχειρημάτων
• η ανάπτυξη όλων των θεματικών κέντρων
• η πρωτοτυπία των ιδεών
• ο βαθμός επίτευξης του στόχου που επιδιώκεται με το παραγόμενο κείμενο κ.ά.
Β. Ως προς την έκφραση/μορφή του κειμένου
• η σαφής και ακριβής διατύπωση
• ο λεκτικός και εκφραστικός πλούτος
• η επιλογή της κατάλληλης γλωσσικής ποικιλίας ανάλογα με το είδος του κειμένου
• η τήρηση των μορφοσυντακτικών κανόνων
• η ορθογραφία και η σωστή χρήση των σημείων στίξης κ.ά.
Γ. Ως προς τη δομή/διάρθρωση του κειμένου
• η λογική αλληλουχία των νοημάτων
• η συνοχή του κειμένου (ομαλή σύνδεση προτάσεων, παραγράφων και ευρύτερων μερών του κειμένου)
• η ένταξη του κειμένου στο ζητούμενο επικοινωνιακό πλαίσιο κ.ά.
Νεοελληνική Γλώσσα Γ’ Λυκείου –
Τυπολόγιο 70
Ερωτήσεων Θεωρίας»
δωρεάν βοήθημα,
Χαρά Ανδρονίδη,
Εκδόσεις schooltime.gr
«Νεοελληνική Γλώσσα Γ’ Λυκείου – Τυπολόγιο 70 Ερωτήσεων Θεωρίας» δωρεάν βοήθημα
Συγγραφέας: Χαρά Ανδρονίδη
Έκδοση: Εκδόσεις schooltime.gr
Εκδοτική επιμέλεια: Γιώργος Β. Σκάθαρος
Έτος Έκδοσης: 2017, Δεκέμβριος
Έκδοση: Εκδόσεις schooltime.gr
Εκδοτική επιμέλεια: Γιώργος Β. Σκάθαρος
Έτος Έκδοσης: 2017, Δεκέμβριος
Περιγραφή: Εκπαιδευτικό βοήθημα για την Έκθεση της Γ’ Λυκείου.
Εισαγωγικό σημείωμα
Με το τυπολόγιο ερωτήσεων θεωρίας οι μαθητές προετοιμάζονται για να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε κάθε είδους ερώτηση που θα τεθεί στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Όπως είναι γνωστό, εκτός της περίληψης και της παραγωγής κειμένου, οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν και σε ερωτήσεις που βαθμολογούνται με 35/100 μόρια. Οι πέντε συνήθως ερωτήσεις περιλαμβάνουν: α) μία ερώτηση ανοιχτού τύπου για ανάπτυξη – σχολιασμό σε μία παράγραφο ενός τμήματος του κειμένου ή κλειστού τύπου ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου, β) μία λεξιλογική άσκηση και γ) δύο ή τρεις ερωτήσεις που συνήθως αποτελούν εφαρμογή της θεωρίας στο συγκεκριμένο κείμενο που δίνεται στο μαθητή. Επομένως, μέσα από 70 ερωτήσεις παρατίθενται όλα σχεδόν τα είδη των ερωτήσεων της πρώτης και της τρίτης κατηγορίας και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να τις αντιμετωπίσουν οι μαθητές έτσι, ώστε να μην αιφνιδιαστούν και να γνωρίζουν πως θα ενεργήσουν σε κάθε μια από αυτές.
Ας σημειωθεί ότι οι απαντήσεις διέπονται από κάποια σχετικότητα, καθώς δεν αναφέρονται σε συγκεκριμένο κείμενο. Αποτελούν απλά άξονες για τη σκέψη των μαθητών, γνώσεις που θα πρέπει να προσαρμόσουν στο εκάστοτε κείμενο που θα τους δοθεί.
Κατεβάστε το βιβλίο: «Νεοελληνική Γλώσσα Γ’ Λυκείου – Τυπολόγιο 70 Ερωτήσεων Θεωρίας»
Άδειες: Το ψηφιακό βιβλίο διανέμεται δωρεάν αποκλειστικά από τον δικτυακό τόπο schooltime.gr
Αναδημοσίευση: Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του έργου (ολική, μερική ή Περιληπτική), με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ή άλλο, χωρίς τη γραπτή άδεια του Εκδότη.
Διευκρίνιση: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του ψηφιακού αρχείου σε οποιονδήποτε δικτυακό τόπο (συμπεριλαμβανομένου του δικτυακού τόπου scribd).
Τα εκπαιδευτικά βοηθήματα των Εκδόσεων schooltime.gr διατίθενται δωρεάν (αποκλειστικά μέσω του δικτυακού τόπου schooltime.gr) ως προϊόν κοινωνικής προσφοράς των δημιουργών.
Πλήρες εκπαιδευτικό υλικό για την Έκφραση – Έκθεση του Λυκείου
1. Έκφραση-Έκθεση Α’ Λυκείου, 2. Έκφραση-Έκθεση Β’ Λυκείου, 3. Έκφραση-Έκθεση Γ’ Λυκείου, 4. Υποστηρικτικό υλικό, 5. Σχεδιαγράμματα, 6. Γραμματική-Συντακτικό
Δείτε επίσης
«Νεοελληνική Γλώσσα Γ’ Λυκείου – Συνοπτική θεωρία παραγωγής κειμένου» δωρεάν βοήθημα, Χαρά Ανδρονίδη, Εκδ. schooltime.gr
«Η Περίληψη / Εγχειρίδιο για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας - Δωρεάν βοήθημα», Άρης Ιωαννίδης, Εκδόσεις schooltime.gr
«Έκθεση Β’ Λυκείου / Όλη η επανάληψη σε ένα κείμενο», Έρη Ναθαναήλ, Εκδόσεις schooltime.gr
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΘΕΩΡΙΑΣ ,ΔΕΣ
ΔΕΣ ΚΑΙ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ