Τρίτη 5 Μαΐου 2020

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ


ΑΣΚΗΣΗ 1η
ΣΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΗΣ Α ΣΤΗΛΗΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΗΣ Β



         Α ΣΤΗΛΗ                                                                                 Β ΣΤΗΛΗ
1.in medias res
 Α.Οι θεοί επικοινωνούσαν με τους θνητούς παίρνοντας τη μορφή κάποιου συγκεκριμένου
ανθρώπου, δηλαδή μεταμορφώνονταν· στην περίπτωση αυτή λέμε πως έχουμε...
2.θεϊκή επιφάνεια
Β.Είναι μια λατινική φράση, που κυριολεκτικά σημαίνει: στη μέση των πραγμάτων,
στη μέση της υπόθεσης.
3.πλοκή
Γ.Εκείνον όμως τον καιρό ο Ποσειδώνας είχε ταξιδέψει στους μακρινούς Αιθίοπες...
4.Τριτοπρόσωπη αφήγηση
Δ.Ο τρόπος με τον οποίο ο ποιητής/ συγγραφέας παρουσιάζει τον μύθο στο έργο του.
5.Μονόλογος
Ε.Στη λογοτεχνία, είναι η βασική υπόθεση ενός αφηγηματικού έργου
6.Διάλογος
ΣΤ. (Αθηνά):- Δία Ολύμπιε, ως πότε αλύγιστη θα μείνει η βουλή σου;
(Δίας): -Κόρη μου εσύ, τι λόγος βγήκε από το στόμα σου ανεμπόδιστος!
7.Μύθος
Ζ.Αλίμονο, σε ποιων ανθρώπων έφτασα πάλι τη χώρα!
Είναι αλαζόνες, άγριοι κι άδικοι; ή μήπως τη φιλοξενία γνωρίζουν
κι ο νους τους σέβεται τα θεία;
8.Θεϊκός ανθρωπομορφισμός
Η.Έχουμε όταν ο ίδιος αφηγητής (ποιητής) ή κάποιο από τα πρόσωπα (π.χ.
η ωραία Ελένη) εξιστορούν γεγονότα του παρελθόντος.
9.Ειρωνεία επική
Θ.Η αναχώρησή της Αθηνάς, που γίνεται γρήγορα "σαν το πουλί πετώντας, ξέφυγε από το άνοιγμα της στέγης", δήλωσε δηλαδή ότι είναι θεά,λέγεται...
10.Ενανθρώπιση
Ι.Σημαίνει ότι οι Έλληνες φαντάζονταν τους θεούς τους
παρόμοιους με τους ανθρώπους. Αυτό δε σημαίνει μόνο ότι τους φαντάζονταν με ανθρώπινη
μορφή, αλλά και ότι σκέφτονταν, αισθάνονταν, μιλούσαν και ενεργούσαν όπως οι άνθρωποι, σε
ανώτερο όμως βαθμό·
11.Αναδρομική διήγηση
ΙΑ.Στη λογοτεχνία έχουμε όταν ο αναγνώστης ή ο
ακροατής ξέρει πιο πολλά από τους ήρωες.
12. Επιβράδυνση
ΙΒ. στη λογοτεχνία, εννοούμε την περιγραφή, η οποία προκαλεί στον
αναγνώστη ή στον ακροατή την εντύπωση ότι βλέπει μπροστά του αυτό που περιγράφεται (π.χ.,την υποδοχή της Αθηνάς-Μέντη από τον Τηλέμαχο, 136-137).
13. εικόνα
ΙΓ.είναι βασική τεχνική της επικής ποίησης, που παίρνει τις εξής μορφές:
α. αναβάλλεται μια προγραμματισμένη δράση (π.χ., ο νόστος του Οδυσσέα)·
β. διακόπτεται για λίγο η κύρια αφήγηση με την παρεμβολή ενός σχετικού επεισοδίου·(παρέκβαση)
γ. αργοπορεί, γενικά, ο ρυθμός της αφήγησης με αναφορές σε πρόσωπα και πράγματα

ΑΣΚΗΣΗ 2η


ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΑ ΚΕΝΆ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΆΤΩ ΦΡΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΆΛΛΗΛΟ ΟΡΟ-ΛΕΞΗ:
Α ) Βασικά κριτήρια για τη διάκριση των σκηνών είναι:
α. η αλλαγή τ........                   ,
β. η αλλαγή π.................                                       ,
γ. η αλλαγή τ.............. και π.....................                  ,
δ. η διαφοροποίηση του χ...................
Β) σταθείτε αντρείοι σαν Έλληνες και σαν Γραικοί σταθείτε: Σχήμα.....................
Γ) Η συστηματική  προετοιμασία για τα επόμενα λέγεται...................................................
Δ) «καλά κι όπως του ταίριαζε, εκείνος αφανίστηκε και πάει
την ίδια μοίρα να ʼχει κι όποιος ανάλογα κριματιστεί.»
-Εδώ έχουμε..........................................................................
Ε) Ο μύθος παρουσιάζει τα γεγονότα με χρονολογική σειρά :αφήγηση............................
ΣΤ)Εγκιβωτισμό στην Οδύσσεια έχουμε γιατί ο ποιητής........................................................................................................................................................................................................................................................