Δευτέρα 8 Απριλίου 2019

ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΟΡΟΙ-ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΡΓΑΣΙΕΣ

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ - ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Α΄ Γυμνασίου
ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Τετράδιο εργασιών
2016-2017
Σοφία Χαντζή
ΠΗΓΗ https://www.slideshare.net/sofiahantzi/201617-75146104



ΠΗΓΗ https://www.youtube.com/watch?v=MJGtcagfcbU

Οι περιπέτειες του Οδυσσέα (Ομήρου Οδύσσεια) - εκπαιδευτικό animation





ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΠΗΓΗ https://e-didaskalia.blogspot.com/2016/04/odysseia.html


Η Οδύσσεια, όπως και η Ιλιάδα, αρχίζει με μία επίκληση στη Μούσα και με την παρουσίαση του κεντρικού της θέματος που είναι οι περιπέτειες του πολυμήχανου άντρα. Χωρίστηκε και αυτή από τους αλεξανδρινούς φιλολόγους σε 24 ραψωδίες που συμβολίζονται στα ελληνικά με τα πεζά γράμματα του αλφάβητου. 
α (Θεών αγορά. Αθηνάς παραίνεσις προς Τηλέμαχον. Μνηστήρων ευωχία): 

Η διήγηση ξεκινάει με την τελευταία από τις περιπέτειες του Οδυσσέα στο νησί της Καλυψώς. Τα προηγούμενα γεγονότα θα εξιστορηθούν με μία μεγάλη αναδρομή από τον ίδιο τον Οδυσσέα στις επόμενες ραψωδίες. Ο Ποσειδώνας θυμωμένος εμποδίζει την επιστροφή του ήρωα στην Ιθάκη. Όμως, κατά την απουσία εκείνου στους Αιθίοπες, η Αθηνά αποσπά από το Δία την υπόσχεση να βοηθήσει τον Οδυσσέα. Προτείνει την αποστολή του Ερμή στην Καλυψώ, ενώ η ίδια με ανθρώπινη μορφή παρουσιάζεται και δίνει συμβουλές στον Τηλέμαχο. Ύστερα από αυτές η στάση του Τηλέμαχου απέναντι στους μνηστήρες, που γλεντούν στο παλάτι, μοιάζει πιο συνετή. 


β (Ιθακησίων εκκλησία. Τηλεμάχου αποδημία): Την άλλη μέρα στη συνέλευση του λαού ο Τηλέμαχος εκφράζει την απόφασή του να ερευνήσει την τύχη του πατέρα του και αποφασίζει να ταξιδέψει στην Πελοπόννησο. Η θέση του συναντά την κοροϊδία και το θράσος των μνηστήρων, αλλά η Αθηνά με τη μορφή του Μέντορα βοηθά στην ετοιμασία του καραβιού με το οποίο ο Τηλέμαχος αναχωρεί τη νύχτα. 


γ (Τα εν Πύλω): Στην Πύλο ο Τηλέμαχος συναντά το Νέστορα, που όμως τίποτα δε γνωρίζει να τον πληροφορήσει για τον πατέρα του. Την άλλη μέρα μαζί με τον Πεισίστρατο, το γιο του Νέστορα, φεύγει για τη Σπάρτη. 


δ (Τα εν Λακεδαίμονι): Στη Σπάρτη ο Μενέλαος γιορτάζει τους διπλούς γάμους του γιου και της κόρης του. Από αυτόν ο Τηλέμαχος μαθαίνει τις ιστορίες της επιστροφής άλλων αρχηγών των Αχαιών και ότι ο πατέρας του βρίσκεται στο νησί της Καλυψώς. Πίσω στην Ιθάκη οι μνηστήρες σχεδιάζουν το φόνο του Τηλεμάχου, ενώ η Αθηνά παρηγορεί την Πηνελόπη. 


ε (Οδυσσέως σχεδία): Σε συμβούλιο των θεών ο Δίας αποφασίζει να στείλει τον Ερμή στην Καλυψώ. Εκείνη υπακούοντας στη θεϊκή θέληση καθοδηγεί τον Οδυσσέα να φτιάξει μία σχεδία και του επιτρέπει να φύγει. Μετά από πλεύση 18 ημερών, ο Ποσειδώνας τον αντιλαμβάνεται και προκαλεί καταιγίδα. Ο Οδυσσέας σώζεται από το θάνατο χάρις στην επέμβαση της Λευκοθέας και φτάνει στην ακτή της Σχερίας, στη χώρα των Φαιάκων, τρεις μέρες μετά το ναυάγιο. Εκεί πέφτει σε βαθύ ύπνο. 


ζ (Oδυσσέως άφιξις εις Φαίακας): Η Αθηνά στέλνει όνειρο στη Ναυσικά -κόρη του βασιλιά των Φαιάκων- το οποίο την παρακινεί να πάει με τις φίλες της στην ακτή. Εκεί συναντούν τον Οδυσσέα. Οι κοπέλες τρομάζουν, αλλά η Ναυσικά τού προσφέρει βοήθεια και τον οδηγεί σε άλσος έξω από την πόλη. 


η (Oδυσσέως είσοδος προς Aλκίνουν): Καλυμμένος με ομίχλη σταλμένη από την Αθηνά ο Οδυσσέας κατορθώνει να μπει στο παλάτι, όπου ζητά άσυλο από τη βασίλισσα Aρήτη. Διηγείται τις περιπέτειές του μετά την αναχώρηση από την Καλυψώ και ο Αλκίνοος υπόσχεται να τον βοηθήσει να επιστρέψει στην πατρίδα του. 


θ (Oδυσσέως σύστασις προς Φαίακας): Την άλλη μέρα, στο γιορταστικό τραπέζι που γίνεται προς τιμήν του Οδυσσέα, ο Δημόδοκος τραγουδά για τα κατορθώματα του Αχιλλέα και του Οδυσσέα, γεγονός που τον κάνει να κλάψει κρυφά. Ο Αντήνορας το αντιλαμβάνεται και διακόπτει τη γιορτή. Ακολουθούν αγώνες, στους οποίους ο Οδυσσέας εντυπωσιάζει στη ρίψη του δίσκου. Στο βραδινό τραπέζι ο Δημόδοκος τραγουδά αυτή τη φορά για το Δούρειο ίππο. Ο Οδυσσέας συγκινείται και τώρα πια ο Αλκίνοος τον ρωτά το όνομά του και τις περιπέτειές του. 


ι (Αλκίνου απόλογοι. Κυκλώπεια): Ο Οδυσσέας φανερώνει την ταυτότητά του και αρχίζει τη διήγηση όσων συνέβησαν μετά την αναχώρησή του από την Τροία. Αφηγείται την καταστροφή της Ίσμαρου και τις απώλειες από τους Κίκονες. Ακολουθεί θύελλα που τους οδηγεί στη χώρα των Λωτοφάγων, όπου ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του κινδυνεύουν από αμνησία. Στη συνέχεια φτάνουν στη χώρα των Κυκλώπων, όπου πολλοί θανατώνονται στη σπηλιά του Kύκλωπα. Ο Οδυσσέας όμως τον εξαπατά, λέγοντάς του ότι ονομάζεται Ούτις (Κανένας), και τελικά τον τυφλώνει, αφού πρώτα τον έχει μεθύσει. Από ένα μοιραίο κομπασμό του ο ήρωας αποκαλύπτει φεύγοντας το πραγματικό του όνομα και η κατάρα του Κύκλωπα είναι αυτή που στρέφει την οργή του Ποσειδώνα εναντίον του Oδυσσέα. 


κ (Τα περί Αιόλου και Λαιστρυγόνων και Κίρκης): Από το νησί του Αιόλου φεύγουν με ούριο άνεμο. Όταν όμως οι σύντροφοί του ανοίγουν το ασκί στο οποίο ο Αίολος έχει κλείσει τις θύελλες, ξαναβρίσκονται πίσω σε αυτό. Αυτή τη φορά όμως ο Αίολος τούς διώχνει, φοβούμενος ότι οι θεοί είναι ενάντιοι στον Οδυσσέα. Περνούν από τη χώρα των Λαιστρυγόνων, όπου καταστρέφονται όλα τα καράβια εκτός από του Οδυσσέα, και φτάνουν στο νησί της Κίρκης. Η θεά-μάγισσα μεταμορφώνει σε χοίρους την αναγνωριστική ομάδα που στέλνει ο Οδυσσέας, αλλά εκείνος τους σώζει με τη βοήθεια του Ερμή. Παραμένουν στο νησί για ένα χρόνο και όταν ο Οδυσσέας ζητά να φύγει, η Κίρκη τον συμβουλεύει να επισκεφτεί πρώτα τη χώρα των νεκρών. 


λ (Νέκυια): Περνούν τον Ωκεανό και φτάνουν στη χώρα των Κιμμερίων, όπου βασιλεύει το σκοτάδι. Εκεί ο Οδυσσέας θυσιάζει ένα ζώο και οι ψυχές των νεκρών μαζεύονται γύρω από το αίμα. Βλέπει τον Αχιλλέα, μαθαίνει για το θάνατο του Αγαμέμνονα και τελικά ο Τειρεσίας τού προλέγει όσα θα ακολουθήσουν, ακόμα και γεγονότα που δεν περιλαμβάνονται στην Οδύσσεια. Έπειτα επιστρέφουν εύκολα στο νησί της Κίρκης. 


μ (Σειρήνες, Σκύλλα, Χάρυβδις, βόες Ηλίου): Φεύγοντας από την Κίρκη συναντούν τις γοητευτικές Σειρήνες, το τραγούδι των οποίων μόνο ο Οδυσσέας ακούει δεμένος στο κατάρτι του πλοίου του. Ύστερα πέφτουν στη Σκύλλα και τη Χάρυβδη και χάνονται πολλοί σύντροφοί του. Όσοι επιζούν βγαίνουν στο νησί του Ήλιου, όπου παρακούοντας την εντολή του θεού σκοτώνουν τα βόδια του, γεγονός που προκαλεί την οργή του. Στην κακοκαιρία που ακολουθεί, ο Οδυσσέας χάνει όλους τους συντρόφους του και μόνος του ναυαγός φτάνει στην Ωγυγία, στο νησί της Καλυψώς. 


ν (Oδυσσέως απόπλους παρά Φαιάκων και άφιξις εις Ιθάκην): Ο Οδυσσέας φορτωμένος δώρα μεταφέρεται από τους Φαίακες στην Ιθάκη. Τον αποθέτουν κοιμισμένο στην ακτή και όταν ξυπνά δεν αναγνωρίζει την πατρίδα του, μέχρι τη στιγμή που επεμβαίνει η Αθηνά. Μαζί καταστρώνουν το σχέδιο ενάντια στους μνηστήρες και τελικά η θεά τον μεταμορφώνει σε ζητιάνο. 


ξ (Oδυσσέως προς Εύμαιον ομιλία): Ο Οδυσσέας πηγαίνει στον Εύμαιο το χοιροβοσκό, στον οποίο όμως δεν αποκαλύπτεται, αλλά του διηγείται μία πλαστή ιστορία. 


ο (Τηλεμάχου προς Εύμαιον άφιξις): Η Αθηνά παρακινεί τον Τηλέμαχο να επιστρέψει από τη Σπάρτη στην Ιθάκη και τον καθοδηγεί πώς να αποφύγει την παγίδα των μνηστήρων. Την επομένη ο Τηλέμαχος καταπλέει στην Ιθάκη και πηγαίνει κατευθείαν στον Εύμαιο. 


π (Τηλεμάχου αναγνωρισμός Οδυσσέως): Ο χοιροβοσκός φεύγει από το κτήμα και πηγαίνει στο παλάτι, για να ειδοποιήσει την Πηνελόπη για την άφιξη του γιου της. Κατά την απουσία εκείνου, ο Οδυσσέας φανερώνεται στο γιο του με την πραγματική μορφή του και μαζί σχεδιάζουν την τιμωρία των μνηστήρων. Ο Εύμαιος επιστρέφει. 


ρ (Τηλεμάχου επάνοδος εις Ιθάκην): Ο Τηλέμαχος το άλλο πρωί φεύγει για την πόλη και λίγο αργότερα τον ακολουθούν ο Εύμαιος και ο Οδυσσέας που έχει πάρει και πάλι τη μορφή του ζητιάνου. Ο γιδοβοσκός Μελάνθιος και οι μνηστήρες συμπεριφέρονται άσχημα στον Οδυσσέα, τον οποίο βέβαια κανείς τους δεν αναγνωρίζει. Ο Εύμαιος μεσολαβεί, για να δώσει πληροφορίες ο ζητιάνος στην Πηνελόπη. 


σ (Oδυσσέως και Ίρου πυγμή): Ο Οδυσσέας νικά σε πυγμαχία τον αυθάδη ζητιάνο Ίρο. Η Πηνελόπη εμφανίζεται και αφήνει να εννοηθεί ότι μπορεί και να ξαναπαντρευτεί. Η υπηρέτρια Μελανθώ και οι μνηστήρες κοροϊδεύουν τον Oδυσσέα. 


τ (Oδυσσέως και Πηνελόπης ομιλία. Τα νίπτρα): Ο Οδυσσέας και ο Τηλέμαχος αφαιρούν τα όπλα από την αίθουσα με τη βοήθεια της Αθηνάς. Στη συνομιλία του με την Πηνελόπη ο Οδυσσέας την προετοιμάζει για την επάνοδό του. Καθώς του πλένει τα πόδια, η παραμάνα Ευρύκλεια τον αναγνωρίζει από μία ουλή, αλλά με υπόδειξή του σιωπά. Η Πηνελόπη εξαγγέλλει τον αγώνα του τόξου και προαισθάνεται την καταστροφή των μνηστήρων. 


υ (Τα προ της μνηστηροφονίας): Ακολουθούν οι ετοιμασίες για το γιορτινό τραπέζι της ημέρας, που είναι αφιερωμένη στον Απόλλωνα. Άσχημος οιωνός του Δία αποτρέπει τους μνηστήρες από το σχέδιό τους για τη δολοφονία του Τηλέμαχου. Η απερίσκεπτη και προκλητική συμπεριφορά τους, ωστόσο, συνεχίζεται και στο τραπέζι. 


φ (Τόξου θέσις): Η Πηνελόπη φέρνει το τόξο, ο Τηλέμαχος στήνει τα τσεκούρια και οι μνηστήρες δοκιμάζουν μάταια να τεντώσουν τη χορδή του τόξου. Έξω από την αίθουσα ο Οδυσσέας αποκαλύπτεται στον Εύμαιο και το Φιλοίτιο. Με τη βοήθεια εκείνων, αλλά και της Ευρύκλειας, ολοκληρώνονται οι προετοιμασίες για την εφαρμογή του σχεδίου της μνηστηροφονίας. Επιστρέφοντας στην αίθουσα ο Οδυσσέας πείθει τους μνηστήρες να του επιτρέψουν να δοκιμάσει, τεντώνει το τόξο και εύκολα περνά το βέλος και από τα δώδεκα τσεκούρια.


χ (Μνηστηροφονία): Με ένα δεύτερο βέλος του ο Οδυσσέας σκοτώνει τον Αντίνοο και ύστερα αποκαλύπτει την πραγματική του ταυτότητα. Παρά τις παρακλήσεις και τις προτάσεις για δώρα, εκείνος συνεχίζει. Ο Εύμαιος και ο Τηλέμαχος τού φέρνουν όπλα, ενώ ο Μελάνθιος δίνει όπλα στους μνηστήρες. Ακολουθεί μάχη και με τη βοήθεια της Αθηνάς όλοι οι μνηστήρες θανατώνονται. Μόνο στον αοιδό Φήμιο και τον κήρυκα Μέδοντα χαρίζεται η ζωή. Επιπλέον, τιμωρούνται υποδειγματικά οι υπηρέτριες που ακολούθησαν τους μνηστήρες και ο Μελάνθιος. 


ψ (Oδυσσέως υπό Πηνελόπης αναγνωρισμός): Η Πηνελόπη συνεχίζει να αμφιβάλλει για την επιστροφή του άντρα της. Εκείνος όμως εμφανίζεται μετά το λουτρό του ακόμα πιο ωραίος και λαμπερός, χάρη στην επέμβαση της Aθηνάς, και διαλύει τις αμφιβολίες της Πηνελόπης με ένα μυστικό που της αποκαλύπτει για την κατασκευή του συζυγικού τους κρεβατιού. Η νύχτα ενώνει τους συζύγους, που διηγούνται τα όσα πέρασαν. 


ω (Σπονδαί): Οι ψυχές των μνηστήρων οδηγούνται στον Άδη. Το φάντασμα του Αγαμέμνονα μιλάει για τη διαφορά της Κλυταιμνήστρας από την Πηνελόπη. Ο Οδυσσέας συναντά τον πατέρα του Λαέρτη στα κτήματα. Εν τω μεταξύ οι συγγενείς των νεκρών μνηστήρων έχουν στασιάσει στην πόλη. Ξεσπάει μάχη, αλλά και πάλι η Αθηνά επεμβαίνει για μία τελευταία φορά χαρίζοντας ειρήνη και σταθερότητα.


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1 Σοφία Χαντζή
Τ ε χ ν ι κ έ ς τ ο υ π ο ι η τ ή
1.Αναδρομική αφήγηση: αφήγηση γεγον...
ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
2 Σοφία Χαντζή
9.Ειρωνεία δραματική-επική: παρουσιάζεται κάποιος ήρωας του έργου ν’ ...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
3 Σοφία Χαντζή
β)εκείνο με το οποίο παρομοιάζεται(δεικτικό μέρος - αφήγηση) που εισά...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
4 Σοφία Χαντζή
2.Ανθρωπομορφισμός: κατά τον ομηρικό άνθρωπο, οι θεοί έχουν ανθρώπινα...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
5 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η
, α 1-25
▪ Προοίμιο: Πρό + οἶμος (=δρόμος) → στ. 1-13: Επί...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
6 Σοφία Χαντζή
Στη συνέχεια, ο ζητάει από τη να
διαλέξει το σημείο απ’ όπου θ’ αρχίσ...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
7 Σοφία Χαντζή
του που τον μισούσε και μετά την άφιξή του
στην άλλα προβλήματα.
…………...



ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
8 Σοφία Χαντζή
 Ας λύσουμε το σταυρόλεξο
Ο Οδυσσέας είναι…
ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ: 3. Έχει πάει ...



ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
9 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 2η
, α 26-108
▪ ΧΡΟΝΟΣ‫׃‬ 1η
μέρα της Οδύσσειας – 10ος
χρόνος...



ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
10 Σοφία Χαντζή
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
 Η πρωταγωνίστρια … σχεδιάζει = Ο σκηνοθέτης… ...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
11 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η-4η , α 109-360
▪ ΧΡΟΝΟΣ:1η μέρα της Οδύσσειας – 10ος χρόν...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
12 Σοφία Χαντζή
 Έτσι, ολοκληρώνεται η μεταμόρφωση του Τηλέμαχου από ένα άβουλο
παι...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
13 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 5η , α 361-497
▪ ΧΡΟΝΟΣ:1η μέρα της Οδύσσειας – 10ος χρόνος ...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
14 Σοφία Χαντζή
…………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
15 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 6η
: β-γ-δ(περίληψη)
Ας εργαστούμε στην ηλεκτρονική πλατφόρμ...




ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
16 Σοφία Χαντζή
ΤΗΛΕΜΑΧΕΙΑ (ραψωδίες α – δ)
Μ’ αυτά και μ’ εκείνα, πέρασαν 6 μέρες
Γ...



ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
17 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 7η , ε 1-165 (ανάγνωση)
▪ ΧΡΟΝΟΣ:7η μέρα της Οδύσσειας – 10ο...




ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
18 Σοφία Χαντζή
 Η αναχώρηση και το ταξίδι του Ερμή (στ. 50-65)
 Ο Ερμής στην Ωγυγ...



ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
19 Σοφία Χαντζή
● προετοιμάζει την …………………………. της νεράιδας στη θέληση του Δία στους...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
20 Σοφία Χαντζή
Ας ζωγραφίσουμε μια εικόνα από το νησί της Καλυψώς


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
21 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η , ε 165-251
▪ ΧΡΟΝΟΣ: 7η μέρα της Οδύσσειας – 10ος χρόνος...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
21 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η , ε 165-251
▪ ΧΡΟΝΟΣ: 7η μέρα της Οδύσσειας – 10ος χρόνος...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
22 Σοφία Χαντζή
☻Το δίλλημα και η επιλογή του Οδυσσέα
Δύσκολα τα
πράγματα… Ωγυγία – ...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
23 Σοφία Χαντζή
☻ Ας σχολιάσουμε την πρώτη εμφάνιση του Οδυσσέα στο έργο
 πώς εμφαν...



ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
24 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η , ε 252-310 (ανάγνωση)
▪ ΧΡΟΝΟΣ: 8η-29η μέρα της Οδύσσεια...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
25 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 9η , ε 311-420 (ανάγνωση)
▪ ΧΡΟΝΟΣ:29η μέρα Οδύσσειας – 10ος...



ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
26 Σοφία Χαντζή
ΠΛΑΤΙΑ ΟΜΗΡΙΚΗ ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΗ
έτσι και τη σχεδία οι άνεμοι εδώ και εκεί ...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
26 Σοφία Χαντζή
ΠΛΑΤΙΑ ΟΜΗΡΙΚΗ ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΗ
έτσι και τη σχεδία οι άνεμοι εδώ και εκεί ...



ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
27 Σοφία Χαντζή
Η Αθηνά καταλαγιάζει τη
θύελλα
Ο Οδυσσέας προσπαθεί να
βρει τρόπο να...
ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
27 Σοφία Χαντζή
Η Αθηνά καταλαγιάζει τη
θύελλα
Ο Οδυσσέας προσπαθεί να
βρει τρόπο να...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
28 Σοφία Χαντζή
☻ Ας λύσουμε την ακροστιχίδα. Θα εμφανιστεί ένα βασικό χαρακτηριστικ...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
29 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 11η , ζ 139 - 259
▪ ΧΡΟΝΟΣ:32η μέρα της Οδύσσειας – 10ος χρό...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
30 Σοφία Χαντζή
☻ Ας εντοπίσουμε τις αντιλήψεις των ομηρικών ανθρώπων
● στ. 221-224:...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
31 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 12η
: ραψωδίες η-θ (περίληψη) ---- ΕΝΟΤΗΤΑ 13η , θ 550-688 /...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
32 Σοφία Χαντζή
κάνει (φίλο – γαμπρό) του ή να τον βοηθήσει να πάει (στην πατρίδα το...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
33 Σοφία Χαντζή
☺ Ας διαλέξουμε την κατάλληλη λέξη από την παρένθεση
Ο ποιητής στη ρ...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
34 Σοφία Χαντζή
__ __ __ __ __ __ __ __ 1.Ο πρώτος… του Οδυσσέα ήταν στην Αρήτη
__ _...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
34 Σοφία Χαντζή
__ __ __ __ __ __ __ __ 1.Ο πρώτος… του Οδυσσέα ήταν στην Αρήτη
__ _...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
35 Σοφία Χαντζή
▪ ΧΡΟΝΟΣ:33η μέρα της Οδύσσειας – 10ος χρόνος περιπλανήσεων του Οδυσ...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
36 Σοφία Χαντζή
☺ Ας τοποθετήσουμε κατάλληλα τα στοιχεία του πίνακα στα παρακάτω πλα...



ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
37 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΑ 15η , ι 513-630(ανάγνωση)
☺ Ας διαγράψουμε την κλιμάκωση της...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
38 Σοφία Χαντζή
☻Ας συγκρίνουμε το απόσπασμα της ταινίας με το ομηρικό κείμενο (Ποιε...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
39 Σοφία Χαντζή
Εδώ πελαγώσαμε με τους τόπους και τα πρόσωπα...
Μαθηματικά θα κάνουμ...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
40 Σοφία Χαντζή
ΣΤΑΘΜΟΙ-ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΣΤΟ ΟΜΗΡΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ… Π...

ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
40 Σοφία Χαντζή
ΣΤΑΘΜΟΙ-ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΣΤΟ ΟΜΗΡΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ… Π...
ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
41 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΕΣ 18η
ως 20η: ραψωδίες ν-ξ-ο-π (περίληψη)
 Ας αφηγηθούμε…
Ο ...


ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
41 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΕΣ 18η
ως 20η: ραψωδίες ν-ξ-ο-π (περίληψη)
 Ας αφηγηθούμε…
Ο ...
ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
41 Σοφία Χαντζή
ΕΝΟΤΗΤΕΣ 18η
ως 20η: ραψωδίες ν-ξ-ο-π (περίληψη)
 Ας αφηγηθούμε…
Ο ...



ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ – ΟΔΥΣΣΕΙΑ / Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
42 Σοφία Χαντζή
Ο Οδυσσέας-
ζητιάνος
φιλοξενείται στο
καλύβι του
Εύμαιου,
δίνοντας π...


ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - 2016-17 - Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - 2016-17 - Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - 2016-17 - Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - 2016-17 - Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - 2016-17 - Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - 2016-17 - Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - 2016-17 - Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ



ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - 2016-17 - Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - 2016-17 - Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ - 2016-17 - Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ