Τρίτη, 10 Αυγούστου 2021

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ,ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

Περίληψη ,

ΕΙΚΌΝΑ:


Παιδιά-σκλάβοι στα ορυχεία κοβαλτίου για την κατασκευή κινητών τηλεφώνων

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  

ΚΕΙΜΕΝΟ

   Στον 21ο αιώνα συνεχίζουν να υπάρχουν όχι μόνο εκατομμύρια παιδιά ενός κατώτερου Θεού, αλλά χιλιάδες παιδιά κανενός Θεού. Παιδιά-σκλάβοι, που πουλιούνται από τις οικογένειές τους για ένα πεντοχίλιαρο στους δουλέμπορους, οι οποίοι τα μεταπωλούν στα σκλαβοπάζαρα της δυτικής Αφρικής προς 150.000 δρχ. το ένα!        

    Κατάντησε η ανθρώπινη ζωή να είναι φτηνότερη από εκείνη του ζώου. Στο κάτω κάτω της γραφής ένα πανάκριβο σκυλί ράτσας, όταν πουληθεί, εξασφαλίζει περιποίηση και τροφή άρχοντα. Ένα σκλαβάκι του πεντοχίλιαρου θα ζήσει, αν τελικά ζήσει, σκυλίσια ζωή δουλεύοντας στις φυτείες ή, στην καλύτερη περίπτωση, ως υπηρέτης σε σπίτια.

    Μήπως η λεγόμενη πολιτισμένη ανθρωπότητα με τους διεθνείς οργανισμούς της δεν γνωρίζει ότι υπάρχουν σκλαβοπάζαρα παιδιών; Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, στην οποία όλος ο πλανήτης είναι ένα σπίτι και μάλιστα υπό άγρυπνη δορυφορική παρακολούθηση, είναι υποκρισία και ντροπή να μένουν αδιάφοροι οι εμφανιζόμενοι ως σερίφηδες της παγκόσμιας τάξης.

    Είναι γνωστό ότι η ανθρώπινη ύπαρξη είναι εμπόρευμα. Είναι γνωστή η μισθωτή δουλεία και η σκληρότητά της στις αναπτυγμένες και υπό ανάπτυξη οικονομίες της λεγόμενης ελεύθερης αγοράς. Αφελώς πιστεύαμε ότι είχε καταργηθεί η άμισθη δουλεία ή ότι είχε περιοριστεί στο ελάχιστο στις μέρες μας.

   Και όμως την εκτεταμένη ύπαρξη του δουλεμπορίου των παιδιών έρχεται να επιβεβαιώσει η είδηση, ότι ένα υπό νιγηριανή σημαία πλοίο με περίπου 250 σκλαβάκια πλανάται στις θάλασσες της δυτικής Αφρικής ψάχνοντας να αγκυροβολήσει σ’ ένα ασφαλές σκλαβοπάζαρο, για να ξεπουλήσει ο καπετάνιος την ανθρώπινη πραμάτεια του. […]

    Εάν το πλοίο – φάντασμα μετέφερε «τρομοκράτες» θα έσπευδαν επί τόπου αεροπλανοφόρα, οι κατασκοπευτικοί δορυφόροι θα το είχαν εντοπίσει και ο «εχθρός» θα είχε εξουδετερωθεί μέσα σε λίγες ώρες. Δεν κινδυνεύουν, όμως, τα συμφέροντα των ισχυρών αλλά η ζωή 250 παιδιών της Αφρικής. Ευτελής η αξία τους, αλλά η παγκόσμια ντροπή και η αναλγησία τεράστια, γι’ αυτό δεν ξεπλένεται με τίποτε.

 Από τον ημερήσιο τύπο

 

  Άσκηση 1

Να συμπληρώσετε τον πιο κάτω πίνακα:

 

 

Θέμα

 

Λέξεις/φράσεις κλειδιά

 

Πλαγιότιτλος

 

1η παράγραφος

 

 π.χ.

Ο συγγραφέας: ενημερώνει για την ύπαρξη παιδιών - σκλάβων

π.χ.

παιδιά – σκλάβοι δουλέμποροι σκλαβοπάζαρα

 π.χ.

Στον 21ο αι. χιλιάδες παιδιά - σκλάβοι διακινούνται στα σκλαβοπάζαρα.

2η παράγραφος

 

 

 

 

3η παράγραφος

 

 

 

 

4η παράγραφος

 

 

 

 

5η παράγραφος

 

 

 

 

6η παράγραφος

 

 

 

θεματικός άξονας ολου του κειμένου(Θεματικό κέντρο)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Σας δίνω έναν ενδεικτικό θεματικό άξονα,τον οποίο θα χρησιμοποιήσετε στη Θ.Π. της περίληψής σας.

 

    Το κείμενο αναφέρεται στην ύπαρξη του δουλεμπορίου παιδιών στο σύγχρονο κόσμο.

 

 

Άσκηση 2

Γράψτε τώρα την περίληψη του πιο πάνω κειμένου.

--------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------

ΠΗΓΗ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ΄ ΚΥΠΡΟΥ