ΘΕΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ : ΠΑΡΑΔΟΣΗ - ΕΘΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΡΟΛΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ στη διαμόρφωση ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ
• Με την παράδοση το άτομο συνειδητοποιεί τον εαυτό του. Καταλαβαίνει τις ρίζες του.
• Αποκτά εθνική συνείδηση
• Καταδεικνύεται η αδιάσπαστη ενότητα παρελθόντος – παρόντος – μέλλοντος
• Εξασφαλίζεται η επιβίωση του έθνους
• Είναι σημείο κοινωνικής σύγκλισης και συνοχής
• Διδασκόμαστε από τα λάθη μας
• Τροφοδοτεί καλλιτεχνική έμπνευση
ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ
• Ανάπτυξη τεχνικού πολιτισμού και υποβάθμιση πνευματικού
• ΜΜΕ και διαφήμιση οδηγούν σε οικουμενικότητα πολιτισμού
• Ενοποίηση Ευρώπης
• Αναβίωση εθνικιστικών κινημάτων
• Διόγκωση αστικών κέντρων
• Ξενομανία, έλλειψη παιδείας
ΤΙ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ;
• Σωστή μετάδοση της παράδοσης μέσα από την παιδεία
• Συνειδητοποίηση των αρνητικών μας στοιχείων
• Η παράδοση να μην αντιμετωπίζεται ως εμπορεύσιμο είδος (τουρισμός) αλλά ως στοιχείο που καθορίζει την υπόστασή μας.
• Να μη μας παρασέρνει σε εθνικισμό και προγονοπληξία
Επιμέλεια : Νίκος Μελιγκώνης
ΑΙΤΙΕΣ
• Ανάπτυξη συγκοινωνιακών μέσων
• Διαφήμιση
• Προσιτές τιμές
• Αύξηση ελεύθερου χρόνου
• Καταπιεστική ζωή στα αστικά κέντρα οδηγεί σε αναζήτηση ανάπαυλας και ψυχαγωγίας
• Ενοποίηση Ευρώπης
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΘΕΤΙΚΑ
• Οικονομική ανάπτυξη
• Δημιουργούνται αναπτυξιακά έργα
• Εκσυγχρονίζονται υπηρεσίες
• Εμφανίζονται νέα επαγγέλματα
• Άνοδος βιοτικού επιπέδου
• Τόνωση κοινωνικότητας και βελτίωση διακρατικών σχέσεων
• Ικανοποιούνται μορφωτικές ανάγκες (γλωσσομάθεια)
• Ψυχική ισορροπία ατόμου
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ – ΑΡΝΗΤΙΚΑ
• Ενδιαφέρον για εύκολο και γρήγορο χρήμα
• Παραμελούνται άλλοι παραγωγικοί τομείς
• Θυσιάζεται το φυσικό περιβάλλον
• Εμπορευματοποιείται η παράδοση
• Παραχαράσσεται η γλώσσα
• Ξενομανία
• Εγκληματικότητα
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΩΣΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
• Παιδεία
• Σωστός προγραμματισμός
• Εκσυγχρονισμός
• Συνέπεια και σοβαρότητα
• Έμφαση στον ποιοτικό και όχι στον ποσοτικό τουρισμό
• Αγάπη και σεβασμός στην παράδοση
• Προσοχή στο περιβάλλον
Επιμέλεια : Νίκος Μελιγκώνης
ΠΗΓΗhttp://skapanefs.blogspot.gr/2012/04/1.html
ΠΗΓΗhttp://skapanefs.blogspot.gr/2012/04/1.html