Πέμπτη 27 Απριλίου 2017

ΕΝΟΤΗΤΑ 6,Ν ΓΛΩΣΣΑ Α ΓΥΜΝ.,ΕΚΘΕΣΗ


«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για την Α’ Γυμνασίου: Ενότητα 6η»
ΕΝΟΤΗΤΑ 6
ΘΕΜΑ : «Έχετε κάποια αγαπημένη δημιουργική απασχόληση (κάποιο παιχνίδι που γεμίζει ευχάριστα τις ώρες σας, κάποιο μουσικό όργανο που μαθαίνετε) ή συμμετέχετε σε κάποια περιβαλλοντική ή άλλη ομάδα εξορμήσεων στη φύση ; Οποιαδήποτε κι αν είναι η αγαπημένη σας ασχολία, συζητήστε στην τάξη : α. Πότε και πώς αρχίσατε να ασχολείστε με αυτή ; β. Τ σας προσφέρει ; γ. Γατί σας αρέσει ;»
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ
Πρόλογος – Ποια είναι η αγαπημένη μου δημιουργική απασχόληση ; Πότε και πώς άρχισα ν’ασχολούμαι μ’αυτή ;
Κύριο μέρος (για τον αθλητισμό)
1η παράγραφος–Τι μου προσφέρει αυτή η δημιουργική απασχόληση ;
  • Αθλούμαι και αποκτώ καλή φυσική κατάσταση.
  • Γίνομαι πειθαρχημένος. Υπακούω στις οδηγίες του προπονητή.
  • Μαθαίνω να συνεργάζομαι με τους συμπαίκτες μου για την επίτευξη της νίκης.
  • Εμπλουτίζω τις γνώσεις μου για το άθλημα (κανόνες, κινήσεις, τακτική).
  • Γίνομαι καλύτερος χαρακτήρας. Μαθαίνω να έχω υπομονή και επιμονή μέχρι να φτάσω στο στόχο μου.   
2η παράγραφος – Γιατί μου αρέσει ;
  • Ξεσκώ και χαλαρώνω. Ξεφεύγω από τη ρουτίνα της καθημερινότητας και τα όποια προβλήματα έχω.
  • Με τους συμπαίκτες και τον προπονητή είμαστε μια ομάδα. Ανυπομονώ κάθε φορά να πάω να τους δω και να πούμε τα νέα μας.
  • Χαρά και συγκίνηση αγώνα. Προσπάθεια να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό και να κερδίσω.
  • Γνωρίζω καινούρια άτομα και νέα μέρη, όταν πηγαίνω για αγώνες σε άλλες πόλεις.
Επίλογος – Ευχή να έχω χρόνο και στο μέλλον, για ν’ασχοληθώ με την αγαπημένη μου δραστηριότητα
  •  Δημιουργική απασχόληση δεν είναι   μόνο ο αθλητισμός. Μπορείτε να γράψετε για τη μουσική, τη ζωγραφική, την κατασκευή κοσμημάτων, τους προσκόπους, μια εθελοντική οργάνωση στην οποία είστε μέλη ή για ό,τι άλλο αγαπάτε να κάνετε στον ελεύθερό σας χρόνο.   
Ενότητα 6η
ΜΟΥΣΕΙΑ – ΜΝΗΜΕΙΑ
 Κατηγορίες:
 πολιτιστικά, λαογραφικά, πολεμικά, ιστορικά.
 Σημασία: • παρουσιάζουν την ιστορία και την παράδοση της χώρας μας. • παρουσιάζουν τη νοοτροπία και τη ζωή των προγόνων μας. • καταλαβαίνουμε καλύτερα το παρόν, καθώς διδασκόμαστε από το παρελθόν. • προσφέρουν αφορμή για έμπνευση και καλλιτεχνική δημιουργία. • αποτελούν ένα διαφορετικό τρόπο για να προσεγγίσουμε τη γνώση. • αποτελούν μια αλλαγή της καθημερινής σχολικής ρουτίνας. • μας ευαισθητοποιούν. • μας εξάπτουν την περιέργεια.

Αιτίες καταστροφής των μνημείων:
α) φυσικά αίτια (σεισμοί, ρύπανση περιβάλλοντος). β) πόλεμοι και καταστροφές. γ) αδιαφορία κράτους (εγκατάλειψη και έλλειψη συντήρησης). δ) αδιαφορία πολιτών και κοινωνίας.

Προτάσεις:
  ουσιαστική παιδεία του ατόμου για τη σημασία των μνημείων.  διάλογος γονέων με τα παιδιά και επαφή με την ιστορία και τα μνημεία του τόπου μας.
 Σχολείο: επαφή του μαθητή με τα μνημεία (εκπαιδευτικές εκδρομές, συζητήσεις, δραστηριότητες).  ΜΜΕ: ενημέρωση πολιτών και προβολή της ιστορίας του τόπου μας.
  Πολιτεία: προστασία και αξιοποίηση μουσείων, ενημέρωση του πολίτη.

 ΒΙΒΛΙΟ
Σημασία:
  γνώση και καλλιέργεια πνεύματος, φαντασίας  δημιουργία προβληματισμού και περιέργειας.  βελτίωση λεξιλογίου.  επαφή με τον κόσμο και τους γύρω μας.  καλλιέργεια ηθικών αξιών (αγάπη, φιλία, εντιμότητα).  ψυχαγωγία.

 Γιατί σήμερα το άτομο έχει απομακρυνθεί από το βιβλίο;
πολλές υποχρεώσεις. έλλειψη ελεύθερου χρόνου. διαδίκτυο και άλλες μορφές ψυχαγωγίας απουσία ενημέρωσης από την οικογένεια και το σχολείο. προβολή καταναλωτισμού. έλλειψη δανειστικών βιβλιοθηκών.
 ΜΜΕ: δεν προβάλλουν τα βιβλία ως μέσο ψυχαγωγίας.

 ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
1. Σχηματίζω φράσεις με δυο ουσιαστικά, μεταφέροντας το δεύτερο στη γενική,
 όπως στο παράδειγμα: Λουλούδια - άνοιξη: τα λουλούδια της άνοιξης
 Αέρας - εξοχή: Φρούτα - εποχή
 Προετοιμασία - παραστάσεις
: Θόρυβος- πόλεις: Ωράριο- φύλακες: Κέρδος -έμποροι: Ομιλία - δήμαρχος: Συμπεριφορά- αγριάνθρωπος Το τέλος - η περίοδος : το τέλος της περιόδου Το μήκος - η διαγώνιος : Η ανάγνωση - η εγκύκλιος : Οι παραλίες - η Κάρπαθος : Η περιφέρεια - η Πελοπόννησος : Το βάθος - η άβυσσος :

2. Να γράψω τα παρακάτω θηλυκά ουσιαστικά στην αιτιατική ενικού και πληθυντικού:
 της πηγής της γυναίκας τις ξύστρες τις λεύκες της ασπίδας της αγελάδας της φωτιάς τις ιτιές τις αιτίες της αστραπής τις ιστορίες της ντροπής

3. Να κλιθούν τα παρακάτω θηλυκά ουσιαστικά όπως στο παράδειγμα: η πρόοδος η είσοδος η έξοδος η διαγώνιος της προόδου ..................................... ..................................... .................................... την πρόοδο ..................................... ..................................... ..................................... οι πρόοδοι .................................... ..................................... ..................................... των προόδων ..................................... .......................................................................... τις προόδους ..................................... ..................................... .....................................

 4. Συνδυάστε τις κατάλληλες λέξεις με τις προθέσεις:
 α. αντί 1. μόρφωση β. από 2. παιδεία γ. μετά 3. σημείωση δ. παρά 4. χαιρετισμός ε. υπέρ 5. ναύαρχος στ. υπό 6. ευαισθησία

 5. Συμπληρώστε με ουσιαστικά που να δηλώνουν πρόσωπο ή επάγγελμα:
 Ρήμα παράγωγο ουσιαστικό φταίω …………………………………… εισπράττω ……………………………… πλάθω …………………………………… σχεδιάζω ………………………………… γράφω ………………………………….. σπουδάζω ……………………………… εισάγω …………………………………… σκάβω ……………………………………

 6. Να γράψεις ουσιαστικά που να δηλώνουν τόπο:
Λέξεις παράγωγο ουσιαστικό κρατούμαι …………………………………… εργάζομαι …………………………………… ράβω ……………………………………… μανάβης …………………………………… ιατρός …………………………………… ψιλικατζής ……………………………………

 7. Να συμπληρώσεις με ουσιαστικά που να δηλώνουν όργανο ή σκεύος:
Λέξεις παράγωγο ουσιαστικό νίβω …………………………………… κλαδεύω ………………………………… βράζω …………………………………… στεγνώνω ………………………………… απλώνω ………………………………….. διακόπτω ………………………………