Πέμπτη 26 Ιουλίου 2018

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ,ΕΝ. 1



https://app.box.com/s/nim56fi8s5evsjegru5dvzmk6h9qesxb

neoelliniki glossa g gimnasiou-prokopiou.pdf 


ΠΗΓΗ :https://www.slideshare.net/mariaroussi/1-80364306

Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΓΛΩΣΣΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1Η
ΡΟΥΣΣΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ02
ΡΟΥΣΣΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ02
1


Οριςμόσ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ
ΡΟΥΣΣΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ02
2
Σζχνη:
είναι θ ζκφραςθ, θ αποκάλυψθ του ωραίου. Είναι θ δθμιουργία ζργων μζςα
από τα οποία ο δθμιουργόσ τουσ, ο καλλιτζχνθσ, επιδιϊκει να εξωτερικεφςει τα
ςυναιςκιματά του, τα βιϊματά του, τισ ιδζεσ τουσ και να επικοινωνιςει με τον κόςμο,
προκαλϊντασ ταυτόχρονα αιςκθτικι ςυγκίνθςθ.
Αιςθητική ςυγκίνηςη:
εννοοφμε τθ ςυναιςκθματικι εξφψωςθ που νιϊκει κανείσ όταν
ζρκει ςε επαφι με το ωραίο. Τότε νιϊκουμε τθν ψυχι μασ να γεμίηει από ζνα
αίςκθμα πλθρότθτασ, ευφορίασ, χαράσ. Το ίδιο μπορεί να ςυμβεί, αν διαβάςουμε ζνα
λογοτεχνικό κείμενο ι αν ςτακοφμε μπροςτά ςε ζναν πίνακα ηωγραφικισ.
Ο καλλιτζχνησ:
είναι ζνα ιδιαίτερα χαριςματικό και εμπνευςμζνο άτομο. Διακζτει το
ταλζντο, το ζμφυτο αυτό χάριςμα του δθμιουργοφ, που τον οδθγεί ςτο να παράγει
όμορφα και πρωτότυπα δθμιουργιματα. Διακρίνεται για τθν ευαιςκθςία και τθ
δθμιουργικι φανταςία, γι’ αυτό ζχει τθ δφναμθ να μετουςιϊνει ςε τζχνθ τισ ιδζεσ και
τα ςυναιςκιματά του.
Μορφζσ τησ τζχνησ:
Καλζσ τζχνεσ: Λογοτεχνία (ποίθςθ και πεηογραφία), εικαςτικζσ τζχνεσ
(ηωγραφικι, γλυπτικι, αρχιτεκτονικι), κινθτικζσ τζχνεσ ι τζχνεσ του
χρόνου (μουςικι, κζατρο, χορόσ, κινθματογράφοσ, όπερα)
Εφαρμοςμζνεσ τζχνεσ: Αγγειοπλαςτικι, χρυςοχοϊα, θ τζχνθ του
επίπλου, θ διακόςμθςθ, θ τζχνθ του γυαλιοφ, κ.λ.π.
Γραφικζσ τζχνεσ: Χαλκογραφία, ξυλογραφία, λικογραφία
Θ αξία τθσ τζχνθσ:
Ρροβλθματίηει
και ευαιςκθτοποιεί
Εξευγενίηει
τον άνκρωπο
Ψυχαγωγεί
Ενϊνει τουσ ανκρϊπουσ και τουσ λαοφσ
Οδθγεί
ςτθν αυτογνωςία και τθν αυτοκριτικι
Ρροβάλλει
πρότυπα και αξίεσ
Θ
τζχνθ ςταματά το χρόνο
ΔΕΥΤΕ΢ΕΥΟΥΣΕΣ ΕΡΛ΢΢ΘΜΑΤΛΚΕΣ
ΕΝΑΝΣΙΩΜΑΣΙΚΕ΢
Ρ΢ΟΤΑΣΕΛΣ
ΕΙ΢ΑΓΟΝΣΑΙ
με τουσ
αντικετικοφσ
ςυνδζςμουσ:
ενϊ
,
μολονότι
,
αν
και
, και με τισ
εκφράςεισ
και
ασ
,
παρόλο
που
,
μόλο
που
,
και
που
,
παρ'
ότι
,
παρά
το
ότι
κ.τ.λ
Ενϊ
δε διάβαςε κακόλου, τα πιγε
πολφ καλά ςτισ εξετάςεισ.
Μολονότι
τον προςκάλεςαν, δεν πιγε.
Αν
και
είναι πλοφςιοσ, ηει φτωχικά.
Κι
ασ
είναι παλιό το ςπίτι, εμζνα μου
αρζςει.
Παρόλο
που
τρϊει όλθ τθ μζρα, δεν
παχαίνει κακόλου!