ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Προγραμματισμός κατά ενότητα
1
η ΕΝΟΤΗΤΑ
Από τον τόπο μου σ’ όλη την Ελλάδα
Ταξίδια, περιηγήσεις, γνωριμία με ανθρώπους, έθιμα – πολιτισμό
Διδακτικές περίοδοι: 8
Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές
περίοδοι
A. Εισαγωγικά κείμενα 10-14 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Η συμφωνία υποκειμένου- ρήματος μπορεί να διδαχθεί περιληπτικά Για την παραγωγή με αχώριστα μόρια ο διδάσκων μπορεί να ανατρέξει στο Βιβλίο Εκπαιδευτικού, σελ. 17-19 Κρίνεται αναγκαία η επανάληψη των δομικών στοιχείων της παραγράφου πριν από τη διδασκαλία των τρόπων ανάπτυξης παραγράφου
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου
Το υλικό του βιβλίου μπορεί να εμπλουτισθεί από το συμπληρωματικό υλικό του σχετικού φυλλαδίου
Η άσκηση των μαθητών στους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου θα πρέπει να γίνεται καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους
Β1. Οι μορφές του υποκειμένου 15-16 2
B2. Συμφωνία υποκειμένου – ρήματος 16-17
Γ. Παραγωγή με αχώριστα μόρια 17-19
Δ1. Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου 19-20 2
Δ2. Άλλοι τρόποι ανάπτυξης παραγράφου 21-23
Ε. Λεξιλόγιο 24 1 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 25-26
Γραφή και διόρθωση 1 ης έκθεσης 2 2 / 9
2 η ΕΝΟΤΗΤΑ Ζούμε με την οικογένεια Διδακτικές περίοδοι:
7 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 28-31 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Κατά τη διδασκαλία των υποενοτήτων
Β1 και Β2: Να τονιστούν οι βασικές σημασίες των εγκλίσεων (Οριστική το πραγματικό, Υποτακτική το ενδεχόμενο ή το επιθυμητό, Προστακτική την προσταγή, την προτροπή ή την απαγόρευση) Να γίνει αναφορά στους χρόνους στους οποίους εμφανίζεται κάθε έγκλιση Να αναφερθεί ότι το μη συνοπτικό ποιόν ενέργειας ονομάζεται εξακολουθητικό και ότι το συνοπτικό ονομάζεται και στιγμιαίο
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην περίληψη Το υλικό του βιβλίου μπορεί να ενισχυθεί από συμπληρωματικό υλικό του σχετικού φυλλαδίου Η άσκηση των μαθητών στη γραφή περίληψης θα πρέπει να γίνεται καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους
Β1. Εγκλίσεις στις ανεξάρτητες προτάσεις 32-33 1 Β2. Χρόνοι του ρήματος 33-36
Γ1. Τα είδη των συνθέτων 37-38
Γ2. Η μορφή των συνθέτων: Το συνδετικό φωνήεν 38
Δ. Περίληψη κειμένου – Πλαγιότιτλοι 39 2 Ε. Λεξιλόγιο 40 1
ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 41-42
Γραφή και διόρθωση 2 ης έκθεσης 2 3 / 9
3 η ΕΝΟΤΗΤΑ Φίλοι για πάντα Διδακτικές περίοδοι: 5 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 44-47 1
Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Να υπογραμμιστεί ότι οι φωνές δεν είναι φορείς σημασίας σε αντίθεση με τις διαθέσεις (4η ενότητα) Προτείνεται να τονιστεί με τα κατάλληλα παραδείγματα ότι το α΄ συνθετικό των λέξεων μπορεί να ανήκει σχεδόν σε κάθε μέρος του λόγου
Β1. Ενεργητική και παθητική φωνή 48-49 1
Β2. Συζυγίες του ρήματος 50-51 Γ. Το α΄ συνθετικό 51-534
Δ. Λεξιλόγιο 54 1
Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 55-56 Γραφή και διόρθωση 3 ης έκθεσης 2 4 / 9
4 η ΕΝΟΤΗΤΑ Το σχολείο στο χρόνο Διδακτικές περίοδοι: 6 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 58-61 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Στις διαθέσεις του ρήματος να δοθούν μερικά παραδείγματα μετατροπής της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική Προτείνεται να δοθεί έμφαση στις μορφές του αντικειμένου και τη διάκριση μεταξύ άμεσου και έμμεσου αντικειμένου Ιδιαίτερη έμφαση να δοθεί στη συνοχή κειμένου Το υλικό του βιβλίου μπορεί να εμπλουτισθεί από το συμπληρωματικό υλικό του σχετικού φυλλαδίου
B1. Οι διαθέσεις του ρήματος 62-63 2
Β2. Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα 64-65
Β3. Αντικείμενο- Μονόπτωτα και δίπτωτα ρήματα 65-68 Γ. Συνοχή ευρύτερου κειμένου 69
Δ. Λεξιλόγιο 70 1
Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 71-72
Γραφή και διόρθωση 4 ης έκθεσης 2 5 / 9
5 η ΕΝΟΤΗΤΑ Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα Διδακτικές περίοδοι: 6 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 74-77 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Να γίνει συνοπτική αναφορά στο σχηματισμό των παραθετικών των επιρρημάτων με αξιοποίηση του σχετικού υλικού από το εγχειρίδιο της Γραμματικής
Β. Οι βαθμοί των επιθέτων και των επιρρημάτων 77-80 1
Β2. Η σύγκριση 80 Γ. Το β΄ συνθετικό 81-83 1 Δ. Οργάνωση και συνοχή της περιγραφής και της αφήγησης 83-84
Ε. Λεξιλόγιο 85 1
ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 86
Γραφή και διόρθωση 5 ης έκθεσης 2 6 / 9
6 η ΕΝΟΤΗΤΑ Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές (ΜΜΕ, Διαδίκτυο κ.τ.λ.) Διδακτικές περίοδοι: 6 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 88-90 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Να δοθούν παραδείγματα για τις συντακτικές χρήσεις των αντωνυμιών, όπως αυτή του υποκειμένου, του αντικειμένου για τις προσωπικές αντωνυμίες, του ετερόπτωτου προσδιορισμού για τις κτητικές κ.τ.λ.
Β1. Οι αντωνυμίες 90-91 2
Β2. Οι προσωπικές αντωνυμίες 91-92
Β3. Οι άλλες αντωνυμίες 92-93
Γ. Ετυμολογικές οικογένειες λέξεων 94-95
Δ. Λεξιλόγιο 95 1
Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 96-98
Γραφή και διόρθωση 6 ης έκθεσης 2 7 / 9
7 η ΕΝΟΤΗΤΑ Βιώνοντας προβλήματα της καθημερινής ζωής Διδακτικές περίοδοι: 6 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 100-104 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα
Β. Τα είδη των επιρρηματικών προσδιορισμών 104-106 2
Γ. Παράγωγα επιρρήματα 107-108
Δ. Οι συνδετικές λέξεις και φράσεις 109 Ε. Λεξιλόγιο 110-111 1
ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 112-114 Γραφή και διόρθωση 7 ης έκθεσης 2 8 / 9
8 η ΕΝΟΤΗΤΑ Συζητώντας για σύγχρονα κοινωνικά θέματα Διδακτικές περίοδοι: 7 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 116-119 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Να τονιστούν οι διαφορετικές σημασίες της μετοχής παθητικού ενεστώτα και της μετοχής παθητικού παρακειμένου, π.χ. αναπτυσσόμενος – αναπτυγμένος Κρίνεται αναγκαίο να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αξιολόγηση και τη διατύπωση επιχειρημάτων
Β1. Οι μετοχές στην ενεργητική και την παθητική φωνή 120-121 2
Β2. Επιθετική και επιρρηματική μετοχή 121-124
Γ1. Παρασύνθετα 125-126 Γ2. Πολυλεκτικά σύνθετα 126-128
Δ. Αξιολόγηση και διατύπωση επιχειρημάτων 129-131 1
Ε. Λεξιλόγιο 132-133 1
ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 133-134 Γραφή και διόρθωση 8 ης έκθεσης 2 9 / 9
9 η ΕΝΟΤΗΤΑ Ταξίδι στο μαγικό κόσμο του διαστήματος Διδακτικές περίοδοι: 3 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 136-138 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Προτείνεται να δοθεί έμφαση στους τρόπους αξιοποίησης των διάφορων λεξικών με χρήση τόσο του Ερμηνευτικού λεξικού της Νέας Ελληνικής του Γυμνασίου όσο και λεξικών άλλων ειδών.
Β. Ορισμός 139-140 1
Γ. Η επιχειρηματολογία στα άλλα μαθήματα 141-143
Δ. Χρήση λεξικών 143-146
Ε. Λεξιλόγιο 146 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 147-148 1 Σύνολο διδακτικών περιόδων: 54 Επιπλέον, προβλέπεται η κατ΄ οίκον γραφή δύο (2) εκθέσεων Διόρθωση: 2 διδακτικές περίοδοι
Πριν από τη διδασκαλία κάθε ενότητας απαιτείται προσεκτική μελέτη των οδηγιών που δίνονται στο Βιβλίο Εκπαιδευτικού (στόχοι, θεωρητικό υλικό, βιβλιογραφία). Για τη διδασκαλία των γραμματικών φαινομένων θεωρείται απαραίτητη η αξιοποίηση του εγχειριδίου Γραμματικής Νέας Ελληνικής Γλώσσας Γυμνασίου.
Το Τετράδιο Εργασιών αξιοποιείται παράλληλα με τη διδασκαλία και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάθεση εργασιών για το σπίτι.
ΠΗΓΗ http://www.haef.gr/el/Schools/Admin/AdminOfficeAC/Elliniki_Glossa/Nea/didaktea-gymnasioy
A. Εισαγωγικά κείμενα 10-14 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Η συμφωνία υποκειμένου- ρήματος μπορεί να διδαχθεί περιληπτικά Για την παραγωγή με αχώριστα μόρια ο διδάσκων μπορεί να ανατρέξει στο Βιβλίο Εκπαιδευτικού, σελ. 17-19 Κρίνεται αναγκαία η επανάληψη των δομικών στοιχείων της παραγράφου πριν από τη διδασκαλία των τρόπων ανάπτυξης παραγράφου
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου
Το υλικό του βιβλίου μπορεί να εμπλουτισθεί από το συμπληρωματικό υλικό του σχετικού φυλλαδίου
Η άσκηση των μαθητών στους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου θα πρέπει να γίνεται καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους
Β1. Οι μορφές του υποκειμένου 15-16 2
B2. Συμφωνία υποκειμένου – ρήματος 16-17
Γ. Παραγωγή με αχώριστα μόρια 17-19
Δ1. Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου 19-20 2
Δ2. Άλλοι τρόποι ανάπτυξης παραγράφου 21-23
Ε. Λεξιλόγιο 24 1 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 25-26
Γραφή και διόρθωση 1 ης έκθεσης 2 2 / 9
2 η ΕΝΟΤΗΤΑ Ζούμε με την οικογένεια Διδακτικές περίοδοι:
7 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 28-31 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Κατά τη διδασκαλία των υποενοτήτων
Β1 και Β2: Να τονιστούν οι βασικές σημασίες των εγκλίσεων (Οριστική το πραγματικό, Υποτακτική το ενδεχόμενο ή το επιθυμητό, Προστακτική την προσταγή, την προτροπή ή την απαγόρευση) Να γίνει αναφορά στους χρόνους στους οποίους εμφανίζεται κάθε έγκλιση Να αναφερθεί ότι το μη συνοπτικό ποιόν ενέργειας ονομάζεται εξακολουθητικό και ότι το συνοπτικό ονομάζεται και στιγμιαίο
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην περίληψη Το υλικό του βιβλίου μπορεί να ενισχυθεί από συμπληρωματικό υλικό του σχετικού φυλλαδίου Η άσκηση των μαθητών στη γραφή περίληψης θα πρέπει να γίνεται καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους
Β1. Εγκλίσεις στις ανεξάρτητες προτάσεις 32-33 1 Β2. Χρόνοι του ρήματος 33-36
Γ1. Τα είδη των συνθέτων 37-38
Γ2. Η μορφή των συνθέτων: Το συνδετικό φωνήεν 38
Δ. Περίληψη κειμένου – Πλαγιότιτλοι 39 2 Ε. Λεξιλόγιο 40 1
ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 41-42
Γραφή και διόρθωση 2 ης έκθεσης 2 3 / 9
3 η ΕΝΟΤΗΤΑ Φίλοι για πάντα Διδακτικές περίοδοι: 5 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 44-47 1
Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Να υπογραμμιστεί ότι οι φωνές δεν είναι φορείς σημασίας σε αντίθεση με τις διαθέσεις (4η ενότητα) Προτείνεται να τονιστεί με τα κατάλληλα παραδείγματα ότι το α΄ συνθετικό των λέξεων μπορεί να ανήκει σχεδόν σε κάθε μέρος του λόγου
Β1. Ενεργητική και παθητική φωνή 48-49 1
Β2. Συζυγίες του ρήματος 50-51 Γ. Το α΄ συνθετικό 51-534
Δ. Λεξιλόγιο 54 1
Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 55-56 Γραφή και διόρθωση 3 ης έκθεσης 2 4 / 9
4 η ΕΝΟΤΗΤΑ Το σχολείο στο χρόνο Διδακτικές περίοδοι: 6 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 58-61 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Στις διαθέσεις του ρήματος να δοθούν μερικά παραδείγματα μετατροπής της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική Προτείνεται να δοθεί έμφαση στις μορφές του αντικειμένου και τη διάκριση μεταξύ άμεσου και έμμεσου αντικειμένου Ιδιαίτερη έμφαση να δοθεί στη συνοχή κειμένου Το υλικό του βιβλίου μπορεί να εμπλουτισθεί από το συμπληρωματικό υλικό του σχετικού φυλλαδίου
B1. Οι διαθέσεις του ρήματος 62-63 2
Β2. Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα 64-65
Β3. Αντικείμενο- Μονόπτωτα και δίπτωτα ρήματα 65-68 Γ. Συνοχή ευρύτερου κειμένου 69
Δ. Λεξιλόγιο 70 1
Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 71-72
Γραφή και διόρθωση 4 ης έκθεσης 2 5 / 9
5 η ΕΝΟΤΗΤΑ Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα Διδακτικές περίοδοι: 6 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 74-77 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Να γίνει συνοπτική αναφορά στο σχηματισμό των παραθετικών των επιρρημάτων με αξιοποίηση του σχετικού υλικού από το εγχειρίδιο της Γραμματικής
Β. Οι βαθμοί των επιθέτων και των επιρρημάτων 77-80 1
Β2. Η σύγκριση 80 Γ. Το β΄ συνθετικό 81-83 1 Δ. Οργάνωση και συνοχή της περιγραφής και της αφήγησης 83-84
Ε. Λεξιλόγιο 85 1
ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 86
Γραφή και διόρθωση 5 ης έκθεσης 2 6 / 9
6 η ΕΝΟΤΗΤΑ Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές (ΜΜΕ, Διαδίκτυο κ.τ.λ.) Διδακτικές περίοδοι: 6 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 88-90 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Να δοθούν παραδείγματα για τις συντακτικές χρήσεις των αντωνυμιών, όπως αυτή του υποκειμένου, του αντικειμένου για τις προσωπικές αντωνυμίες, του ετερόπτωτου προσδιορισμού για τις κτητικές κ.τ.λ.
Β1. Οι αντωνυμίες 90-91 2
Β2. Οι προσωπικές αντωνυμίες 91-92
Β3. Οι άλλες αντωνυμίες 92-93
Γ. Ετυμολογικές οικογένειες λέξεων 94-95
Δ. Λεξιλόγιο 95 1
Ε. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 96-98
Γραφή και διόρθωση 6 ης έκθεσης 2 7 / 9
7 η ΕΝΟΤΗΤΑ Βιώνοντας προβλήματα της καθημερινής ζωής Διδακτικές περίοδοι: 6 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 100-104 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα
Β. Τα είδη των επιρρηματικών προσδιορισμών 104-106 2
Γ. Παράγωγα επιρρήματα 107-108
Δ. Οι συνδετικές λέξεις και φράσεις 109 Ε. Λεξιλόγιο 110-111 1
ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 112-114 Γραφή και διόρθωση 7 ης έκθεσης 2 8 / 9
8 η ΕΝΟΤΗΤΑ Συζητώντας για σύγχρονα κοινωνικά θέματα Διδακτικές περίοδοι: 7 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 116-119 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Να τονιστούν οι διαφορετικές σημασίες της μετοχής παθητικού ενεστώτα και της μετοχής παθητικού παρακειμένου, π.χ. αναπτυσσόμενος – αναπτυγμένος Κρίνεται αναγκαίο να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αξιολόγηση και τη διατύπωση επιχειρημάτων
Β1. Οι μετοχές στην ενεργητική και την παθητική φωνή 120-121 2
Β2. Επιθετική και επιρρηματική μετοχή 121-124
Γ1. Παρασύνθετα 125-126 Γ2. Πολυλεκτικά σύνθετα 126-128
Δ. Αξιολόγηση και διατύπωση επιχειρημάτων 129-131 1
Ε. Λεξιλόγιο 132-133 1
ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 133-134 Γραφή και διόρθωση 8 ης έκθεσης 2 9 / 9
9 η ΕΝΟΤΗΤΑ Ταξίδι στο μαγικό κόσμο του διαστήματος Διδακτικές περίοδοι: 3 Διδακτέα ύλη Σελίδες Διδακτικές περίοδοι
Α. Εισαγωγικά κείμενα 136-138 1 Από τα κείμενα της ενότητας ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει τα καταλληλότερα Προτείνεται να δοθεί έμφαση στους τρόπους αξιοποίησης των διάφορων λεξικών με χρήση τόσο του Ερμηνευτικού λεξικού της Νέας Ελληνικής του Γυμνασίου όσο και λεξικών άλλων ειδών.
Β. Ορισμός 139-140 1
Γ. Η επιχειρηματολογία στα άλλα μαθήματα 141-143
Δ. Χρήση λεξικών 143-146
Ε. Λεξιλόγιο 146 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου – Διαθεματική εργασία 147-148 1 Σύνολο διδακτικών περιόδων: 54 Επιπλέον, προβλέπεται η κατ΄ οίκον γραφή δύο (2) εκθέσεων Διόρθωση: 2 διδακτικές περίοδοι
Πριν από τη διδασκαλία κάθε ενότητας απαιτείται προσεκτική μελέτη των οδηγιών που δίνονται στο Βιβλίο Εκπαιδευτικού (στόχοι, θεωρητικό υλικό, βιβλιογραφία). Για τη διδασκαλία των γραμματικών φαινομένων θεωρείται απαραίτητη η αξιοποίηση του εγχειριδίου Γραμματικής Νέας Ελληνικής Γλώσσας Γυμνασίου.
Το Τετράδιο Εργασιών αξιοποιείται παράλληλα με τη διδασκαλία και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάθεση εργασιών για το σπίτι.
ΠΗΓΗ http://www.haef.gr/el/Schools/Admin/AdminOfficeAC/Elliniki_Glossa/Nea/didaktea-gymnasioy