Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ,ΕΝΟΤΗΤΑ 4 ,ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (ΕΝΟΤΗΤΑ 4η) - ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ







ΟΙ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ : ΕνεργητικήΠαθητικήΜέσηΟυδέτερη

ΑΣΚΗΣΗ : Ποια είναι η διάθεση των ακόλουθων ρημάτων ;


  1. Το δωμάτιο φωτίζεται από τη λάμπα.   ……………………………….

  1. Ο τεχνίτης διορθώνει τη βρύση.  ……………………………….

  1. Το παιδί κοιμάται ξένοιαστο.   ……………………………….

  1. Η Μαρία στολίζεται για έξω.  ……………………………….

  1. Σκέφτομαι τη λύση του προβλήματος.  ……………………………….

  1. Ο Πέτρος μαύρισε από τον ήλιο.  ……………………………….

  1. Το πρωί σηκώνομαι στις 7.  ……………………………….

  1. Δίψασα και ήπια νερό.  ……………………………….

  1. Εργάζομαι σε εργοστάσιο.  ……………………………….

  1. Το ποτάμι έχει μολυνθεί από τα απόβλητα.   ……………………………….

  1. Τα παιδιά γελούν με τα αστεία. ……………………………….

  1. Ετοιμάζομαι για το σχολείο. ……………………………….

  1. Δέχομαι την πρότασή σου. ……………………………….

  1. Φοβήθηκα από τις αστραπές. ……………………………….


ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ



ΑΣΚΗΣΗ : Να υπογραμμίσετε το αντικείμενο των ακόλουθων ρημάτων και να δηλώσετε τη  μορφή του, όπως στο πρώτο παράδειγμα :


1.       Ο μηχανικός κατασκεύασε πολυκατοικία.   Ουσιαστικό σε Αιτιατική.

2.      Το θέμα αυτό αφορά τους γονείς.  ……………………………….

3.      Η ευτυχία σου με νοιάζει μόνο.   ……………………………….

4.      Μερικοί ζουν τη ζωή τους καλά.  ……………………………….

5.      Ο Γιάννης μοιάζει του πατέρα του.  ……………………………….

6.      Τηλεφώνησα στη φίλη μου.  ……………………………….

7.      Ο καθηγητής εξετάζει το Γιάννη μαθηματικά.  ……………………………….

8.      Του ζήτησα δανεικά.  ……………………………….

9.      Δείξε στη Μαρία το δώρο της.  ……………………………….

10.   Ομολόγησε ότι ήρθε καθυστερημένα.   ……………………………….

11.   Σε παρακαλώ να έρχεσαι στην ώρα σου. ……………………………….

12.  Ξέρω πόσο νοιάζεσαι. ……………………………….

13.  Μην κάνεις ό,τι απαγορεύεται. ……………………………….

14.  Ζήτησα απ’ αυτόν βοήθεια. ……………………………….

15.  Με ρώτησε κάτι. ……………………………….


ΕΚΘΕΣΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 4
ΘΕΜΑ: «Ένας φίλος σας που μένει μακριά σας γράφει ότι πρόκειται να εγκαταλείψει το σχολείο. Γράψτε του μια απάντηση τονίζοντας τους λόγους για τους οποίους πρέπει να το συνεχίσει».
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ
Πρόλογος – Χαρά που έλαβα το γράμμα του. Έκπληξη και στεναχώρια για την απόφασή του.
Κύριο μέρος
1η παράγραφος – Τι μας προσφέρει το σχολείο
  • Στο σχολείο αποκτάμε εφόδια και βάσεις για το μέλλον. Μας εξασφαλίζει επαγγελματικά. Αν το εγκαταλείψει, θα είναι άνεργος ή θα υποαπασχολείται σε όλη του τη ζωή, αφού το απολυτήριο Γυμνασίου θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν.
  • Το σχολείο αποτελεί ένα σταθερό και υγιές περιβάλλον. Βρισκόμαστε μαζί με συνομηλίκους μας και με καθηγητές, που νοιάζονται για μας. Έξω υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι.
  • Είναι ο μικρόκοσμος της κοινωνίας. Εδώ μαθαίνουμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας, να συμπεριφερόμαστε με βάση κανόνες και να πειθαρχούμε. Έτσι, ωριμάζουμε.
2η παράγραφος – Τι μας προσφέρει το σχολείο (συνέχεια)
  • Στο σχολείο κοινωνικοποιούμαστε. Αποκτάμε καινούριους φίλους και μαθαίνουμε να συνυπάρχουμε με άλλα άτομα, να συνεργαζόμαστε και να μοιραζόμαστε μαζί τους πράγματα κι εμπειρίες.
  • Διευρύνει τους πνευματικούς μας ορίζοντες. Σκεφτόμαστε, εκφραζόμαστε κι αποκτάμε γνώσεις πάνω σε διάφορα αντικείμενα.
  • Μας βοηθά να ανακαλύψουμε τις κλίσεις, τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά μας και να γίνουμε ολοκληρωμένες προσωπικότητες.
Επίλογος – Προτροπή να ξανασκεφτεί την απόφασή του και να μην εγκαταλείψει το σχολείο.
  • Στην επιστολή γράφουμε πάνω δεξιά τον τόπο και την ημερομηνία
ενώ κάτω αριστερά την προσφώνηση, δηλαδή :
        Λαμία, 14 Ιανουαρίου 2013
Αγαπημένε μου φίλε / Δημήτρη,
Στο τέλος γράφουμε την αποφώνηση:                                                Με αγάπη,
                                                                                                             Μάνος